Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sanet schreef:Maar ik ken dus een paard, dat nu al 4 jaar luchtzuigt, wil je dan zeggen dat hij al 4 jaar last van zijn maag heeft, zonder dat het erger wordt?
De eigenaresse geeft als reden dat hij lang hengst is geweest en op stal stond tussen veel merries, en daar dus helemaal gek werd..
Hij zuigt echt constant lucht, en zijn tanden zijn al helemaal scheef afgesleten.. best wel erg eigenlijk. Met een luchtzuigband om, doet ie het niet, maar dat vind de eigenaresse zielig..

missmiekie schreef:nou ik heb me dr wel in verdiept hoor, ik heb de DA gesproken, op stal gevraagd, mn ma dat hele engelse onderzoek laten vertalen en ik heb van verschillende mensen gehoord dat het kan helpen maar dat rennies niet goed zijn voor een paard!!!!!!. Dan kun jij wel zeggen dat ik me er niet in heb verdiept maar dat weet je dus helemaal niet!!
En trouwens, mensen mogen toch allemaal een eigen mening hebben of niet, volgens mij zijn we een vrij land en mogen we allemaal uitkomen voor onze mening.!!!!
En wie zegt dat ik t niet snap, ik ben niet een engelse geleerde als je t niet erg vind. En wie heeft hier gezegd dat ik slim ben???? ik heb gewoon een mening die van verschillende kanten wordt ondersteund!!! en dat jij een andere mening hebt die van verschillende kanten wordt ondersteund kan ik ook niets aan doen!!!

maar mocht er geen verbetering in komen dan ga ik het zeker proberen!
DinkeyGirl schreef:Hij doet het dus ook vooral tijdens en na het eten, in stressituaties en nieuwe omgevingen. Maar vaak zat dus ook als je tijdens het poetsen de band afdeed, ging hij het tijdens het poetsen of naverzorgen ook staan doen. Ook doet hij het op de wei, niet in het begin maar na een tijdje, of als hij zich verveeld en er uit wil. Dus de maagtheorie staat bij mij niet zo sterk wanneer het gaat om MIJN paard, gewoon omdat de kenmerken niet overeenkomen en logisch zijn.
.
droebel schreef:Als hij het vooral tijdens en na het eten doet, kun je er denk ik wel vanuit gaan dat hij last van z'n maag heeft. Als hij al langer of erg last van z'n maag heeft, helpt krachtvoer verminderen/meer hooi, veel buiten al vaak niet meer de pijn in z'n maag te verminderen. Het is dan te erg om het door het lichaam zelf te laten genezen. Hiervoor kan je hem dus beter medicijnen voor geven. Heb je z'n maag al eens na laten kijken??
Ze kunnen ook zuigen van stress.
(maar dat kwam omdat zij de band te los deed).