appaloosa krijgt steeds minder stippen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:00

Cassidy schreef:
Het blijven toverballen, die Appies, tot op hogere leeftijd.

Hi, hi, dan hoop ik dat Hetja ooit weer "terug toverbalt" en weer veel stipjes heeft, vond het zo leuk staan. Tong uitsteken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:07

Haha, dat hoop ik ook bij Neon Light!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 18:37

Ben ik even blij dat die van mij alleen maar meer stippen krijgen bij het ouder worden, wel was Indy als veulen op de nek voskleur en nu wit, maar daar zijn eigelijk alleen maar meer stippen onderuit gekomen, en toverbal, ja dat klopt, elk jaargetijde een iets ander kleurtje, Sassy is ook leopard , en heeft heel veel vosse stippen, is nu 11 jaar, dus ook bij die verwacht ik geen verbleking, Sugar (half jaar oud) is nu bijna zwart met een mooie blanket, ook die is nu al regelmatig veranderd van kleur, donkerbruin (ook de vlekken) geboren, werd toen wat lichter, toen werden de stippen op zijn kont zwart!!, en daarna doken er voskleurige vlekjes op, tussen de zwarte........en toen ben ik maar zowat elke week een foto gaan maken, ik dacht ik geloof mijn ogen niet, dan heb ik het bewijs dat ik me niet verkeken heb, haha.........

staat trouwens een interessant stuk over verbleken of greying gene in het boek de appaloosa, het nez perce paard van A.M.Caluwaert,
dat heeft blijkbaar niet altijd met een schimmel als voorouder te maken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 19:47

Zou je eens over willen nemen wat hij er dan van zegt, want genetisch gezien vind ik dat een interessante uitspraak Haha!