werken voor eigen pony+pony+school kan dit??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 18:49

Mag ik even zeggen : DOE HET NIET!!!!!!!!!
Ik heb nu ook een eigen paardje sinds dit jaar en ergens heb ik er spijt van (maar ik doe hem niet weg)
Hij staat vlakbij hooguit 5 min. fietsen. MAar als ik hem wil rijden ben ik toch zeker 3 uur per dag bezig. Maar dan zit er niet echt veel vertroetelen bij.
Ik doe ook gymnasium, de eerste 3 klassen ging het goed en deed ik HEEL weinig. Maar nu 2e fase, heb ik ook zwaar onderschat, op mijn rapport 3 voldoendes die ik allemaal afgekeken had.
En je hebt neem ik aan ook vriendinnen. Die moet je ook niet verwaarlozen. En als je een vriendje hebt/ krijgt die eist ook veel tijd.
Ik heb t ook onderschat en ik werk niet. En zoveel verdien je niet als 14/15 jarige. En een paard kost echt veel meer als alleen stalling wormenkuur entingen. En dan bedoel ik ook echt meer, zeker in het begin. Zoveel kun je denk ik niet verdienen.
Als ik terug kon had ik mijn paardje denk ik niet gekocht, hoewel ik wel veel plezier van hem heb.
Ik zou het niet doen als ik jou was

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 18:57

hoi mijn ouders betalen voor mij de stalling (de kale stal) de rest komt op mij aan als je vakken gaat vullen verdien je ongeveer 4,74 dat verdien ik per uur. maar ik heb ook nog een krantenwijk en een folderwijk. ze zeggen wel is irritant maar je bent er minder lang mee bezig dan dat je in een winkel staat daar sta je meestal de hele dag en heb je geen tijd meer voor je paardje. Bij mij valt het te combineren hoor ik doe als ik uit school kom mijn huiswerk en daarna ga ik naar Mystery toe om te mesten en zo maar er zijn ook dagen dat ik vroeg uit ben en dan ga ik eerst naar hem en kom ik tegen 7e terug om te voeren.

Bij mij lukt het allemaal maar als je eerst lang moet fietsen naar je paard denk ik dat je beter nog even kan wachten totdat je een scooter heb ofzo of een stal dichterbij

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-01 20:55

ik hoor dat het me erg afgeraden word.

maar ik heb ook pb-tjes van pinky-girl gehad. die heeft voorbeelden van baantjes gegeven waar je een 10-tje in het uur verdiend.

en jenson sorry maar ik rijd ong. 3 x per week op een dresuur en africhtingsstal op een paard die redelijk hoog op dressuur nivo heeft gelopen en krijg daar ook minstens een uur per week priveles van een gediplomeerde instructrice. en kraak mijn nederlands niet af als je het zelf ook nie kunt. en als je me uitlacht reageer dan gewoon niet vind ik niet echt aardig(dit was wel aardig nederlands dacht ik)(alleeeen geen hoofdleetters en leestekens) Schijnheilig

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 21:15

ik kan het niet meer combineren Boos!

ik heb een Haflinger, zit in 4-havo en werkte 2 avonden in de week bij een Callcenter..... daar verdiende ik errug goed (15,- per uur) ik moest dan zelf de hoefsmid betalen, wormenkuren, spullen etc etc... maar ik kan het echt niet meer combineren met mn school en ook nog verzorging van Maartje... ik had haast geen tijd meer voor haar dus ben ik maar gestopt met werken Boos! Boos!

maar gelukkig zijn mijn ouders zo lief om beetje bij te schieten in de kosten Lachen Lachen

maar denk goed erover na voordat je er aan begint!!

succes!!! Party!!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 23:29

Er zijn maar weinig die het met die combinatie volhouden zonder steun en hulp van anderen. Het zal veel energie en moeite kosten om het vol te houden er elke dag heen te gaan. Bij ziekte of grote drukte op school zul je iets anders moeten regelen. Ik heb het zelf 2 jaar gedaan, en daarvoor jaren verzorgd, maar bij het verzorgen kon je tenminste af en toe gewoon lekker ziek zijn of het te druk hebben zonder problemen of schuldgevoel. Helemaal met zo'n laag loon nog, zul je veel uren moeten werken. Je moet het zelf weten, maar vergeet niet dat het moeilijk is om alles weer terug te draaien. Misschien kun je beter eerst een pony een tijd fulltime verzorgen en ondertussen bijwerken en sparen, dan weet je hoe het voelt en of het vol te houden is voordat je een eigen pony koopt!

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 10:55

Martenique schreef:
ik mocht geen eigen pony/paard omdat me vader zegt dat hij het nie kan betalen.

nou vroeg ik laatst wat ik ong kon verdien als vakkenvuller. hij zei waarom wil je dat weten?? ik zei gewoon.

en toen zij hij als je alles uitzoekt en het lukt je mag het.

ik blij maar het moet natuurlijk wel lukken.
mijn vragen wie kan ook school(maak weinig huiswerk) pony/paard wordt ong. 30 min fietsen en je werk combineren??
waat kan een 14/15 jarige ong. verdienen?
hoeveel uur werk je dan ongeveer??

Als ik het zo lees, zou het moeten lukken.
Alleen een paar dingetjes;
-Heb je geen stukje land in de buurt, zonder die 30 min. ervoor te fietsen?
-Wat voor paard/pony wil je? Als ik jou was, zou ik een heel makkelijk paardje nemen, iets zoals een fjordje, of een iets kleinere maat. Die zijn namelijk makkelijk in de omgang, kun je lekker buiten zetten, en meestal niet zo heel duur.
-Ik ben 13 en verdien 4 gulden per uur, slecht betaalt he', in de supermarkt vakkenvullen. Dit schiet niet veel op als je zelf stalling moet betalen. Dan zou ik eerder een eigen soort van bedrijfje beginnen. Zoals; laat kinderen op je pony rijden voor geld, ga oude mensen vermaken, maak folders met erop; ik maak alles schoon, zoals auto,fiets, misschien huis ofzo.Zo kun je je eigen werktijden bepalen.

Gewoon heel veel succes ermee!!!!!!!!!
[/b]

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-01 19:08

ik was ook van plan eerst dan fulltime naar het paard te gaan waar ik nu op rijd en alles.
en dat eigen bedrijfje lijkt me weinig.

bedankt qaurterlover(een positieve reactie)

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 09:19

Graag gedaan hoor!!
Veel succes nogmaals.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 14:11

ik verdien (nog) niet maar mijn broer is 17 en werkt bij Poiesz en verdient zo'n 800,- per maand voor 12 uren per week
het minimum loon voor een 15 jarige is 5,54

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 16:18

ikzelf heb het ook erg druk met mijn pony, en heb dan nog niet eens een baantje..
Willen je ouders helemaal niks betalen of wel een deel?
Met een krantenwijkje voor twee dagen per week verdien je bij ons in AMersfoort al gauw 200 tot 300 per maand, dus als de dagen je liggen, is dat snel en makkelijk verdienen..
Ik mag 's avonds niet alleen naar mijn pony (met dit weer) mpoet namelijk door een stuk bos, en da's behoorlijk eng, maar als jij dat wel mag is dat ook al een voordeel, want dan kan je uit school eerst je kranten doen, dan je huiswerk, eten, je paard en dan thuis weer je huiswerk enzo. Idd blijft er door de weeks weinig tijd over voor andere dingen, als vriendinnen en shoppen enzo, dus daar moet je een keuze in maken..