Haflinger met boomloos zadel? Ervaringen gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:59

hey maat 1 van barefoot pas op mij kruising shet x fjord perfect.ze is 1.18 en heeft een onwijs korte rug.op mijn fjord van 1.36 past ie ook super en hij heeft ook een korte rug.ennuh mijn kont past er ook in maatje 38 Bloos .ik las alleen op de site dat maat 2 beter schijnt te zitten voor je benen dat je niet tegen het boogje aan zit.ik heb nergens last van zitten allebei goed(misschien zit ik iets langer).op de site staat trouwens ook dat maat 1 iets beter blijft zitten bij compacte pony's.hoop dat je er wat aan hebt.Afbeelding

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:00

Sosha schreef:
Ik heb al eens geïnformeerd bij een zadelmaker....... en die achte de kans dat een standaard zadel zou passen echt nihil. Die adviseerde mij er een speciaal aan te laten meten, dat moet eigenlijk altijd lukken, maar dat deden zij zelf niet.

Ja, maar jeetje.......dat wordt een duur geintje dan want dan zit je aan enkele merken vast hier in NL. Want ik ken er maar eentje die een zadel echt vanuit de boom opbouwt voor een paard (Hulsebos of Daaleman, welke van de twee??). Scheve mond

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 23:07

Amulet schreef:
Ja, maar jeetje.......dat wordt een duur geintje dan Scheve mond

Aha..... jij snapt 'm...... en dan gaat mijn paardje nog wat spierbundeltjes bij kweken....... en dan zit ik weer te kijken.

En ook over de precies aangemeten zadels is ook niet eens iedereen tevreden. Dan ben je dus dubbel zuur....... ik bedoel nu zit ik ook stinkmodder? (ozi), maar het heeft me iig niets gekost Haha!

Ik vond m'n vorige zadel (HFL 3200,=) al niet goedkoop, en dat was een kant en klare. Viel toen voor Isabel ook niet mee hoor, ook al te breed in de schoudertjes. En de levensduur van zo'n zadel is dan wel lang...... helaas die van een paard niet altijd Huilen

Ik vind trouwens die maat 1 bij de shet van corky wel weer gaan. Maar er staat er nu eentje te koop met foto op een pony van 1.20 en dat is dus echt geen gezicht, is ook een maat 1. Verward Verward Twijfel twijfel...

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:17

Kom langs en pas mijn zadel. Maken we dr meteen een leuk dagje van Schijnheilig

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 23:22

Alet schreef:
Kom langs en pas mijn zadel. Maken we dr meteen een leuk dagje van Schijnheilig

Het is een beetje ver...... maarja je moet er wat voor over hebben..... ik heb een 4WD...... ik heb een trailer........ Antrieb vindt trailer wel OK dan!

Maarja...... natuurlijk geen E rijbewijs...... ze blijft blont hè.