Uitrijdeken BR/HH

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 20:55

Skipper schreef:
Ligt er aan, ik vind die van BR mooier vallen omdat die soepel valt over het paardenlijf heen, die van HH doet me iets wat stijf aan zo op de foto.

Maar volgens mij moet je daar je keuze niet op baseren, hoe mooi ligt hij op je paard, eerder hoe goed past hij op mijn paard, hoe is de pasvorm etc.

Daar heb je wel gelijk in, maar zoiezo wordt het even gokken hoe de deken op mn paard ligt, dat zal ik toch pas kunnen zien na aankoop.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:01

Skipper schreef:
Ligt er aan, ik vind die van BR mooier vallen omdat die soepel valt over het paardenlijf heen, die van HH doet me iets wat stijf aan zo op de foto.

Is de BR met een rugnaad? Want dan is de deken natuurlijk niet waterdicht. Hoe minder stiksels (bij BR zie ik sowiezo al stiksels achterop), hoe beter waterdicht. Ik vind het materiaal van HH echt veel beter. Ademend en super sterk/ waterdicht. DE BR lijkt me niet erg sterk op de foto Knipoog. De binnenkant is van fleece welke wel gevormd is en dus mooi aansluit op je paard.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 21:02

Weet iemand waar je via het internet de HH uitrijdeken kan bestellen? Ik kan alleen Ingrid van Berlo vinden, maar daar zijn ze 5 euro duurder dan gemiddeld.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:06

astridastrid schreef:
Is de BR met een rugnaad? Want dan is de deken natuurlijk niet waterdicht. Hoe minder stiksels (bij BR zie ik sowiezo al stiksels achterop), hoe beter waterdicht. Ik vind het materiaal van HH echt veel beter. Ademend en super sterk/ waterdicht. DE BR lijkt me niet erg sterk op de foto Knipoog. De binnenkant is van fleece welke wel gevormd is en dus mooi aansluit op je paard.

O, ik zie het inderdaad al.
De BR is 210D en de HH 600D. Nogal een verschil in sterkte Knipoog.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 21:09

Tjee, dat had ik nog helemaal niet gezien! Daar zal idd een flink verschil in zitten qua stevigheid.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:20

Die van HH met reflecterende strepen heb ik ook. Hij is blauw en fleece-gevoerd. Ik ben er helemaal weg van. Hij is ook wel helemaal waterproof, ondanks de naad. Dat komt denk ik, omdat die naad gelijmd is.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 21:26

Ik heb idd op een belgische site gezien dat de rugnaad 'getaped'is, over de BR kan ik helaas weinig info vinden. Ik ga voorlopig voor de HH, nu nog een site vinden waar ik hem kan bestellen..

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:45

Hier in het dorp kosten ze 40 euro, ik wee tniet of dat duur of goedkoop is eignelijk. ik vind het een mooie, stevige en 100% waterdichte uitrijdeken

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:54

zit geen rugnaad over

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 18:00

Yuri schreef:
Hier in het dorp kosten ze 40 euro, ik wee tniet of dat duur of goedkoop is eignelijk. ik vind het een mooie, stevige en 100% waterdichte uitrijdeken

gemiddeld zijn ze zo 39.90 euro, dus 40 euro is een prima prijs.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 18:08

Ik heb er zaterdag een van HH gekocht, m'n paard is 1.68 en daarvoor heb ik maat M, past goed. Kostte mij €45,-
Dezelfde als die foto.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 18:10

Dat is gek, zowel de medewerkers van HH als enkele bokkers zeggen dat de M echt veel te klein is voor een paard met die stokmaat..

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 18:44

Ja dat zou ook best kunnen. Ik heb het deken bij een ruitershop hier gekocht. Ik ben er ook mee teruggegaan omdat ik hem erg hoog vond. De lengte was wel goed. Maar volgens hen was die hoogte goed en zou alleen de lengte langer worden al zou ik een maat groter nemen (wat denk ik niet helemaal klopt...) ik ga hem vanavond nog eens passen en aan wat anderen op stal vragen wat zij er van vinden...en anders gaat ie alsnog terug. Ik zou je idd ook een L aanraden.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 19:00

Bij www.thegallop.nl kun je de HH ook bestellen. Het staat niet op de site, maar dan moet je even mailen. VOlgens mij was die deken daar 35 euro, maar dat weet ik niet heel zeker.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 19:08

Taygalover schreef:
Bij www.thegallop.nl kun je de HH ook bestellen. Het staat niet op de site, maar dan moet je even mailen. VOlgens mij was die deken daar 35 euro, maar dat weet ik niet heel zeker.

Maar daar moet je toch minimaal een bestelling van 50 euro doen?

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 20:10

patos schreef:
Dat is gek, zowel de medewerkers van HH als enkele bokkers zeggen dat de M echt veel te klein is voor een paard met die stokmaat..

ik denk het ook hoor, aangezien de mijne van 1.50 als maat L heeft. daarvoor is ie dan wel iets te groot maar ik zou de m er ook niet op leggen bij yuur Lachen

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 20:43

Hallo,
Ik ben ook lang opzoek geweest naar de HH uitrijdeken! Deze leek mij ook erg mooi, sterk en fijn.....maar ook ik kon er niet aankomen!?

Ik heb uiteindelijk de Pagony uitrijdeken bij Dizoza gekocht!
Die was vorige maand in de aanbieding! nu was deze 29,95 (ipv 44,95 ofzo).
Deze is niet gevoerd, maar zit verder super!
Helaas is deze aktie nu voorbij, dus daar heb je nu ook niet meer zoveel aan....

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 16:24

Ik heb even een mailtje gestuurd naar the gallop, maar ik heb nog geen antwoord terug. Moet je echt boven de 50 euri bestellen? Ik kan dat nergens terug vinden.
Bij ingrid van berlo zijn ze ook wel lekker vlot, heb 4 dagen terug een mail gestuurd, heb nog steeds geen antwoord.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 08:34

Ik zou even Ingrid van Berlo mailen. Zij verkoopt ook HH en kan dit dus gewoon bestellen. Heb ik ook een keer gedaan met een product wat ze niet standaard hadden, en het was nog eens zo in huis ook!