verkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:52

Hé wat rot joh!
Naja bij mij en Lukka ging het ook niet echt over rozen in het begin maar met de cursus van Siggi en de les van Maaike gaat het nu heel aardig.
Het duurt soms idd een hele tijd voordat je hebt wat je wilt. Maar ik denk als je echt elke week goed les neemt en een aantal keer op cursus gaat hier en daar dat je er toch uit moet komen. En gaat het echt niet en is Eis gewoon te lastig voor je en wil je een makkelijker töltend paard kun je haar altijd nog verkopen.
Maar beslis niet te snel ik heb ook 2 paarden verkocht en ik dacht dat het toen het beste was maar heb er achteraf enorme spijt van gehad. Tuurlijk gaat het nu goed met Lukka en ben blij met er maar ik heb nog steeds heeeeel veeeel spijt dat ik ze toen weg heb gedaan an de andere heb moeten doen.
Nou heel veel succes en ik hoop dat het een stuk beter gaat met Eis en jou maar ja je weet nooit.
Groetjes Anne

umpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 19:29

ja nou sorry hoor zo bedoel ik het niet maja waarom moet het dan perse jemig. WIE IS HIER NOU GEMEEN ALS HIJ HET NIET KAN DAN LEKKER NIET!!!!!!!!!!!!!!!

umpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 19:29

niet tegen raya bedoeld hoor Tong uitsteken

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:08

MarjoEisla"]
hmm gerda.... weet je nog Elgur? Schijnheilig
[/quote]

Yep.... Lijkt mij echt iets voor jouw

[quote="qwinty"]
Kijk mijn mening hier over is als je dan een nieuwe paardje koopt en die loopt ook niet zoals jij het graag zou willen wil je die dan ook weer verkopen?
En dan weer een nieuwe en weer het zelfde probleem?
[/quote]

Het is niet alleen dat Eis niet loopt zoals Marjolein het wil. Marjolein is al een hele tijd bezit om samen met Eis een team te vormen. Zolang ze ernaast staat is het echt een perfect team, alleen met rijden hebben ze er andere ideeën over, en zijn Marjolein haar ambities anders geworden.

Waarom zou je een paard niet mogen verkopen als het niet klikt? Moet je dan tot in den treure doorgaan, en met tegenzin op je paard gaan zitten? Op een gegeven moment is het genoeg. Zowel paard als ruiter doe je dan een plezier door afscheid van elkaar te nemen.

[quote="qwinty"]
Ik bedoel diet totaal niet boos oid nietd at je dat denkt , maar wou even zeggen hoe ik er over dacht Lachen
[/quote]

Daarom vraagt ons ook om onze meningen Knipoog

[quote="Fellor"]
Omdat jij dan als ruiter een fout maakt, dus misschien kan je op dat adres dan ook meteen lessen.
[/quote]

Doet ze al, alleen op mag het niet lukken om een combi te worden....

[quote="umpie schreef:
WIE IS HIER NOU GEMEEN ALS HIJ HET NIET KAN DAN LEKKER NIET!!!!!!!!!!!!!!!

Waarom zou je een paard dan houden? Je frustreerd jezelf ermee, je doet je paard er geen plezier mee. Dan is het beter om ieder een andere weg in te gaan.

Hoeveel huwelijke stranden wel niet omdat het niet meer met elkaar gaat???

Ik wil Marjolein absoluut niet pussen om Eis te verkopen, ik weet hoe gek ze op haar is, maar net als wat ze zelf zegt, je moet reeël blijven!!!!

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:35

MarjoEisla schreef:
Heel erg bedankt voor de reacties. Van de zomer ben ik op een bedrijf geweest met haar en is ze een paar keer gereden door iemand die haar echt super reed! Vervolgens lukte mij het ook, een paar weken super veel lol gehad en toen na de smid was t weer bagger...
In training zetten denk ik niet dat een oplossing is (ze is trouwens 9) Dat kost heel erg veel geld (niet dat het me daarom gaat) en dan loopt ze wel ff leuk maar omdat zij weet hoe ik ga reageren heb ik het vermoeden dat ze dan een paar weekjes goed loopt en dan weer vervalt. Dat heb ik al zovaak meegemaakt, en elke keer is de teleurstelling groter.
Haar bouw heeft het ook niet mee. Ik weet dat het erin zit, maar vraag me af of het er met mij en haar inzit..

Heb overigens net een ritje gemaakt en niet heel veel gevraagd van de gangen en dan is het wel relaxed..

Ligt het dan ook niet een beetje aan jezelf?
Ik heb mijn paard al 4 jaar en dat gaat ook niet altijd even makkelijk.
Vooral in de dressuur niet.
Ik wil vaak meer dan wat hij kan.
Maar weg gaat hij nooit, want er zijn ook zoveel andere dingen die wel goed gaan en ik hou gewoon van hem.
Misschien ( ook al rijd je hem al 2 jaar ) moet je de lat voor jezelf wat lager leggen en niet zo willen presteren dan zal je zien dat het uiteindelijk wel lukt omdat de druk bij jou en je paard niet zo hoog ligt.
( als ik iets moet doen onder heel veel druk dan presteer ik ook minder en dan bedoel ik niet alleen met paardrijden ).
Groetjes pharlap.

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 21:03

Natuurlijk ligt het voor een deel bij mijzelf! Ik ben gewoon niet goed genoeg, heb te weinig toltervaring om het voor elkaar te krijgen.
Alleen mijn ambities zijn zus en niet zo. Snapje?

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:23

Ik snap je heel goed, maar het is toch niet gezegd dat het nooit goed komt?
Het blijft met paardrijden altijd zo dat je het samen moet doen in teamverband, en als de 1 dan wat minder kan als de ander moet je je aan elkaar aanpassen.
Nu is het zo dat je paard niet kan aanpassen, want als hij heel goed was en jij minder had hij ook minder moeten doen, om op jou niveau te blijven, en nu is het toevallig andersom en dan wil je hem weg doen.
Ik vind dat als hij het nou niet inzich had en je het nooit zou kunnen doen terwijl je dat graag wilt, het misschien wel reeel is om over verkoop na te denken, maar hij heeft het wel inzich, maar het moet er stap voor stap uit.
En denk je als je een andere pony hebt en je de druk daarbij hoog legt dat het dan wel lukt?
Spelen er geen ander dingen mee?,dat het bv bij andere mensen met een ander pony wel lukt?
Groetjes pharlap.

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:38

Eisla is een moelijke merrie om te rijden. Marjolein rijd ook wel eens op andere ijslanders voor het gevoel. Tevens heeft ze ook les, en is ze verschillende keren samen met Eisla op cursus geweest om dit probleem op te lossen.

Eisla kan het, Marjolein kan het, het probleem blijft dat het samen met Eisla niet lukt, hoe vervelend dit ook is. De combi werkt helaas niet.

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:56

Misschien zit je in een visieuze circel.
Dat heb ik ook gehad.
Ik ben nu gewoon alles rustig opnieuw aan het doen en daarbij rijd ik 1 keer in de 14 dagen een ander paard wat ander dingen heeft waar we aan werken en dat doorbreekt het gefocus een beetje op je eigen paard.
Als je weet hoe ik zelf begonnen ben ( met 3 keer in 1 uur les zand happen ), en na 2 jaar heb ik hem toch gekocht ( eerst lease ), maar dat betekent dat het wel stukken beter gaat en hij veel braver is geworden maar dat wat ik wil rustig aan opgebouwd moet worden.
En daarbij, en dat heb jij ook, het zijn paarden met een verleden want die van jou was 7 en die van mij ook toen ik begon, dat betekend dat ze daarvoor bij een ander weer andere dingen moesten doen op een ander manier, en nu moeten ze het weer zo leren.
geef het een kans joh en geef jezelf nog een jaar en als je dan terug kijkt op dat jaar dan zie je heus wel verbetering.
Hoevaak ben je aan het oefenen?
Groetjes pharlap.

umpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:40

ga eerst te raden of het idd aan jezelf ligt en misschien niet aan je paard

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 23:20

umpie"]
ga eerst te raden of het idd aan jezelf ligt en misschien niet aan je paard
[/quote]

* [quote="MarjoEisla"]
Natuurlijk ligt het voor een deel bij mijzelf! Ik ben gewoon niet goed genoeg, heb te weinig toltervaring om het voor elkaar te krijgen.
[/quote]

* [quote="Stilla schreef:
Eisla kan het, Marjolein kan het, het probleem blijft dat het
samen met Eisla
niet lukt, hoe vervelend dit ook is. De combi werkt helaas niet.

Ik denk umpie dat de het antwoord op jouw vraag al gegeven is........

@Pharlap: Het lijkt inderdaad op een visieuze circel. Het lukt alleen niet om hier uit te komen. Marjolein heeft Eisla ook al verschillende keren door professionele ijslander ruiter laten rijden (ook les gehad, en cursussen gevolgd). Hun geven ook toe dat Eisla een moeilijke merrie is.
Marjolein rijd ook op andere paarden om het gevoel te houden, en te krijgen. Zodra ze op Eisla stapt, gaat het mis.

Nogmaals dit ligt niet aan Eisla en niet aan Marjolein. Ik denk dat de combi niet juist is.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 00:01

Tja, wat zal ik hierop zeggen...? Ik heb mijn pony al 4,5 jaar en het is een echte kl*te pony, maar wel MIJN pony. Hij heeft meerdere keren te koop gestaan, omdat meneer soms echt heel gemeen uit de hoek kan komen. Elke keer als de verkoop serieus werd, haakte ik af. Gewoon omdat ik vond dat ik voor hem had gekozen en er ook voor moet gaan. En ja, we zijn al 4,5 jaar 'samen' en de klik is er nooit geweest. Dom? Ik weet niet. Ik denk dat het eerder een kwestie is van 'geven en nemen'. Ook Stan is op training geweest (deed daar overigens prima zijn best), maar met wedstrijden o.i.d. liet hij me keihard vallen (lettelijk). Ik heb hem niet gekocht voor de wedstrijden, die ambitie kwam later pas.

Toen ik Stan (ff denken) 2,5 jaar had, heb ik besloten dat Stan toch niet leuk zou zijn voor de westrijden; we hadden teveel meningsverschillen en ik zag mezelf niet aankomen op wedstrijden met een Haf. Ik heb er toen een rijpaardveulen bijgekocht, voor de toekomst.

In februari had ik definitief besloten dat meneer weg zou gaan, ik heb nog nooit zóveel gehuild. Mijn jochie, mijn maatje, mijn alles. Ik werd echt verscheurd vanbinnen, maar dacht dat het echt het beste was. Mijn moeder stond voor 100% achter de 'verkoop' (hij zou naar iemand gaan in Friesland, maar wel van mij blijven) maar een vriendin van mij (NoaC op bokt) heeft er echt alles aan gedaan dat ik zou inzien dat ik moest doorgaan, niet opgeven, dat ik hem niet weg wilde doen... Zij heeft toen voor mij een startkaart en coupons aangevraagd (en betaald), dus ik had weer een doel voor ogen. Het bleek al snel dat Stan de wedstrijden niet leuk vond (ging elke wedstrijd door of over de omheining). Toen heeft zij voor mij geregeld dat Stan 2 weken naar een trainingsstal zou gaan. Hij liep daar perfectos, maar thuis ging het al snel niet meer. Hij was weer (net als vanouds) aan het etteren, dus ben ik ook maar gestopt met de wedstrijden (ik had me er ook niet zo op gefocust, omdat ik ook nog een rijpaard in de opfok had staan).

En nu? Nu heb ik 2 paarden op stal staan waar ik niets mee doe (ach, gelukkig is uitmesten mijn hobby Scheve mond Knipoog ). De ene vind het niet leuk om te rijden (hoeft ie voor mij dus ook niet zonodig) en de andere is nu 2,5 jaar. Ik zie wel waar het schip strandt...

Wat je ook beslist: succes met je keuze, zorg alleen wel dat je er helemaal achterstaat. En niet verkopen omdat je een andere leuke hebt gezien...

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 00:15

Ik weet hoe moeilijk het is om IJslanders te rijden en soms is het gewoon zo dat het niet gaat. En dat is met zoveel gangen nog wel wat moeilijker als met een gewoon (3gangen) paard.

Met Lukka heb ik me verbaasd toen Siggi erop ging en wat hij er allemaal uit haalde. Dat lukt mij nooit (veel doen Anky ook niet zomaar na)
En toevallig heb ik een IJslander die alle gangen goed kan en goed heeft aangeleerd. En ik heb regelmatig les/cursus. En gelukkig lukt het bij mij.
Ik heb ook wel eens een keer dat het minder gaat maar de volgende keer lukt het wel weer.

Als dat niet zo is dan verlies je toch de zin in het rijden.
En het is voor het paard niet goed en ook niet voor de ruiter.

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 14:24

En dan is er nog altijd hoop,
Je zou het misschien niet meer verwachten maar hoop is het enige wat je echt nodig hebt.
Als ik zo eens naar mezelf kijk, ik heb echt een super paard, hij kon alles al bokken stijgeren er lekker vandoor gaan, dat hoefde ik hem allemaal niet meer te leren.
Het meeste plezier had hij buiten de bak lekker niet hoeven werken dat was het leven van mijn paard voordat ik hem kreeg.
Toen hij met mij eenmaal aan de slag moest lag ik er gem. 1 keer in de week minimaal af. En ja hij bokte niet een zo'n klein beetje hoog.
Nu na een gebrokenarm verder en een hoop gedult, heb ik onlangs meegedaan aan een plaatselijke dressuurwedstrijd en wat denk je gewoon 2 winst in 1 proef, Dat had ik nooit durven dromen
Het gaat echt super, het enige wat je nodig hebt is een dosis lef,wilskracht en doorzettingsvermogen

Glenurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:15

Ik weet precies hoe je je voelt! Toen ik mijn ijsje nog had wilde het in het begin ook absoluut niet lukken Huilen In het begin kon hij niet eens draven, alleen maar telgangen en stappen!
Maar de tölt kon ik er maar niet in krijgen, terwijl ik gewoon elke week goede les kreeg. Ik begon er steeds minder zin in te krijgen om met hem te gaan rijden, ik was al 2 jaar bezig en nog had ik weinig bereikt.
Toen ik ook nog trailerproblemen met hem begon te krijgen was het voor mij genoeg geweest. Ik wilde graag wedstrijden rijden en dat gaat echt niet met zo'n paard... Boos!
We hebben dus toch besloten om hem te verkopen, maar een ijslander raak je niet zomaar kwijt! Een jaar later werd hij heel opeens verkocht, en nu heb ik er vreselijk spijt van Boos! Nu zit ik helemaal zonder paard en zou ik hem zo graag terug willen!
Als het geen goede combinatie is dan is het denk ik wel slim om Eis te verkopen... Bij een ijslander zijn alle gangen heel belangrijk als je wedstrijden wilt gaan rijden, dan kun je misschien toch beter op zoek gaan naar een paardje wat wel goed bij jou past. En waar je evt. wel wedstrijden mee zou kunnen rijden...
Veel suc6 er mee

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:46

In mijn 1e reactie schreef ik nog dat je misschien het beste naar een trainingsstal kan gaan met haar, maar ik heb nu gelezen dat je dat al hebt gedaan, en dat dat niet echt heel erg hielp.

Ik vind het een beetje raar om te zeggen "Je hebt haar gekocht, dus nu moet je haar houden en maar gewoon hoop hebben" bij wijze van spreken. Knipoog

Soms dan klikt het gewoon niet, en dan is het waarschijnlijk beter voor de ruiter een paard te vinden waarmee het wel goed klikt, en precies hetzelfde geldt voor het paard.

Mijn beste vriendin heeft een KWPN'er (zie profiel) die ze waarschijnlijk ook gaat verkopen. Ze bleken toch niet zo goed bij elkaar te passen, er zat tussendoor wel verbetering in, maar hij voldeed toch niet helemaal aan haar wensen, en daar kan zo'n paard ook niks aan doen. (hetzelfde als in jou geval, wedstrijdambities waar haar paard niet aan kan voldoen waarschijnlijk) Ze liggen tamelijk met elkaar overhoop, en het ligt niet echt aan 1 van beiden, ze passen gewoon niet bij elkaar.
Ze gaan nu op zoek naar een leuke recreatieruiter voor hem, want in het bos rijden vind het paard super, en zij zelf gaat heel veel paarden uitproberen tot ze er eentje vindt waarmee het echt goed klikt.

Ik wens je (nogmaals) veel succes met je beslissing! Ach gut

edit: typfoutje

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:44

Ik vind niet dat je kost wat kost je pony/paard moet houden.... daar zie ik in de praktijk meer ellende van, dan van verkopen.

Zolang je nog twijfelt, niet doen.... maar als het de komende winter niet verbeterd met de hulp die je krijgt...... dan zou ik mezelf EN m'n pony een plezier doen... weg dus. Da's mijn mening en ik heb nog nooit een van m'n paarden/pony's verkocht (maar was/ben er dan ook happy mee).

Flenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 12:16

Stilla schreef:
Eisla is een moelijke merrie om te rijden. Marjolein rijd ook wel eens op andere ijslanders voor het gevoel. Tevens heeft ze ook les, en is ze verschillende keren samen met Eisla op cursus geweest om dit probleem op te lossen.

Eisla kan het, Marjolein kan het, het probleem blijft dat het samen met Eisla niet lukt, hoe vervelend dit ook is. De combi werkt helaas niet.

Hoi Marjolein,

Moeilijke beslissing om te nemen hoor en ik weet precies hoe je je nu voelt. Heb het pas geleden met Flenna ook meegemaakt en het is heeeel erg moeilijk.

Je hebt toch alles geprobeerd om er iets van te maken dus je hoeft je absoluut niet schuldig te voelen als je wel besluit haar te verkopen. Flenna is een halfzusje van Eisla en de karakters lijken heel erg veel op elkaar. Blossi nakomelingen zijn nou eenmaal niet de gemakkelijkste paarden en die moet je echt voor je "winnen".

Probeer in ieder geval nog met behulp van Sanne om de tölt te verbeteren en wil het dan nog niet lukken dan kan je haar toch in de verkoop zetten. Kijken wat voor mensen er reageren en (zoals je zelf ook al had gezegd) je kan altijd haar uit de verkoop halen ...

In ieder geval sterkte met je beslissing en hou de advertenties op IH goed in de gaten voor leuke paarden Knipoog

seicento

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:46

dat is een beslissing die je zelf moet nemen, wij kunnen niet voor je beslissen of je je paard moet verkopen ja/nee want als je er spijt van krijgt, krijgt bokt de schuld Haha!
en ik wil niet dat bokt wegmoet.

seicento

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:49

umpie schreef:
ja nou sorry hoor zo bedoel ik het niet maja waarom moet het dan perse jemig. WIE IS HIER NOU GEMEEN ALS HIJ HET NIET KAN DAN LEKKER NIET!!!!!!!!!!!!!!!

hahah sorry als ik ruzie zie moet ik ff lachen ben jij soms een pennymeisje??

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 16:11

seicento schreef:
hahah sorry als ik ruzie zie moet ik ff lachen ben jij soms een pennymeisje??

hihi nou ik niet volgens mij zij/ hij wel helaas een nogal leeg profiel Tong uitsteken