Wat voor bit???? (Probleempje)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 02:10

XoNo schreef:
Heb je je bit dan niet gewoon te laag hangen of te los in zijn mond hangen?

Nee, gewoon op de goede plek. Als hij zijn hoofd naar voren/beneden bracht, kwam er meer druk op de mondhoeken en minder op de lagen en kam het bit dus ook verder achterin te liggen. Bit kwam ook absoluut niet tegen de wolfskiesjes aan, maar de ontsteking die er zat was wel groter dan alleen de plek van de kiesjes.

Maanoog, een ongebroken trens beweegt inderdaad minder in de mond, en vel paarden zijn daardoor inderdaad rustiger in de mond. Probleem kan wel zijn dat ze er juist meer op kunnen gaan hangen/zwaarder op worden, omdat dat makkelijker gaat bij een ongebroken trens. Maar dat is dus een kwestie van uitproberen.
Als ik je trouwens nog wel een tip mag geven (wilde ik al eerder schrijven maar vergat het telkens), dat bit met rolletjes zou ik niet meer gebruiken, zeker niet als het er 1 is met verschillende metalen. Dat werkt namelijk behoorlijk scherp in, sommige metalen reageren met elkaar, waardoor het paard schokjes in de mond krijgt, en daardoor dus het bit loslaat....

Ik heb zelf trouwens ook een tijd met een hackamore gereden, ging prima. Toen ik weer overstapte op een bit was die onrustige aanleuning ook voor een heel groot deel weg, de gewoonte was er ook uit denk ik.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:54

Maanoog schreef:
k heb vanmiddag zonder bit gereden, en in het begin was het schudden er nog, maar na een kwartiertje werd het minder, en uiteindelijk was het helemaal weg. toch een bitprobleem dus??????

Hmm dat lijkt er dan wel op ja

Het blijft een beetje vreemd, misschien is het een optie om nog een keer door een gespecialseerde tandarts te laten kijken?

Wel fijn dat je nu waarschijnlijk weet waar zijn gedrag vandaan komt en misschien heeft de Da iets over het hoofd gezien of zijn er complicaties opgetreden die met het blote oog niet 1 2 3 te zien zijn!

Ben benieuwd hoe het afloopt en wat nu de oorzaak is van zijn gedrag. succes!