Bitwarmer? :p

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 23:17

Meestal beetje blazen en wrijven. Blazen werkt overigens nog het beste, m'n vingers zijn meestal net zo koud...

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 23:26

ik warm ook altijd het bit wel even op Lachen

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 23:52

Heb ik inderdaad ook nooit van gehoord of over nagedacht! Toch maar aan denken het te doen want ik begrijp wel dat het nogal koud is.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 23:59

Lusitana schreef:
Tussen je benen houden, dicht bij je kruis. Daar ben je het warmst. Of onder je oksel.

of hij daarna het Bit nog lekker vind is ten 2e Nagelbijten / Gniffelen sorry melige bui Clown

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 00:05

Ik had er ook nog nooit over nagedacht, totdat 2 keer achter elkaar 2 verschillende paarden ineens schrokken en zeer moeilijk waren met het bit, terwijl ze normaal hun mond al opendoen als je er naar wijst.
Zelf vond ik het bit toen ook erg koud aan mijn handen, en ik vroeg me af of het er iets mee te maken kon hebben. Ik had er echter nog nooit van gehoord.

Enige probleem is ook bij mij dat ik ze nauwelijks op kan warmen met mijn handen omdat ik erg koude handen heb.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 00:47

Mijn hoofdstel hangt binnen bij ons thuis, dus is het bit nooit koud..

Chippp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 20:29

Mn hoofdstel hangt op stal en daar hebben we alleen een koude kraan.. dus onder de warme kraan kan niet..
En als ik elke x naar de kantine ga en daar onder de warme kraan doe bij de wc worden ze niet blij denk k Tong uitsteken

@ astridastrid.. ja ik heb geen id heb al beetje lopen denken.. als je er een bontje omheen doet ofzo blijft het vast niet warm.
En steeds mee naar huis nemen.. is ook zo een toestand en sowieso in de tijd dat ik Chip poets is ie alweer koud Lachen

Doe ook meest wel tussen mn handen maar t komt toch niet lekker op temp.. t helpt altijd wel een beetje..
Alleen krijg je het er zelf weer koud van haha

Volgensmij heb k trouwens argentaan.. of iig gewoon een bit met zon kleurtje.
Dat word volgensmij al minder koud dan gewoon een 'zilveren'

En ze gaat ook heus niet dood van n koud bit en t is ook zo warm als ze het even in heeft maar lekker is anders..

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:56

ik doe het eigenlijk ook nooit..
als ik eraan denk zou ik hem met mn handen even opwarmen of tussen warme kleding / deken ofzo

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:27

Margreet schreef:
Waarom zou je je bit warm willen maken?!
Ik stop 'm gewoon koud in z'n mond hoor, het is zo op temperatuur dan. Nooit gemerkt dat hij in de winter slechter z'n bit in wil dan in de zomer.
Het zijn geen watjes.

ik ben het absoluut niet met je eens!!!
ik heb namelijk altijd geleerd, pas op met een koud bit, en dan gaat het voornamelijk om het feit, wanneer je bit bevroren is..
De tong van je pony kan er namelijk aan blijven plakken, en op die manier krijg je pony wondjes op zijn tong!

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:49

Een appelbit nemen Tong uitsteken Is van rubber en dus niet koud Lachen

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:58

nooit aan gedacht Bloos vergeet ook vaak ze bit af te spoelen

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 23:46

Bij hypo hadden ze bitwarmers te koop. Van die dingen met zo'n buigknopje erin en dat maakt een chemise reactie en dan word het warm. Na gebruik moet je hem wel steeds koken. En dan kan je hem weer opnieuw gebruiken.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 10:30

_Margarita_ schreef:
De tong van je pony kan er namelijk aan blijven plakken, en op die manier krijg je pony wondjes op zijn tong!

Een bevroren bit waar z'n tong aan vast vriest?! Het moet niet gekker worden...

Dan mag ik z'n voer- en drinkbak en de tralies van z'n stal ook wel gaan verwarmen want die zijn ook van metaal en daar likt hij regelmatig aan... Oei... Echt wel gevaarlijk!

Ach gut

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 11:10

Ik ben nog steeds van plan een neusbontje te kopen en dat om het bit te laten hangen tot ik m nodig heb, maar dat komt er telkens niet van Knipoog
Als het echt vriest gooi ik er wat kokend water over, als ik dan klaar ben met poetsen is ie net onder kamertemp. Wel goed controleren natuurlijk Knipoog

Margreet, tis misschien niet nodig, maar als ik mijn paard er een plezier mee doe en het een kleine moeite is.. doe ik het graag Lachen

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 12:16

Je zou ook je bit van hoofdstel kunnen gespen/klikken en die in je broekzak doen. Tegen de tijd dat je hem gepoetst en gezadeld hebt, is het bit ook op temperatuur. Ik zeg maar wat?

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 12:32

Ik warm m ook meestal wel ff op, gewoon in me handen houden en ff wat blazen. Als ik het bit koud in zijn mond doe staat ie altijd echt ff te klieren op dat bit, mond opendoen en heel erg gapen enzo. Vind het voor hem dus wel zo fijn.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 12:45

Ik probeer het altijd op te warmen tussen mijn handen, met als gevolg ijskoude handen en een bit wat maar een kleine fractie warmer is jammergenoeg. Haha!
Maar ik ken veel pony's/paarden die in de winter moeilijk gaan doen met het hoofdstel omdoen vanwege het koude bit.
Misschien een idee om hiervoor iets uit te vinden.

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:44

gewoon blazen!

En wat denken jullie van de koude gespen en beugels Nagelbijten / Gniffelen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:30

Koude sporen Nagelbijten / Gniffelen

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:41

Oeh magreet wat ben jij slecht voor je paardje Boos! Clown

Ik denk er eigenlijk ook nooit over na, ik maak hem wel altijd schoon na het werk, maar stop hem de volgende dag zo weer in z'n mond ~~}> oeh wat ben ik gemeen voor m'n paard, bijna zielig Clown Haha!

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:55

ik warm het een beetje op door met men trui er overheen te wrijven.
maar soms vergeet ik het Bloos Schijnheilig
maar volgens mij geeft ie er niet zo veel om want hij pakt het bit ltijd zelf in z'n mond Tong uitsteken Lovers Haha!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:58

Ik heb weleens geprobeerd om het bit warmer te maken met mijn handen, maar dan kon ik vervolgens tijdens het rijden bijna niks omdat mijn handen zo koud waren.. Dus dat is niet de oplossing voor mij..

Ik sta er eerlijk gezegd nooit bij stil, mocht ik er wel een keer aan denken, dan gaat het bit eerst onder de warme kraan en klaar is klara..