Advies gevraagd m.b.t bijrijdpaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:40

Kun je niet op je haflinger buitenrijden? Ik zie in je profiel dat je twee bijrijdpaarden hebt.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:44

irisiris"]
Ik vind het belachelijk. Ten eerste dat je 25 betaalt voor 1 KEER IN DE WEEK RIJDEN!!! dat is belachelijk veel, daar heb je priveles voor op een manege!! Ik vind sowieso dat als iemand een bijrijder zoekt, deze eigenlijk niks zou moeten vragen. Diegene mag blij zijn dat iemand hem of haar uit de brand wil helpen en in ruil daarvoor op het paard mag rijden.
[/quote]
nu 4x in de week rijden tegenover 1x privéles... scheelt nogal...
daarbij krijg je een paard onder je billen die niet al helemaal afgebrand is voor je hem zijn stal uit haalt. Dus jij helpt niet alleen een ander, zij helpen ook jou. En onderhoud van de spullen die jij(=willekeurige bijrijder) gebruikt kost geld. Mijn paard kost per dag gemiddeld 9/10 euro of zo. 4x rijden zou dan 36/40 euro zijn... Helemaal niet zo onredelijk dus. Is alleen wel een andere discussie dan hier gaande is.

[quote="irisiris"]
Ik zou het echt niet doen, die kosten zijn hartstikke hoog als je effe pech hebt en daar kan je heel veel andere leuke dingen voor doen!! Volgens mij wil ze er gewoon een slaatje uit slaan...
[/quote]
Alsof die mensen thuis zitten te hopen dat er iets met hun paard gebeurd, zodat ze dat geld kunnen krijgen om hun paard te laten behandelen door een vee-arts. Ik snap die mensen wel. Jij gaat naar buiten met hun paard, waar zij niet bij zijn. Dan doe jij iets -in combinatie met het paard natuurlijk- en kunnen zij voor de kosten opdraaien... Dat lijkt mij niet eerlijk.

[quote="Dabo schreef:
Maar jij had een eerdere afspraak dat je wel buiten mocht rijden. En dat is nu ineens veranderd.

Misschien had de eigenaar er niet eerder aan gedacht dat zij dan verantwoordelijk was voor ongelukken waar de bijrijdster bij betrokken is. Ik wist dat eerst ook niet, ging er altijd vanuit dat iedereen zelfverantwoordelijk was bij dat waar hij bij betrokken was. Blijkt toch echt niet zo te zijn bij een paard. Zelfs niet als er na een ongeluk door de brijrijder gezegd wordt dat zij het wel oplost. Verzekeringsmaatschappijen vechten dat zo uit.

Ik denk zoals ook door andere mensen is aangegeven dat praten met de eigenares van je bijrijdpaard de enige oplossing is. Dan kan je vragen waarom haar mening verandert is en kan je alsnog beslissen wat je daarvan vindt. Ik zou trouwens absoluut niet blij zijn als mijn bijrijdster zomaar naar buiten zou gaan met mijn paard. Verschil is wel dat mijn paard niet 300% verkeersmak is... denk ook niet dat een paard dat kan zijn, blijft een beest.
Succes om hie samen met de eigenares een oplossing voor te vinden!

Chade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 16:54

Dabo"]
Je betaalt toch 25euro per maand? Dus dat is voor 4x rijden, toch? geen 25euro per week toch? Want dat zou dan wel heel duur zijn.
De eigenaar is toch ook wel verzekerd? En je gaat er toch niet van uit dat er iets vreselijks gaat gebeuren onderweg? Ik heb JAREN buiten gereden, en het ergste wat mij ooit is overkomen is dat het paard een ijzer verloor.. Ohja, dat was MIJ nog niet eens overkomen, maar mijn bijrijdster! Heb ik die toen de hoefsmid laten betalen?? Echt niet!

@Chade: Je zal toch echt met haar moeten praten, hier kom je op bokt niet mee verder vrees ik.. succes! OK dan!
[/quote]

Ja het is 25 euro per maand

[quote="PeruaansePas schreef:
Kun je niet op je haflinger buitenrijden? Ik zie in je profiel dat je twee bijrijdpaarden hebt.

Het gaat juist om de Haflinger.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:01

25 uur per maand is niet veel, deel dat maar door 4....dan betaal je dus 6,25 per keer dat je rijdt....

Mijn bijrijder (die nu een proefmaand start) mag ook niet naar buiten met mijn paard, tegen de tijd dat dit misschien wel aan de orde is, gaan we eerst rond de tafel zitten en dan praten over een uitgebreide verzekering en de kosten daarvan, dat als er iets mocht gebeuren de verzekering dit dan dekt.

Ik vind het sneu voor je, maar je rijd maar 1 x per week en dan ook naar buiten....., misschien kun je dan beter stoppen en een paard huren om een uurtje buiten te rijden...