Halsverlenger reactie gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 10:12

Wij gebruiken het elastiek bij Odin en die loopt er erg goed op!
Hij heeft periodes dat hij echt zo'n ding om moet omdat hij anders gaat sterrenkijken, als dat ding erom hangt dan loopt hij weer met zijn koppie omlaag en het elastiek hangt dan gewoon los in een boogje.

Ik heb nog nooit gemerkt dat Odin erin ging hangen.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 13:22

Mijn ervaring is dat het met een paar keer longeren super kan werken. Maar de paarden die ik ermee gelongeerd heb, gingen er na een tijdje allemaal in hangen.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 11:25

Richtje schreef:
Mijn ervaring is dat het met een paar keer longeren super kan werken. Maar de paarden die ik ermee gelongeerd heb, gingen er na een tijdje allemaal in hangen.

klopt en dat leek zo bij de longeerfoto's die ik heb gezien...

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 11:47

Eh, heeft dat hangen in het elastiek misschien een verband met de ervaring en kunde van de longeerder? Dus dat het niet alleen per paard verschilt.

Ik heb zelf heel weinig ervaring met dit soort hulpmiddelen, maar ik zie te vaak dat dit bij paarden gebruikt word om een symptoom te onderdrukken. Heeft het paard bv rugpijn door een slecht zadel of een slechte ruiter dan wordt er snel een hulpteugel aan geknoopt en gelongeerd. Het probleem wordt daarmee dus niet opgelost. Het symptoom -rug wegdrukken, onderhals, sterrenkijken- wordt wel onderdrukt.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 12:56

ik wil ze ook gaan gebruiken, voor de haffies
Ik geef les aan kinderen en als die haffies geen zin meer hebben geven ze een ruk aan de teugels das natuurlijk geen doen. Ik had het idee dat met zo`n halsverlanger ze iig niet zo heel ver meer naar beneden kunnen trekken.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:40

Yvonniej schreef:
klopt en dat leek zo bij de longeerfoto's die ik heb gezien...

>;) ...This Does it Haha! !Ik zal nog een keer foto's voor je maken,met en zonder halsverlenger van Rhythm.Je heb in dit topic nu vaak genoeg verwezen naar mijn foto's en eerlijk gezegd ben jij de enige van heel bokt die mij er commentaar op geeft !Ik heb het idee dat je het nog niet echt los kan laten Knipoog ...ik PB je als de foto's erop staan Lachen

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 09:47

en nu 17 dagen later nog steeds geen foto's..
en ben je er eindelijk achter waarom ik je daar commentaar op gaf?
Je gaf namelijk zelf onredelijk commentaar op iemand en wou je laten voelen hoe dat voeld.. maargoed dat neemt niet weg dat jij op het elastiek te strak had zitten of je paard erin hangt, want dat is zeker mogelijk. veel plezier nog met je paardje..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 10:28

ik snap eerlijk gezegd het probleem niet zo. Als het goed is, doe je het elastiek er losjes aan, anders dwing je je paard in een houding lijkt mij. en met een los elastiek kan je paard onmogelijk hangen. als zo'n beest hangt, ligt het aan de ruiter, niet aan zo'n elastiek (of dat ding zit te strak, f je hebt je paard niet voorwaarts /ontspannen lopen) daar kan dat elastiek niets aan doen.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 10:34

smiley schreef:
Afschuwelijke dingen Scheve mond

Hij gaat eraan lopen trekken en hangen en geeft dan echt niet na.

Haha die van mij oowk Haha!
Ze gaatd'r gewoon mee spelen Bloos!

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 10:42

Yvonniej schreef:
Je gaf namelijk zelf onredelijk commentaar op iemand en wou je laten voelen hoe dat voeld.. maargoed dat neemt niet weg dat jij op het elastiek te strak had zitten of je paard erin hangt, want dat is zeker mogelijk. veel plezier nog met je paardje..

Zouje a.u.b op willen houden met dit gezeur Boos!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 11:43

Yvonniej schreef:

Weetje wat het bij mij is Lachen !Ik maak foto's voor mijn lol,eigenlijk was ik jou al helemaal vergeten aangezien ik hier geen drama van maak.Als jij niet kan slapen zonder foto's wil ik ze best gaan maken hoor Ach gut .Ik gaf helemaal geen onredelijk commentaar op iemand,alhoewel jij er wel heel goed in ben Knipoog .En ik voel niets bij dit commentaar Lachen .Ik word hier altijd heel vrolijk van Haha! !Hoe raar dat voor jou mag zijn,ik heb lol in Bokt Haha! !
Bedankt,ik zal zeker plezier hebben met mijn paardje Lachen

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 12:39

ruitje schreef:
Weetje wat het bij mij is Lachen !Ik maak foto's voor mijn lol,eigenlijk was ik jou al helemaal vergeten aangezien ik hier geen drama van maak.Als jij niet kan slapen zonder foto's wil ik ze best gaan maken hoor Ach gut .Ik gaf helemaal geen onredelijk commentaar op iemand,alhoewel jij er wel heel goed in ben Knipoog .En ik voel niets bij dit commentaar Lachen .Ik word hier altijd heel vrolijk van Haha! !Hoe raar dat voor jou mag zijn,ik heb lol in Bokt Haha! !
Bedankt,ik zal zeker plezier hebben met mijn paardje Lachen

Ik ben daar goed in? ik geef nooit commentaar op anderen, lees mijn berichten maar door hoor. Jij gaf onredelijk commentaar. Heb je berichten doorgelezen en jij vindt dat blijkbaar erg leuk om dat te doen, ik was jou ook alweer vergeten tot ik dit topic weer tegenkwam. Je hebt zelf beloofd foto's te plaatsen vandaar..

Tot slot...

Elastiek.. Als je m goed gebruikt en je paard er geen spelletje van maakt kun je hem best gebruiken.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 14:22

Yvonniej schreef:
Ik ben daar goed in? ik geef nooit commentaar op anderen, lees mijn berichten maar door hoor. Jij gaf onredelijk commentaar. Heb je berichten doorgelezen en jij vindt dat blijkbaar erg leuk om dat te doen, ik was jou ook alweer vergeten tot ik dit topic weer tegenkwam. Je hebt zelf beloofd foto's te plaatsen vandaar..

Tot slot...

Elastiek.. Als je m goed gebruikt en je paard er geen spelletje van maakt kun je hem best gebruiken.

Ik word beetje schijtziek van jullie gezeur Boos! ....
Vecht diteven zonder een topic uit!!!!!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 15:26

Yvonniej schreef:

Tot slot...

Ga jij even een mening over mij vormen als je me niet kent Haha! !Het is al erg genoeg dat je dit topic speciaal start om te zeggen dat mijn paard hangt in het elastiek maar me nu ook nog gaan beschuldigen van dingen?Ik denk dat ik ga Temmen,het hele topic gaat(en dat was volgens mij ook je bedoeling) over mij terwijl het eigenlijk een discussie zou moeten zijn over de halsverlenger.

Die foto's komen vast ooit nog wel maar mooi als ik er zin in heb.Op de een of andere manier zorgt dit topic ervoor dat ik toch weinig zin heb om nog foto's te plaatsen Haha!

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 20:30

ik ben er helemaal blij mee.
zelf heb ik er ongeveer 2 maanden mee gereden..
ging superrdan komt je paard lekker door zijn hals heen zonder dat je je helemaal dood hoeft tewerken.
na een paar weken/maanden kan je het leker af gaan bouwen endan heeft je paard een goede gespierde nek die goed los is en makkelijk om te rijden is, hiermee bedoel ik dat je paard niet meer zo erg aan het tegenwerken is..Knipoog

succes ermeee

GR patricia

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 21:01

Ik vind die halsverlengers troep.

Voor een jong dier, wat voor het eerst wordt bijgezet- okee dan, maar dan niet achter de oren langs.

Verder worden ze er alleen maar hard van in de mond, laat mij maar met touwtjes longeren