wat doen jullie in de stal als het regent

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 17:57

Als het niet te hard regent rjiden, anders tuig poetsen, paarden toiletteren indien nodig, paarden poetsen uitgebreid.

Paardenl0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:56

Dan ga ik dus lekker poetsen uitmesten het eten klaar maken..(ook voor de volgende dag) En daarna alvast beginnen met voeren..

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:02

Hmm.... rijden/longeren/wandelen zoals vandaag en gister was het bij ons in de omgeving best te rijden tussen de buien door, wel waterkoud maar ja jij krijgt het vanzelf warm goede jas aan en rijden maar!

Soms als het de hele dag zeikt van de regen ga ik mn tuig schoonmaken of de wagen poetsen de paardjes binnen lekker een uitgebreidde poets/tutbeurt geven als het lang duurt die rot regen dan ga ik toch naar buiten.

Itsme86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:07

Tja, ik ga wel gewoon. Gewoon poetsen en in de binnenbak rijden Knipoog Anders inderdaad zn zadel invetten... Word t ook weer tijd voor

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:11

ik ga dan gewoon. Ik ga : stal uitmeste, groote poetsbeurd geven.
en als het niet te hard regent rijden.(anders wil ie steeds met z'n kont naar de regen toe staan)

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:27

Ik ga gewoon lekker heen en binnen rijden!!!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:29

Ik ben binnen 10 seconden in stal dus ga er gewoon heen Tong uitsteken
Tsjah als het weer blijkbaar over een kwartier weer goed is, gaan rijden, anders poetsen, stal uitmesten, omtutten met Bijou Schijnheilig

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:30

ik ga gewoon lekker poesten, staart wassen, opjagen, stal uitnesten, toiletteren indien het nodig is of hoofdstel of zadel inveten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:34

Ik heb vandaag gewoon gewandeld met ze. Regendekentje op en wandelen maar
Morgen ga ik een buitenrit maken en daarna mijn tuig is grondig schoonmaken. Verder lekker tutten met de pony's Haha!

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:34

Als het niet stortregent ga ik gewoon rijden en anders wacht ik even (echte stortregens duren meestal niet zo lang) en ga ik opruimen, schoonmaken etc.)

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:40

ik ga zeker wel naar royena toe als het regent, meestal even poetsen, uitmesten en als het niet al te hard regend even rijden.
en als ik de tijd heb is er altijd wel wat te doen, tuigpoetsen, uitmesten (de andere stallen haha dr zijn 5 paarden dus dan heb je even wat te doen Tong uitsteken)
aan vegen, kast opruimen (haha dat gebeurt dus ook daat werkelijk alleen als het nood weer is haha)
en anders hebben we het bit ook nog op stal liggen, lekker lezen Haha!
genoeg te doen dus

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:46

Als het echt met bakken uit de lucht komt wachten tot het minder wordt.. Anders er gewoon op.
Sinds ik weer alleen een buitenbak heb (juni dit jaar) Ben ik 3 x natgeregend. Dus dat valt best mee als je weet hoeveel water er gevallen is. Van de week ook gewoon gelest in de regen.. De vooruitzichten waren nog slechter.. dus maar lekker opgestapt en thuis onder een warme douche.

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:49

Ik ga gewoon of het nou regent of niet.
Als ze mazzel heeft is de binnenbak vrij en kan ik haar daarin losgooien en als ze pech heeft gaat ze gewoon de buitenbak in (regendeken op) of het moet echt met bakken uit de hemel komen, dan doe ik haar dat niet aan. Maar van een beetje regen smelt zij en ik ook niet.
We hebben laatst zelfs nog een behoorlijke buitenrit in de regen gemaakt Haha!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 22:00

Al regent het pijpestelen dan nog ga ik gewoon op mijn scooter (als die het doet Boos! Knipoog) naar Lady Lovers

Vandaag dus ook alleen was Lady nat en vies (lees: Water en zand = modderzwartpaard.. Lady is schimmel Schijnheilig)
Lady dus eerst uiti land gehaald toen stal gedaan, Lady gepoetst (voor zover het ging) zweetdeken opgedaan zodat ze kon drogen, beentjes afgespoten *vieze modderlaag eraf) en ingesmeerd met laurierzalf. Daarna lekker op de weg gewandeld, toen wat lekkers gegeven, wat beter gepoetst (ze was nog steeds nat maar al minder dan daarvoor Lachen ) ondertussen nog de kast opgeruimt en toen kon lady weer naar land Lachen

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 22:12

Gewoon rijden hoor!
Regenjas pet en rijden.
Als het nou heel erg hard regent en ik heb die dag daarvoor ook al gereden dan heb je kans dat ik hem laat staan

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 22:14

Marliesje schreef:
Als het niet te hard regent rjiden.

Je gaat me toch niet vertellen dat je nog in dat zwembad van jullie nog gereden hebt Tong uitsteken

(Lenn en ik zijn donderdag naar de Witte Valei geweest Knipoog )

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 22:16

iriz79 schreef:
Ik ga ook gewoon rijden, regenjas aan, cap op (werkt ook heel goed tegen een nat hoofd Knipoog ) en gaan nmet die banaan. Clown

Precies ik ook! Lachen
Regendek op en gaan met die banaan! Haha!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 22:26

Nou, als het stortregent, en ik heb geen hele dag de tijd dan trek ik mn regenpak aan, doe mn waterdichte fila-petje op (ziet er echt niet uit hoor, ik loop echt zooo voor l*l als het regent Schijnheilig ) en klim ik op mn fiets.

Eenmaal op stal ga ik mezelf eerst uitpakken, en dan gewoon m'n pony doen, we hebben een binnenbak(je) *LOL*

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 23:28

ik wacht tot het minder hard regend. (ga wel ondertussen poetsen) en dan opzadelen en rijden. Ga niet dood van een paar druppels.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 23:31

Euhm, met de auto naar stal om daar in de binnebak te rijden. Nadeel van zo'n nat weer is dat het "druk" wordt in de bak.
Nu alle paddocks blank staan zetten ze de paarden niet buiten, dus dan heb ik er meestal wel een stel rond te slingeren van stalgenoten die het niet redden om te komen, en toch hun paard even uit hun box willen hebben.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 00:15

Mijn staat achter het huis van mijn ouders en daar ga ik met de auto heen.

Paard in de beschermers zetten en dan in de trailer richting de manege met binnenbak.

Mocht het een dag zijn om te longeren dan longeer ik hem met regendeken of fleecedeken als het niet te hard regent. Als het echt met bakken uit de lucht komt laat ik hem met regendeken even uitrazen in de bak en dan weer op stal.

LoveTarkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 10:18

niet zeuren je wilt een paard om op te rijden dus ga je ook rijden of longeren toch...ik doe gewoon lekker een regenpak aan cap op me koppie en gaan met die banaan...het maakt me allemaal niks uit en je paard meot toch beweging hebben...kijk als het nou onweert dan natuurlijk niet of je moet een binnenbak hebben Knipoog
maar anders gewoon lekker poetsen en totiletteren enzo...dat is altijd leuk toch... OK dan! *LOL*

Frodo_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 10:35

Ik ga dan naar stal toe.
drink dan eerst een kopje met iets warms...en dan radio aan, lekker poetsen, door de stal heen wandelen met ze, uitmesten...

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 10:55

Onze paarden staan aan huis. 5 meter van de achterdeur om precies te zijn Haha!. Dus ze zien ons gelukkig altijd. Rijden doe ik in principe ook gewoon in de regen. Met Raak is dat niet echt een pretje want die haat regen en gaat er mee vechten. Rek trekt zich er weinig van aan. En aangezien ik Rek volgend jaar ga starten en straks ga trainen is dat wel een verademing Haha!.

En verder laten we ze eigenlijk zoveel mogelijk lekker met rust. Vinden ze heerlijk.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 14:01

k zou wachten tot de ergste regen voorbij is en gaan, en dan buiten effe stukje wandelen