Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Neonlight schreef:Hier geef ik dus geen suiker voor, maar stop ik een plukje hooi in de mond, die ik eerst met water natmaak. Dit zorgt ervoor dat de mond in ieder geval niet te droog is, en dat ze inderdaad wat gaan knabbelen op het bit. Ik gebruik hooi omdat dit niet direct op is, zoals een suikerklont (werkt dus langer) en het is gezonder.![]()
CCCCorine schreef:Tja, dat vind ik toch niet echt een vergelijking. Suikerklontjes zie ik niet als bijvoer i.t.t. wortels. Af en toe een klontje geven kan echt geen kwaad. Iedere dag een halve emmer klontjes bijvoeren lijkt me echter niet zo'n goed idee...
staan de hele dag in het land en krijgen ruwvoer bij en 2x biks. Dus ik geef het gewoon als een beloning.
vamp schreef:Ik zou nooit een suikerklontje geven.
Dat is echt niet natuurlijk, en echt goed is het ook niet.
geef gewoon lekker een stukje appel, of wortel. of een paar brokjes bix.
secricible schreef:Hooi? Daar krijgen ze zo'n smerige bruine mond van, bruinig schuim. Geef ik ze liever een klontje, plus een klontje lost op na een tijdje, houden ze dus geen last van. Hooi gaat overal zitten en ze kunnen het moeilijk wegkauwen met dat bit in. Dat probleem heb je veel minder met een klontje.