Hoeveel geef je per maand uit aan "luxe"artikelen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ik bedoel hiermee dus extra schabrakjes/bandages/dekens/rijbroeken etc.

<50 euro
63 (69%)
50-75 euro
17 (18%)
75-100 euro
8 (8%)
100-150 euro
2 (2%)
150-200 euro
Geen stemmen
>200 euro
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 91

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 17:33

En geven jullie ook geld uit aan vitaminespuiten, fysio voor je paard, massagebeurten voor je paard, etc. dit soort "luxe"???

Ik dus niet, persoonlijk vind ik dat een paard met goede verzorging niets extra's nodig heeft, natuurlijk zijn er ook paarden die wel echt de fysio nodig zijn, maar daar gaat het hier nu even niet om Knipoog

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:36

Mijn paard is wel behandeld door de acupunturist maar niet als luxe. Dit was nodig.
Misschien als mijn porto zou bulken... wel krijgt ze soms iets extra's zoals een likit. Masseren van de spieren van een paard lijkt me vrij moeilijk als ik al merk hoeveel kracht er gezet wordt om bij mensen de spieren te bewerken Lachen

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:42

Zeker onder de 50 euro!! Meer kan ik ook helemaal niet uitgeven. Als ik iets echt nodig heb koop ik de maanden daarna niks Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:10

fisio of dat soort dingen vind ik geen luxe
Ik las ergens een deken, dat vind ik ook geen luxe als hij kapot is.
Ik vind het wel weer luxe als je hem koopt omdat je een andere kleur wilde oid, maar deze nog goed is Lachen

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:48

Nou ik geef veel minder dan die 50 euro per maand uit gelukkig!!! Ik heb mijn paard nog niet zo heel lang dus heb wel veel spullen moeten kopen. De meeste dingen heb ik in een keer gekocht. Was wel een hele uitgave maar dan was ik er maar meteen van af. Ik koop weleens een vitaminespuit of een likblok ofzo voor haar.

Dekens enzo zijn geen echte luxe die heb je gewoon nodig. Ik koop geen dekens die ik niet nodig heb. Ik heb wel meerdere dekjes. (niet dat dat nodig is maar gewoon voor de leuk) Maar verder koop ik dus weinig.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 22:45

ik ben gezegend met een mama die het geweldig vind om spulletjes voor de ponys te kopen Haha!!Dus heel vaak komt ze thuis en heeft ze weer ’een set voor het springen’ gekocht!Ik ben er wel blij mee!!Alleen doe ik niet mee met de bandages shabrakjes zelfde kleur!Geef mij maar peesbeschermers in de zelfde kleur als shabrak lekker makkelijk!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 22:47

denk tussen de 50 en 75...
Koop best wel veel eigenlijk, als ik er zo over na denk Scheve mond

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 22:52

Ik denk gemiddeld tussen de 50 en 75 euro.IK ben ook zo'n dekjesverslaafde,en soms kan ik het gewoon niet laten Bloos! Ik hoef er dan geen bandages bij dat scheelt gelukkig wel Schijnheilig Voor de rest gewoon het nodige.

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:23

Nie zoveel, ben een tevreden mens en heb genoeg spullen momenteel. Maar soms kan ik wel es zo'n bui hebben ja

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:23

Maar die sjabrakjes zijn idd verslavend

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:24

Wij hebben op de manege een meisje en die past dr zadeldekjes aan bij dr rijbroeken hihihi! Wel trendy

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:43

Ik geloof dat ik per jaar ongeveer 50 euro aan "luxe" artikelen uitgeef. Ik koop alleen als ik iets echt nodig heb voor mijn paarden of voor mezelf.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 00:47

Alleen als ik het echt heel hard nodig heb.
Alles kan heel erg lang mee! Als ik het geld zou hebben zou ik denk ik veel te veel geld uitgeven bij de divoza Haha!

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 00:56

Tussen de 75-100 heb ik gezegt.... Ik heb Gamier natuurlijk pas 5 maanden. Kreeg wel alles mee toen ik hem kocht maar ja.... je wil je eigen spullentjes hé Knipoog

Het zal nu wel minder worden. Ten eerste heeft hij nu alles nieuw en ten tweede staat hij helaas alweer te koop. Het klikt gewoon totaal niet tussen ons Huilen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 02:48

Jaike schreef:
En geven jullie ook geld uit aan vitaminespuiten, fysio voor je paard, massagebeurten voor je paard, etc. dit soort "luxe"???

Een fysio voor mijn paard vind ik geen luxe. Aan het begin van het seizoen een goudspuit ook niet. En hij wordt regelmatig gemasseerd door mijn stalhoudster (die daartoe 'bevoegd' is). Zeker in het wedstrijdseizoen vraag ik veel van hem, dan mag daar van mijn kant ook een extra goede verzorging tegenover staan. Lachen

Luxe vind ik bijvoorbeeld wel 'zomaar' een nieuw sjabrak, want ik heb al zoveel van die dingen (ook hele oude die ik nog steeds gebruik). Wel komt er een derde Polypad nu ik klasse 3 rijd, aangezien die wedstrijden uit drie rondes bestaan en ik voor iedere ronde een schoon, droog en comfortabel sjabrak wil gebruiken. Die dingen zijn vrij prijzig, maar voor mij dus geen luxe. 'Zomaar' een nieuw sjabrak als aanvulling op mijn collectie is in mijn geval vrijwel altijd tweedehands en daarmee kom ik lang niet aan 50 euro. Haha!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 14:50

Er werd een aantal malen gezegd dat dekens geen luxe zijn, klopt, ik ben ze ook echt nodig, maar sommigen hebben van alle dekensoorten 3 stuks met mooie patronen ed, kunnen ze lekker elke dag en andere deken op Verward Ik bedoelde met luxe van dekens ook mensen die al 3 wollen halsdekens hebben en er dan nog eentje bijkopen omdat hij niet mooi kleurt...........

Tja over de fysio valt het een en ander te zeggen, sommigen zijn het wel echt nodig, anderen wat minder, ik weet niet wat ik zou doen, ik denk dat ik mijn paard in geval van twijfel/nood ook alles uit de kast zou trekken om het beter te maken Schijnheilig

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 14:59

Mwoah, in mijn geval gaat het bij een fysio niet eens om 'beter maken', maar meer om een soort periodieke controle.

Net zoals je regelmatig naar de tandarts gaat voor een controle, en niet pas als je kiespijn hebt. Haha!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 15:10

Karin schreef:
Mwoah, in mijn geval gaat het bij een fysio niet eens om 'beter maken', maar meer om een soort periodieke controle.

Net zoals je regelmatig naar de tandarts gaat voor een controle, en niet pas als je kiespijn hebt. Haha!

Hihi, ik had mezelf heilig voorgehouden dat als er wat zou zijn met m'n verstandskiezen, dat ik ze er pas uit laat halen wanneer ik er echt last van zou hebben Schijnheilig
Gelukkig staat alles mooi recht en zijn ze allemaal door Tong uitsteken Haha!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 20:08

Je leest hiet zó vaak dat mensen weer nieuwe schabrakjes met bijpassende bandages etc. hebben gekocht, dan ben je al snel meer dan 50 euro kwijt Verward
Alleen nu antwoord iedereen minder dan 50 euro Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:13

Dat valt me ook op Jaike Haha!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 13:52

runningkawa schreef:
Dat valt me ook op Jaike Haha!

Ja raar hé Verward Of durven ze nu niet te reageren Schijnheilig Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:01

op dit moment royaal meer dan 50 euro denk ik zo. Maar fysio e.d. hoort m.i. niet bij luxe, wel bij goede verzorging.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:11

Ik ga niet vaak naar de ruitershop, een paar keer in het jaar wil ik zo eens nieuwe dingen kopen (ik leef me altijd graag uit op P&K Cool ).

Ik heb toevallig afgelopen keer op P&K een shabrak + bijpassende bandages gekocht, was idd boven de 50 euro bij elkaar. Maar dat doe ik echt niet elke maand, toen was het zelfs al een jaar geleden dat ik zoiets nieuws had gekocht!
Nu ik Ivanka al ruim 2 jaar heb, heb ik bijna alles al (en dubbel Clown ) en met het veulentje op komst, wil ik ook graag wat op overschot hebben Knipoog.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:19

Hooguit 10 euros.
Ik besteedt dan liever geld aan een extra les, zodat hij beter gaat lopen. Dan dat ik me helemaal blut koop met onzin, waar hij geen stap beter van word.En ik ook niet, want ik raak financieel dan alleen maar in de knoei.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:22

Hekaas heb ik geen geld om iedere maand nieuwe dekjes en/of bandages etc. te kopen Knipoog Ik denk dat ik per maand niet meer als 25 euro aan luxe artikelen uitgeef als bijvoorbeeld coolingsgel Lachen