Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lusitana schreef:Aha, daar noem je wat. als de staart tweekleurig (of meerkleurig is) is het volgens mij wel bont (tenzij het een schimmel is, natuurlijk). Staat de jouwe dus verkeerd ingeschreven, hahaha. interessant topic..
Lusitana schreef:Trouwens iemand maakte tuigers van trekpaarden, maar een shire (waar je het veel bij ziet) is een zwaar trekpaard, geen tuiger.

RUBYWHITE schreef:wahahaha zo zie je maar, met bont verveel je je NOOIT!
Er waren allemaal reacties verdwenen, toen ik een reactie typte dat er iets niet helemaal goed ging zag ik ze wel. Toen dacht ik;'ohw, dan kan ik mijn reactie ook wel weer verwijderen', maar toen zag ik meteen die andere reacties ook niet meer
Lusitana schreef:Die witte vlek op de buik hoort bij sabino. Dat komt bv veel bij Shires voor, en gaat bijna altijd samen met bles en vier witte benen, maar is niet bont. Maar wat dan precies de definitie van bont is wet ik ook niet. kijk een witgeboren paard is eigenlijk ook bont, zal altijd ergens nog en donker plekje hebben (vaak de oortipjes) en een hele zwarte met een wit plekje op zijn kont bv is ook bont. Maar deze vlek (op de buik) hoort echt bij sabino... er zitten vaak ook wat stipjes omheen... zo´n paard is dus bruin sabino of vos sabino...
(zwart met een wit plekje op z'n schoft)
Alikesflame schreef:ik weet niet wat voor ouders hij heeft. Er zit in elk geval welsh en hackney bloed in. Hj is idd ook stekelharig op zijn zijkant.
secricible"]
Op onze manege was een eigen paard, helemaal vos. Alleen had hij in zijn staart een dikke witte pluk... Hoe noem je dat dan? Ook in de manen was een witte pluk.. Heel vreemd..
[/quote]
Die was dan inderdaad waarschijnlijk 'gewoon' bont, maar minimaal getekend.
[quote="Anjatjeuh schreef:En welke kleur is Ushi dan?Ik dacht altijd sabino vos, maar jullie doen me wel twijfelen.
![]()