Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) horsewisper schreef:Het idee van de slacht,... kogel en dan benen eraf hakken. dat sinds mij niet.
ik zou voor een spuitje kiezen.... dan voel ik me der veel veiliger bij als de slacht.
Rosalie123 schreef:Tja.. het is dus heel persoonlijk.. de een vind slachten een fijner idee, de ander wil zijn paard liever een spuitje laten geven.
Maar ik ben nu wel benieuwd of jullie bokkers ook paardenvlees/worst lusten?
.................................en dat houd ik zo

Anjatjeuh schreef:Mn paard nog 3 dagen op de oprit zien liggen, om daarna met een kraan in een vrachtwagen te worden gegooid...
Kendra schreef:Als je, in geval van een spuitje, het goed regelt (via je da bijvoorbeeld) kun je goed afspreken dat je paard binnen een bepaalde tijd wordt opgehaald. Die 3 dagen is dus echt absolute onzin.
. Mijn oude merrie is heengegaan met een spuitje: eerst verdoofd met een spuitje, en daarna volledig laten wegglijden met een ander spuitje, en het is heel vredig en rustig verlopen. Ik weet zeker dat ze er niks van heeft gevoeld. Primula schreef:Absoluut een spuitje!!
Als ik mijn pony moet laten inslapen, is dat omdat hij afziet en pijn heeft, en dan doe ik het hem of haar echt niet aan om helemaal tot aan het slachthuis te zeulen, en daar in een vreemde omgeving haar nog een laatste portie stress te bezorgen.