Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
horseranch schreef:Even een opmerking:
Teken kunnen de 'ziekte van Lyme' bij zich dragen en ook overdragen op mensen. (niet prettig).
Ben je gebeten door een teek en rond de beet ontstaat een grote ronde vlek, direct naar de huisarts voor een antibioticakuur.
Advies: mensen die hun huis in de bossen hebben staan, is aan te raden om ieder jaar in de winter bloed na te laten kijken op Lyme.
Je kunt ook een tekenbeet gehad hebben en die niet gevoeld hebben (of wat dan ook).
horseranch schreef:Even een opmerking:
Teken kunnen de 'ziekte van Lyme' bij zich dragen en ook overdragen op mensen. (niet prettig).
Ben je gebeten door een teek en rond de beet ontstaat een grote ronde vlek, direct naar de huisarts voor een antibioticakuur.
Advies: mensen die hun huis in de bossen hebben staan, is aan te raden om ieder jaar in de winter bloed na te laten kijken op Lyme.
Je kunt ook een tekenbeet gehad hebben en die niet gevoeld hebben (of wat dan ook).

nickyu schreef:joehoe , lezen....
trouwens nog meer ziektes , maar die komen hier niet zo veel voor gelukkig in warmere gebieden wel
en dan geloof me de juf van mijn zoontje heeft het nu , de ziekte van lyme, zoek t eens op , hoe deze ziekte eigenlijk is , als je dat kan voorkomen door dit fftjes zo snel mogelijk na een beet te laten checken wil je dat echt wel !
Renske20 schreef:weet eigenlijk niet of ze door de vacht&huis van ene paard heen kunnen komen?op de neus kunne teken zich wel bij paarden vastzetten op de rest van t lijf heb ik ze nog nooit vast zien zitten...
. Heb er al heel veel gevangen bij de mijne
En ze zitten overal, heb ze zelfs al n keer in de manen gehad 
verootjoo schreef:wel dus. Heb er al heel veel gevangen bij de mijne
En ze zitten overal, heb ze zelfs al n keer in de manen gehad