Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Eleonoor schreef:..
Het is ongelovelijk hoe iedereen deze regeling zomaar klakkeloos heeft aangenomen. Dit isnog maar het begin van de burocratie die straks gaat ontstaan met paarden. Elk gechipt paard is potentieel slachtdier en dat wordt straks stikt aan de regels gebonden. Sterkte ermee!!
lageveld schreef:Ik kan echt
WOEST worden over zoveel onnadenkendheid. Ik troost me dan maar met de gedachte dat dit waarschijnlijk bokkers zijn waarbij pa de rekening betaalt. Nadenken komt dan later wel mag ik hopen.
Citaat:"het paard c.q. de paarden waarvoor u chipverplichting heeft mag niet geslacht worden, behalve als het alsnog gechipt wordt en er een wachttermijn van 6 maanden na de dag van het chippen in acht genomen wordt."
nickyu schreef:ik heb trouwens ook dat ik mijn paarden liever de kogel laat geven dan de spuit , mocht het er dus op aan komen , en tegen de chip...
dus ... tja dilemmas dilemmas , maar zeker geen chip
! Bedankt voor het vermelden van de goede website Iduna, was te snel met typen en vergat een paar letters.
over kan maken, is dat mensen mij een zeurpiet vinden omdat ik Lente niet wil laten chippen. Bovendien verklaren ze me voor gek, omdat het veel duurder is dan chippen (valt best mij, maar dat willen ze niet horen). Als het om mijn paard gaat, ga ik echt niet op die paar centen letten hoor! DNA kost zo'n 50 euro en chippen geloof ik 40 euro.