Mensen met een buitenbak.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:57

Wij hebben ook drainage maar de bak staat echt hélemaal blank! Daar ga ik dan echt niet in rijden. En al helemaal niet als het regent. Binnenbakje nemen dus Haha! Kost maar 5 euro dusja

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 20:05

wij hebben drainage (all weather bak) en onze bak is perfect te rijden OK dan!
het heeft nu 3 dagen achter elkaar geregend en wij hebben helemaal nergens last van, alleen de longeerbak ligt vol met water, maar dat is dan ook puur zand (en dat water lag er trouwens gister nog niet in)

lady54

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 20:06

wij hebben een buitenbak, grasbak en dat is ook niet bepaald fijn maar goed er word toch gereden.
wel met aangepaste snelheid want we hoeven natuurlijk niet uit te glijden maar wel gewoon rijden.
qau water valt het op zich wel mee,af een toe een grote plas maar voor de verder rest ...

ik heb ook de mogelijkheid om buiten te rijden dus das ook wel fijn

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 20:16

En ik heb ook alleen een buitenbak ter beschikking. Maar ik heb één groot voordeel; de bak is van niet gesleepte bosgrond, water zakt er enorm snel in weg. Het is wat gladder, maar de haflinger die ik rijd kan zelfs in een gallopje prima herstellen van wegslippende hoeven.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 20:19

bij ons op het moment wel vochtig, maar als het een dag droog is is hij weer goed. In elk geval kan ik goed blijven rijden.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 20:29

Net terug van stal (nouja...2 uurtjes geleden Lachen ).
Ik zag toen ik aankwam op stal dat ze niet buiten stonden...dat betekent: waterbak!!!!

Stonden alle 4 op stal met veel hooi (dus hadden igg wat te doen.)
Ik Lady gepoetst, opgezadeld en toch maar een gokje gewaagd , stap ging nog wel (lekker stampen in die plassen). Mijn instructrice kwam er aan en vroeg of ik wel wilde rijden in deze bak. Ik wilde het gewoon proberen. Dus ik aandraven, de spetters vlogen om mijn oren *LOL* .
Lady liep erg voorzichtig en zoekend en we hebben maar besloten dat dit alleen maar a-verrechts zou werken nu het eindelijk de goede kant op ging met ons tweetjes.
Ik ben lekker een stukje naar buiten gegaan...nou wat ik daar meemaakte: Heel erg dribbelen, draven, nek erop (en ik maar denken:"zitten, zitten, zitten, zitten blijven en mijn been erbij, tussen twee handen, twee benen, zitten, zitten, zitten Haha! Haha! ). Ik merkte dat ze heel erg opgefokt was en we stapten langs een weiland met een veulen...die kwam vandaag hard aanrennen en Lady helemaal in de startblokken..ineens staan we een halve slag gedraaid en Lady maar hinnikken. Ik dacht echt:''wat krijgen we nou?". Nouja...maar weer terug gedraaid en stukje verder gereden. Later terug en toen alleen maar dribbelend Scheve mond .
Toen we thuis waren was ze zeik van de regen en was helemaal door het dolle heen. Ik heb d'r maar ffies losgegooid...nou, blijft ze alleen stappen en heel lief naar me kijken zo van:"Ik wil naar binnen....NU!!!"

Was me weer een dagje zeg, ik vind dat het nu wel mag stoppen met regenen...anders kan ik morgen weer die bak niet in, nouja...dan een rustig buitenritje hoop ik *LOL*

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:25

Waar ik rij hebben ze een maandje terug juist een buitenbak aangelegd. Daarvoor hebben ze tot op het zwarte zand de hele ondergrond losgemaakt (2 a 3 meter diep), daarna teruggegooid en nieuw licht zand erop gestort. Gisteren nog gereden en er is echt geen plasje water in te zien. Dus dat hebben ze super gedaan! Helaas is ie ook wel redelijk zwaar. Maar dat slinkt ook nog wel een beetje. Waar ik eerder reed daar hadden we ook zo'n zware bak en die was ook nooit nat en met vorst hadden we toen ook al nooit problemen. Het zand is zo los dat het bijna niet bevriest, ik verwacht deze winter dus ook gewoon altijd te kunnen rijden! Als we licht hebben tenminste dan...

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 21:33

Ik ga proberen te regelen dat er nieuw zand in komt (meestal gebeurt dit rond januari, maar het is nu echt niet meer te rijden). Dan is de bak eventjes zwaar..maar daarna heerlijk te rijden.

Denken jullie dat omspitten zal helpen?

Lurdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:00

elady schreef:
Ik ga proberen te regelen dat er nieuw zand in komt (meestal gebeurt dit rond januari, maar het is nu echt niet meer te rijden). Dan is de bak eventjes zwaar..maar daarna heerlijk te rijden.

Denken jullie dat omspitten zal helpen?

Volgens mij krijg je dan alleen maar modder, of je moet de bak eerst een beetje op laten drogen.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:36

haha,jij hebt dus vandaag op dezelfde tijd als ik ook les in de regren gehad..gelukkig is de bak bij mij op stal PRIMA TE RIJDEN,helaas in 1 hoek is een waterafvoer gebroken en hadden we een plasje voor het eerst.

maar..pssssst,als jij achterop je terrein de tuinderijenwijk ingaat is daar toch om de hoek een groot stuk (opgehoogd)land...??

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 18:55

Citaat:
pssssst,als jij achterop je terrein de tuinderijenwijk ingaat is daar toch om de hoek een groot stuk (opgehoogd)land...??
WAS een stuk heel groot grasland. Ik schat zo'n 20 hectaren. Ze hebben de wilde plannen gekregen om op die 20 hectaren 5 (VIJF!!!!) schapen neer te zetten, omdat ze daar mee honden trainen. Ik wilde een tijdje terug al gaan vragen of ik daar mag rijden tussen de vijf schapen, zo veel ruimte neem ik met mijn parel ook weer niet in Haha! Ga dat morgen maar eens ffies doen, en owee als ze nee zeggen ~~}>

De bak was al wat minder vandaag (terwijl het onwijs hard geregend heeft vanochtend)

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 18:56

wij hebben een super buitenbak!
Akleen met echt vreselijke stort regen liggen er plassen in en met vorst is het natuurlijk ook niet te doen, maar verder... OK dan!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 19:05

Wij hebben ook alleen een buitenbak tot beschikking.
Er liggen 2 grote plassen in en met allemaal hagelsneeuw zeg maar.
Ik rijd niet en ik gooi ze ook niet los want dat vind ik veelste gevaarlijk.
Hoop dat het snel opdroogt Tong uitsteken

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 19:27

ik kan al een week niet rijden door dit weer... de bak waar ik rijdt is een zwembad.. ik loop de hele dag stage dus ben er pas int donker, vind t veels te gevaarlijk om dan buiten te rijden, dat gaat niet alleen.. vind t heel erg vervelend voor mijn pony maar er is gewoon niks aan te doen en ze staat nu op stal dag en nacht Boos!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:04

Owh, dus ik ben niet de enigste die dit probleem heeft, mijn pony is iedere winter weer helemaal opgefokt, en dan gaat ze buiten ook helemaal flippen.
In de winter rijden we wel 1x per week in een binnenbak en de rest moeten we buitenrijden.
Maar we krijgen een gedraineerde bak nou Haha!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:08

als je nog even wacht kan je er schaatsen..

Tarron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:49

hier ook een waterbak wel leuk in de zomer maar nu niet.
valt niet in te rijden. je zakt er tot de kogel in weg en dan ben ik bang voor blessures. dus niet rijden of naar buiten

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:23

De bak bij ons is bijna altijd wel goed te rijden, oke na de hele week regen wordt het wel ietsje minder... Maar dat is meer omdat ik vind dat ie dan ietsje glibberig (klei-grond) wordt en bang ben om onderuit te gaan oid.
Verder is het een van de fijnste bakken waar ik ooit in gereden heb, inclusief binnenbakken Lachen

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:43

Onze bak is ook nat..rij wat om de plassen heen. En aangepast tempo, want kan soms weleens beetje glibberig zijn, maar mijn beestje staat wel stevig op zn benen. Buitenritten gaat helaas niet, is nogal druk dan en helemala nu ie minder buiten komt. Van mij mag het wel weer droger worden!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 00:50

Ze staan de hele dag nog gewoon buiten in de regen.
Gelukkig valt onze bak nog lichtelijk mee, het is wel nat, er liggen ook wel plassen, maar niet extreem.
Mijn eigen paard is nu kreupel, maar ik heb gister op het paard van een vriendin gereden, gewoon dwars door de plassen heen hoor! Galopje heb ik niet getrokken, aangezien ik haar slecht kan uitzitten, en ik het daar toch iets te glad voor vond.
Ik let dus wel een beetje op met wat ik doe als het zo nat is.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 13:10

Onze bak is dus een drama met dit weer
Heb gisteren maar op het zwarte stuk gereden
Dat is een oud stuk weiland
Maar dat is straks ook niet meer te rijden want dan is het helemaal vertrapt
En naar buiten mag ik nog niet want het paard peerd het de terugweg heel hard naar huis en dus al meerdere keren over de weg uitgebroken

Ach gelukkig komen ze op dit moment nog wel in de wei
Dus ben niet verplicht om elke dag te rijden

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 13:21

Wij hebben ook een gedraineerde bak, die eigenlijk altijd redelijk goed ligt, maar de zondvloed van de afgelopen dagen was blijkbaar teveel voor het drainagesysteem, en aangezien het vannacht flink gevroren heeft moest ik vanmorgen lessen in een bevroren bak Scheve mond Vreselijk, en dat in combinatie met een paard dat al twee dagen niet meer op de weide gestaan had om de weides te sparen (en ook wel een beetje omdat onze stalhouders denkt dat paarden van suiker zijn en niet tegen regen kunnen;) )

Vandaag staat ze gelukkig weer in het zonnetje buiten en hopelijk droogt de bak snel op Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 15:21

Mijn bak is ook droog! Heb nooit last van het slechte weer..heerlijk rijden dus Lachen