Zijn dit realistische prijzen voor een paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:33

ik denk dat je voor paard 1 nog een flink stukkie omhoog mag gaan. Zeker als j n merrie wil met goede papieren. Tot Z2 of minimaal??

Een talentje met goede papieren, aansprekend koppie, mooi exterieur, 100% goedgekeurd en wat nog eens goed loopt.. Dat kost flink wat.

Denk dat het er wel aan ligt of j een net zadelmak paardje koopt of eentje die al een tijd onder het zadel is. qua ervaring dus.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:36

Paard 1 zal meer kosten tenzij je een ruin zonder papier op de kop tikt...
Maar jij bedoelt toch dat t paard t in zich heeft wat Z betreft hij hoeft nog geen Z te kunnen toch?
paard 2 zit goed wat prijs betreft!

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:43

d
Laatst bijgewerkt door janna op 01-04-22 06:58, in het totaal 1 keer bewerkt

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:48

ik denk dat je voor paard 1 ongeveer 6000 euro kwijt zal zijn en voor paard 2 zo'n 4000 euro. Kijk anders op www.sporthorses.nl daar staan veel paarden die aan jouw eisen voldoen! Knipoog succes met het vinden van 2 leuke paarden!

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 23:58

Ik merk dat er toch veel verdeeldheid is over het al dan niet duurder zijn van paard 1. Dat zal dus waarschijnlijk iets zijn wat ik in de praktijk ga moeten ervaren. Paard 2 zit ik volgens mij dus goed volgens de meeste mensen.
Nu is mijn voordeel wel dat ik nog tot juni tijd heb om er eentje te zoeken in principe. En desnoods langer, als ik niets vind wat mij echt aanstaat. Want dan zou ik altijd voorlopig paard 2 al samen met mijn zus kunnen rijden.
Zal het dit weekend eens aan mijn ouders gaan voorstellen, daarom was het belangrijk om een beetje richtprijzen te hebben, zodat ik concrete voorstellen kan doen, zij zitten niet echt in de paardenwereld en al zeker kennen ze niets van prijzen. Nu moet het nog mogen natuurlijk, maar ik heb er goede hoop op. Ik kan altijd paarden van andere mensen rijden van onze club anders, er zijn al genoeg mensen die hebben gezegd dat ze nog een paard 'teveel' hadden staan waar niet mee gereden wordt. Maar een eigen paardje is toch net een tikje anders.

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 00:00

rebeltje schreef:
Denk dat het er wel aan ligt of j een net zadelmak paardje koopt of eentje die al een tijd onder het zadel is. qua ervaring dus.

Ja, natuurlijk, mag er eentje zijn zonder enige ervaring op elk gebied. Enige vereiste is zadelmak zijn, daar begin ik zelf niet meer aan, en zo kan je toch het paard ook eens proberen met rijden.

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 00:01

Kido schreef:
Maar jij bedoelt toch dat t paard t in zich heeft wat Z betreft hij hoeft nog geen Z te kunnen toch?

Inderdaad

edit / bij quote vergeten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 00:14

Paard 1 vind je voor dat geld zeker niet, paard 2 waarschijnlijk ook niet.
Het probleem is dat iedereen graag een leuk/goed paard wil hebben voor weinig geld... Goede paarden zijn echter niet goedkoop.

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 11:17

LDRD schreef:
Geef eens een indicatie voor de door jou genoemde 'duurste prijsklasse', ben benieuwd waar je dan aan denkt.
Zijn er meer mensen die hier een idee over hebben?

Verward

Zoals je in mijn berichtje kunt lezen heb ik het over relatief gezien de duurste.

Daarmee wil ik zeggen dat een jong paard die net zadelmak is en leuk beweegt vergeleken met een wat ouder paard afgericht tot een bepaald niveau (<Z2) relatief duurder is. Omdat een jong paard net zadelmak nog verwachtingsvol is en bij een wat ouder paard 6 jaar bijv. wordt al verwacht dat hij op een bepaald niveau moet zijn bijv. M-Z, is hij dat nog niet dan daalt de prijs, terwijl het niet aan de capaciteiten van het paard hoeft te liggen.

ik zou zeggen dat je voor paard 1 rond de 6000 euro moet zitten, als je het in bedragen willen horen, als je iets minder op papier kijkt misschien 5000. Al ben ik van mening dat er veel mensen veel te hoge bedragen voor paarden vragen die ze bij lange na niet waard zijn, kijk maar eens op marktplaats. Mensen denken al gauw dat hun 'recreatiepaard' een toekomstige Bonfire is en vragen er rustig 5000-6000 euro voor. Dus je moet natuurlijk niet meteen op een hoge prijs af gaan als zijnde een goed sportpaard.