Pharlap schreef:Hoi,
Ik heb en paard met een af en toe wat vreemde karakter trekjes.
Ik kan bv niet normaal met andere in de bak rijden zonder dat hij tandenknarsend op ze af gaat, probeert te bijten en dan snel wegrent.
Dit doet hij voornamelijk als hij gepasseerd wordt.
Doorrijden heb ik al geprobeert, halt zetten, negeren en straffen.
Het is al stukken minder maar dat laatste stukje.....
Ook is hij heel moeilijk nageefelijk te rijden, dit is te wijten aan vroegere rugproblemen. Hij heeft fysio gehad, tandarts komt ieder jaar, ik masseer hem zelf ( geleerd van de fysio ), ik doe buig oefeningen ( hij kan perfect buigen ), zadel is helemaal aangepast noem maar op.
Springen doet hij ook terwijl als hij echt ergens pijn heeft hij volgens mij het ook niet doet, want dat heeft hij in het verleden wel laten merken.
Ook op stal verandert hij steeds van gedrag ( chagerijnen-lief-chagerijnen ), hij doet nog wel eens lelijk naar mensen die zo voorbij lopen en hij kan ook super lief zijn.
Hij krijgt genoeg afwisseling, buitenrijden, springen, dressuur, longeren, ontspannen wandeling maken buiten, paddock ( hij kan trouwens met elk paard in de paddock of wei want dan laat hij zich op zijn kop zitten ).
dit paard heeft een paar slechte jaren gehad ( pijn en stress ) en we zijn echt al ver ( van 3 keer in 1 les vallen en buiten op het randje van de sloot ballanseren, tot nooit vallen en lekker buiten rijden aan de lange teugel al komen er 3 tractors voorbij ).
Alleen nu wil ik toch info over het opnieuw trainen en oplossen van gedragsproblemen.
Weten jullie een trainingsstal in de omgeving zuid holland en wat kunnen jullie daarover vertellen ( resultaat, kosten enz ).
Ik wil graag info over verschillende vormen bv met nhs.
Andere tips zijn ook welkom.
Alvast bedankt.
Groetjes pharlap.
Oh ja ik krijg prive les van een goede instructrice!
Edit Katja: op verzoek titel veranderd.
Gijsenkim, lees de laatste regels dan weet je wat ik wil horen, Een trainigsstal waar ze werken met nhs ( neem aan dat je weet wat het is ), of andere tips ( manieren van trainen ).
En als ik zo'n vraag stel ben ik waarschijnlijk niet iemand die zijn paard de grond inslaat, simpel he ?
Groetjes pharlap.