xtwisterx schreef:Houd er rekening mee dat wat voor soort beest je ook aanschaft, het heeft in ieder geval verzorging nodig. Dus of je dan een geit of schaap neemt maakt volgensmij niet zo veel uit. Weet alleen niet of je paard dat wel leuk vind.
alleen uit ervaring weet ik dat een schaap meer tijd kost dan een geit. Ik heb zelf een kinderboerderij. schapen en geiten moet je beiden ontwormen, bekappen, voeren en alles wat er verder bij een dier en zn verzorging hoort. Maar schapen moeten ook nog eens worden geschoren, ik doe dit altijd zelf...maar het is vrij lastig als je het niet kan, want de schapenscheerder moet dan voor 1 schaap komen. Verder gaan er vliegen in de vacht van de schaap zitten en dan krijg je myasis (larven in de vacht), ook niet zo'n pretje! Veel schapen zijn ook gevoelig voor ijzer....sommige gaan er zelfs dood aan! De meeste schapen zijn van nature ook een beetje schuwer voor mensen, geiten zijn vaak bijdehand, maar je kunt ze wel aardig opvoeden
Geiten hoeven qua voeding niet zo veel te hebben. Hooi kunnen ze van de paarden mee-eten en vaak hoeven ze dan geen brok bij (bij mij krijgen ze 100 gram schapenbrok (omdat ik schapen en geiten bij elkaar voer....schapen mogen geen geitenbrok, maar geiten wel de schapenbrok
) bij als het land wat kaal word! Geiten en paarden hebben elkaar ook graag om zich heen....schapen zijn vaak minder blij met de komst van een paard! Michaela heeft vorig jaar wel als lammetjes-moeder gefungeerd, maar ach verschil moet er zijn