Ach zo lang ze gewoon geschoren worden en niet geharst heb ik er geen problemen mee
KiWiKo
Geplaatst: 17-11-04 13:21
Das inderdaad belachelijk..... zowizo een paard dat niet of nauwelijks in het werk staat doe je toch geen deken op.......... misschien als het hard vriest een 200 grams.... maar hemellief zeg
KiWiKo
Geplaatst: 17-11-04 13:21
Ilindra schreef:
Ach zo lang ze gewoon geschoren worden en niet geharst heb ik er geen problemen mee
heppie effe een stoffer ...... dan kan ik me weer bij elkaar vegen
Anoniem
Geplaatst: 17-11-04 13:23
Ilindra schreef:
Wacht maar, dat zie ik ook nog wel gebeuren.
Cassidy
Geplaatst: 17-11-04 13:24
Ilindra schreef:
*valt van stoel van het lachen *kruipt er weer op
Elekronisch epileren, zou dat duur zijn bij een paard?
Anoniem
Geplaatst: 17-11-04 13:26
Cassidy schreef:
:))
*valt van stoel van het lachen *kruipt er weer op
Elekronisch epileren, zou dat duur zijn bij een paard?
Ik ga het vanavond eens proberen. Zou een Braun Silcepill het grote werk aankunnen.
ruitje
Geplaatst: 17-11-04 13:28
Wat ik dan niet helemaal snap: Onze dravers staan flink hard in het werk,maar worden niet geschoren.Iedereen komt met de reden : een paard wat hard werkt 'moet' bijna wel geschoren worden?Wij zetten ze gewoon onder een deken en die keer dat ze heel erg nat zijn sponzen we het paard af met warm water.Na een uurtje zijn ze opgedroogd ....en de haren zijn helemaal niet lang
Cassidy
Geplaatst: 17-11-04 13:32
Ik denk dat je niet van het ene paard op het andere paard kunt projecteren. Mijn paard is geimporteerd uit Canada en heeft veel haar, dat ook nog eens heel lang wordt in de winter. Dat is er gewoon niet meer uit te krijgen. Ik moet in de winter 4 uur wachten voordat ze droog is. Met een fulltime baan en de nodige tijd die ik in de files kwijt ben trek ik het niet om iedere nacht pas rond een uur of 2 in bed te kruipen omdat ik niet eerder van stal kon. En de wekker gaat wel iedere morgen om 7 uur....
Marliesje
Geplaatst: 17-11-04 13:38
Scheren is absoluut onnatuurlijk, maar dat is rijden ook. Daarbij kan scheren erg praktisch zijn.
MilesNF
Geplaatst: 17-11-04 14:13
Mijn pony is niet geschoren maar heeft wel tijdig een deken omgehad. Hij is momenteel niet geschoren omdat hij dat zeer onprettig vind en het ook niet heel hard nodig is ( wordt wel dagelijks gereden, maar niet hard getrained). Zou hij wel harder moeten werken gaat er wel een scheerapparaat overheen, puur pracktische redenen. Ik heb hem trouwens eerder wel geschoren, was geen verschil is vachtconditie met wel of niet scheren.
Sily
Geplaatst: 17-11-04 14:19
Nee scheren is neit natuurlijk, maar zoals de rest al zegt wat doen wij tegenwoordig nou nog voor natuurlijks met onze paarden
Ikzelf ben er wel een voorstander van, volgend jaar gaat het er bij Par ook af, dit jaar redt ik het nog met dekens, ze werkt wel, en ik merk wel dat het uitstappen lager duurt.
Volgend jaar zou ik het liefst willen starten, en dus harder aan het werk dan dit jaar, ik denk dat zowel voor haar als voor mij het dan fijner werken is, flinke deken erop en klaar.
Ook geef ik zo toe dat ik het mooier vind, ben gek op haar donkere kleurtje maar ben gewoon zelf een fan van kaal.
Cassidy
Geplaatst: 17-11-04 14:19
Mijn paard vindt dekens niet fijn, dus als ik daar al ergens in September mee moet beginnen om haar kort in het haar te houden (wat doorgaans toch niet lukt, en ik dan alsnog moet scheren) dan geef ik de voorkeur aan meteen scheren en haar zo kort mogelijk met de noodzakelijke dekens lastig te vallen. En ze maakt verder geen problemen van scheren.
Marliesje
Geplaatst: 17-11-04 15:49
Maar Cassidy heeft ze het in September dan niet koud, geschoren zonder deken?
Cassidy
Geplaatst: 17-11-04 15:54
Op het moment dat ze geschoren is krijgt ze een deken. Maar dat scheren is niet in September. De dekens dan trouwens ook niet
Marliesje
Geplaatst: 17-11-04 16:39
Verkeerd begrepen, ik dacht je scheert in september en legt er dan geen dek op, vond het al heel erg vreemd.
Rosemarie
Geplaatst: 17-11-04 17:15
Mijn pony heb ik nu voor de eerste winter. Ze staat dag en nacht buiten zonder deken met een lekkere wintervacht. Ik rij wel, maar doe meer stapwerk dan in de zomer. Ik ga wel 1x per twwe weken naar les en tot nu toe is ze nagenoeg droog als ik op stal kom (na dik een half uur stappen, ik loop er dan naast). Tot nu toe gaat het dus goed. Als blijkt dat ze echt heel lang nat blijft en ook tijdens het werk moeite heeft haar warmte kwijt te rakan dan doe ik er volgend jaar een deken op en misschien scheer ik haar dan ook wel. De reden: waarom scheren als het niet nodig is?
Arabesk
Geplaatst: 17-11-04 17:35
Mijn paard wordt niet geschoren en staat onder geen enkele deken. Hij zweet wel erg na het rijden, maar dat is niet erg.