Lusitana schreef:ik wil nog even zeggen dat het respect waar ik het over heb, slaat op de schoonheid van het paard... Eh, als je een snorretje tekent op de MonaLisa, heb je daar dus ook geen respect voor, als staat het misschien wel geinig, denk je dat ze er mooier van wortdt en schaadt het haar niet. Zo moet je het even zien. En verder, heb ik al gezegd, je mag doen wat jij denkt dat goed is. Ik vraag me alleen af waar is het einde?
Dat is denk ik echt gewoon een kwestie van Smaak. Als ik de Mona Lisa had zou ik haar misschien ook wel groene lippestift geven, omdat ik dat mooi vind! Zolang het MIJN Mona Lisa is, dan kan dat.
Hetzelfde geldt voor jezelf, als je een Tattoo mooier vind dan kale huid, dan zet je die als je dat leuk vind, dat wil helemaal niet zeggen dat je geen respect hebt voor je lichaam.
Hetzelfde geldt voor je paard, als je het leuk/mooi/makkelijk vind om de manen te vlechten, dekens om te doen in alle kleuren van de regenboog, de hoeven groen met geel te schilderen, dan mag dat. Zolang je je paard goed verzorgd, liefhebt is er helemaal niks aan de hand, want het is JOU paard. Ik respecteer mijn paarden, ik ben stapel gek op ze, ze krijgen van mij de allerbeste verzorging en wat ik dan ook verder doe kwa scheren, spullen kopen, sprays opsprayen is dus ook mijn zaak, mijn smaak.
Waar is het einde? Wie kan dat zeggen? Niemand! Iedereen heeft zelf zijn of haar eigen grenzen, bij mij is de grens plastische chirurgie, bij een ander misschien hoeflak en weer bij een ander is een deken al de grens.

! Maar als ik ergens speciaals heen ga dan verruil ik ook mijn joggingbroek voor een nette broek en mijn klompen voor nette schoenen. Dat doe ik dus ook met mijn paard.