zadel kapot? graag reacties:(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 18:46

nadezda schreef:
i.p.v tijgerbalsem zou ik traumeel gel is proberen of een andere spiergel met arnica ofzo.
Verder zou ik persoonlijk de rug wat langer met rust laten en goed longeren om de rugspieren wat sterker te maken.
Misschien een longeersingel met een schapenvachtje eronder om zo toch het aansingelen te blijven doen.
Het paard zal naast dat ie misschien pijn in zijn rug heeft ook al bang zijn voor het gevoel van het zadel , dus bij voorbaat al moeilijk gaan doen, bang voor eventueel pijn.

Je hebt nu een nieuw zadel dat aangepast is aan het paard dus als ze straks sterkere rugspieren heeft en over de angst van de pijn heen is , weer het zadel accepteren.

Misschien is een DA om is te kijken naar eventueel rugklachten geen slecht idee.

Succes

Bedankt voor je reaactie! OK dan!

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:55

woooooooooooh rustig!

Kijk bokt is nou eenmaal zo dat er genoeg mensen zijn die overal hun mond over opentrekken..die mensen heb je overal en dus hier ook.
Verder willen ze toch alleen maar helpen door te zeggen wat zij denken dat jij fout doet..

Ik persoonlijk zou toch een VA er naar laten kijken of een fysio..gewoon just in case...
Je paard zal idd bang zijn, want stel je voor: iemand wil jou gaan slaan..wat doe jij dan? je gaat je handen voor je gezicht houden o.i.d. iig jezelf beschermen, omdat je bang bent voor de pijn.

Jouw paard probeert zichzelf alleen maar te beschermen door moeilijk te gaan doen, want hij is bang voor de pijn die hij eerder heeft gehad van het zadel.
Allemaal heel logisch en dat moet je gewoon voorzichtig weer opbouwen en oefenen...verder lijkt longeren me een goed idee en rust ook wel.

Je zei dat je er al uitkwam dus super! maar ik persoonlijk (dat betekenit dus niet dat jij het hoeft te doen, is alleen maar een tip) zou er toch even iemand naar laten kijken, want als er meer mis is heeft je paard straks nog meer pijn en misschien is dan wel heel zijn rug verkloot...dat wil niemand natuurlijk.

succes er iig mee Lachen

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 19:01

Ja inderdaad je heb helemaal gelijk! Ik denk dat ik voor de Zekerheid effe iemand naar laat kijken,, kan natuurlijk geen kwaad.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:19

Als iemand jouw paard goed kent wil dat niet zeggen dat diegene jou over de telefoon kan vertellen dat je zadel goed ligt. Daar moet die man/vrouw toch echt voor langskomen.

En misschien kun je iets opsteken van deze reacties en niet zo aanvallend reageren. Jij vraagt om adviezen, die kan je krijgen. Accepteer alleen ook de dingen die je liever niet zou willen horen. Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:25

Grappig, Spoekie zegt precies hetzelfde als de mensen op de vorige pagina (waaronder ik, en dan ook nog in de vorm van 'ik zou...') en nu neem je het ineens wel aan. Knipoog

Ik ben allang blij voor je paard dat je er voor de zekerheid iemand naar gaat laten kijken. Lachen

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 21:36

xtwisterx schreef:
Als iemand jouw paard goed kent wil dat niet zeggen dat diegene jou over de telefoon kan vertellen dat je zadel goed ligt. Daar moet die man/vrouw toch echt voor langskomen.

En misschien kun je iets opsteken van deze reacties en niet zo aanvallend reageren. Jij vraagt om adviezen, die kan je krijgen. Accepteer alleen ook de dingen die je liever niet zou willen horen. Lachen

Jij weet helemaalniet goed het gesprek verlopen is dus ga niet zeggen over het zadel,, daar gaat het niet om. ga lekker met iemand anders bemoeien.. ik weet heel goed wat ik doe en die mevrouw weet er heel erg veel van.

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 21:37

GOH

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:43

siccootje schreef:
.. ik weet heel goed wat ik doe en die mevrouw weet er heel erg veel van.

Die indruk krijg ik niet, als ik op je berichten afga. Waarom haal je er voor de zekerheid geen da of fysio bij, dan weet je precies wat er aan de hand is.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:44

Wat doe je kinderachtig siccootje...
Ik kan me de reacties erg goed voorstellen, en eerlijk gezegd zou ik me schamen als ik met een gebroken boom in mn zadel rondreed, en een telefonisch consult aan de zadelmaker vroeg.
Zij kan het paard wel kennen, maar dat betekent niet dat ze kan zien hoe een zadel ligt en hoe het paard reageert.
Maar goed, gelukkig weet jij alles beter en zijn wij dom. Schijnheilig
Heel veel sterkte voor je paard in ieder geval. Ach gut

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:10

siccootje schreef:
Jij weet helemaalniet goed het gesprek verlopen is dus ga niet zeggen over het zadel,, daar gaat het niet om. ga lekker met iemand anders bemoeien.. ik weet heel goed wat ik doe en die mevrouw weet er heel erg veel van.

Gaat het lekker... Haha!

Niemand kan op afstand beoordelen of jouw zadel wel of niet goed ligt/lag.
Maar volgensmij kun je het beter lekker zelf uitzoeken, en volgende keer bokt niet meer om advies vragen. Jij weet toch alles beter. Clown

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:30

xtwisterx HELEMAAL MEE EENS !

eerst doet het paard het om het zadel, vervolgens schrok hij ergens van.

paard krijgt lange straftraining, wat later een paar rondjes draf wordt......

Ik denk dat siccootje een beetje sic is.
Kan niet tegen kritiek, maar vraagt wel antwoorden.

Als je zelf de antwoorden al weet start dan geen topic !
Ben in ieder geval blij dat ik het paard niet ben Huilen

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 09:11

siccootje schreef:
Ja inderdaad je heb helemaal gelijk! Ik denk dat ik voor de Zekerheid effe iemand naar laat kijken,, kan natuurlijk geen kwaad.

Siccootje gaf al aan dat ze er iemand naar laat kijken. Dan kunnen we nu weer ontopic tips geven of ons stil houden.