Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Fitzroy schreef:Hey, dat is interessante informatie, Renske. Jij bent toch ook verzekerd bij de AMEV/HIPPO?
Maar geven verzekeringsmaatschappijen dan lijsten aan de KNHS met afgekeurde paarden? Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
Stel dat bij iedere startkaartaanvraag nog gecontroleerd moet worden of het paard is afgekeurd, dat lijkt me erg veel werk.
Wat veel handiger is, is dat de verzekering het paardenpaspoort inneemt. Hier iets onuitwisbaars inzet: dit paard is afgekeurd en dan weer terugstuurt. Bij een startkaartaanvraag moet je altijd een paar blz. uit het paspoort bijvoegen.
Renske20 schreef:ja idd AMEV-HIPPO, verzekerd voor dood en voor ongeschiktheid voor de sport door ongeval of ziekte(ataxie valt er 'gelukkig' ook onder, spat&hko bij desje dus niet)
geen idee hoe de KNHS dat gaat onderzoeken? Q liep vandaag zuiver, en een B t/m M proef kan ook nog gewoon, sommige dagen zelfs Z niveau, dus wie weet dat ie ooit met een ander in de B gaat beginnen, maar in principe mag dat dus niet
opzich wel logisch, want hij is afgekeurd&uitbetaald voor ongeschiktheid in de sport.
Als het in de gegevens van de chip wordt opgenomen, is dus altijd na te gaan dat zo´n paard afgekeurd is en niet meer in de sport mag verschijnen.
) Fitzroy schreef:Hey, dat is interessante informatie, Renske. Jij bent toch ook verzekerd bij de AMEV/HIPPO?
Maar geven verzekeringsmaatschappijen dan lijsten aan de KNHS met afgekeurde paarden? Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
Stel dat bij iedere startkaartaanvraag nog gecontroleerd moet worden of het paard is afgekeurd, dat lijkt me erg veel werk.
Wat veel handiger is, is dat de verzekering het paardenpaspoort inneemt. Hier iets onuitwisbaars inzet: dit paard is afgekeurd en dan weer terugstuurt. Bij een startkaartaanvraag moet je altijd een paar blz. uit het paspoort bijvoegen.
) Sjuimpje schreef:Een chip eruit laten snijden is bijna niet te doen zonder een paard compleet te verminken, die dingen zijn bijna niet te traceren dus je moet een complete spiergroep kapot snijden,
ik geloof nooit dat er ook maar 1 DA is die hier zijn medewerking aan zal verlenen.
Pipo schreef:Eens met Fitz, SY je moet wel een beetje reeel blijven natuurlijk. Pensionstalling kost hier zo 250 a 300 euro per maand en als je dat moet uitgeven voor een paard waar je alleen naar kan kijken dan is het plezier er snel af.
SuperYola schreef:stomme vraag maar waar worden ze dan op afgekeurd?
want de liefde voor zo een dier blijft toch?
daar gaat het toch om?

Ilse schreef:Maar wat ik dus begrijp; als je paard verzekerd is dan is het in principe jouw eigen paard niet meer? Tenminste, zo komt het op mij over dat je jouw eigen paard treug zou moeten kopen van de verzekering..
Ik bedoel, het aankoop bedrag heb ik al ooit betaald, nu dan weer? (als hij afgekeurd wordt)
Renske20 schreef:je paard is helemaal jouw paard, maar op het moment dat je paard wordt afgekeurd en je laat de verzekering uitbetalen(bv verzekerd voor 5000 euro, en ze keren jou dat geld uit min de opbrengst van de slacht) dan heb jij het geld, en heeft de verzekering jouw paard
dan is er(niet bij iedere verzekering dacht ik?) de mogelijkheid om je paard terug te kopen voor een laag bedrag(bij mij 800 euro) en is hij weer van jou
of hij blijft van de verzekering, wordt geslacht en dan krijg jij het geld van de slacht er nog bij.