(Poll)vraag aan bijrijders/sters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel moet je voor je bijrijdpony/paard betalen?

Nee, ik hoef helemaal niks te doen
43 (47%)
Nee, maar ik moet wel klusjes doen
25 (27%)
Ja, een bijdrage tot 50 euro
9 (10%)
Ja, een bijdrage tot 100 euro
9 (10%)
Ja, een bijdrage tot 150 euro
2 (2%)
Ja, een bijdrage van 150 euro of meer
2 (2%)

Totaal aantal stemmen: 90

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:09

....mmm, ik hoef er niets voor te betalen..ik werk daar ook nog in stal..dus ik krijg nog geld toe ook Lachen....en natuurlijk doe ik meehelpen..dat is het minste wat ik kan doen..kan altijd rijden, naar het bos, lekker naar buiten, op wedstrijden als ik wil..noem maar op...

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:44

ik hoef nix te betalen of dingen te doen..
vaak help ik wel nog met werk enzo, maar das hoeft niet//

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:45

en ik werk ook op stal, dus onder werktijd krijg ik ervoor betaald Haha!

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 18:11

Bij mijn Mannetje moest ik 145 euries betalen en die reed ik soms 4/5x per week. Hij voelde voor mij ook als eigen maar helaas had de eigenaar op een gegeven moment andere gedachten daarover. Dus ik ben met hem na 2,5 jaar gestopt... tot mijn grote verdriet (ben er echt nog verdrietig over)
Ik betaalde ook meestal de peen, en spulletjes die ik leuk vond om te kopen(dekje enz) Dus dat was per maand best veel.

Toen was ik paardloos........ Huilen dit ben ik 4 weken geweest en toen kwam
het paardje dat ik nu bijrijd.
Hiervoor hoef ik niets te betalen, ik heb de afspraak dat ik 2x per week rij and that's it..... hoef niet te rennen om haar op het land te zetten, dingen te regelen omdat de eigenaar gewoon zelf voor zijn paardje zorgt en daar ook de verantwoording voor draagt in tegenstelling tot andere mensen. Die het dan wel makkelijk vinden dat ze er weinig voor hoeven te doen dan alleen maar 2x per week hun paard in de krul te trekken. Verward
Ze is blij dat ik 2 dagen goed voor haar paardje zorg en ik ben blij dat ik gewoon lekker kan rijden.
Ik los dit op door bv nu voor haar verjaardag een mooie regendeken te geven en af en toe appeltjes te kopen.

Dus ik voel me nu wel bevoorrecht hoor......

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 18:28

ik betaal ook niets, maar koop wel eens een zak muesli,
dekjes of nieuw halster.
verder rijd ik 3 x per week maar mag ook vaker als ik wil.

het uitmesten en voer klaar zetten hoort er wel bij, maar dat doe ik met alle plezier!

ik zal echt nooit meer dan 50 euro voor een bijrijdpaard betalen,
de eigenaars hebben zelf gekozen om een paard te nemen en als ze daar
dan geen tijd en geen geld voor hebben, tja...

ze zeggen dan wel in de advertentie dat ze een bijdrage vragen
omdat je dan 'toch een eigen paard hebt voor zoveel dagen per week'
maar dat is echt niet zo! je hebt je wel te houden aan hun regels namelijk.

_Annelies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 19:40

Ik hoef ook niks te betalen en hoef ook geen kluisjes te doen.
In de winter staat ze volpension en in de zomer thuis in de wei.
Dan hoef ik alleen uitmesten.
Veder help ik haar met haar wedstrijden.
En koop ik regel matig lekkers en nieuw spulletjes.
Laatst bijgewerkt door _Annelies_ op 15-11-04 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

finn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 19:47

ik hoef ook niets te betalen
maar daarvoor koop ik een zak zemelen ofzo of wat er nodig is daar betaal ik een deel aan mee
hebben we afgesproken.
dus ja scheeld mij ook weer

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 19:50

bij mij is het zo geregeld.
De paarden staan bij de eigenaar aan huis.
Zij betaald alles, behalve als ik iets kapot heb gemaakt.
Een borstel ofsow doet ze niet moeilijk over maar laatst was ik gaan rijden. Ben ik in draad blijven hangen met het dekje wat daardoor gescheurd is, zoiets vervang ik dan wel Lachen

Doordeweeks zorg ik voor de paarden.
Dus voeren, vegen, paddock uitmesten poetsen en rijden.

In het weekend zorgt zij voor de paarden en hoef ik niets te doen.

Ben wel blij met deze regeling! Haha!

alleen als het vriest, en het is nog donker vind ik het soms heeeeel moeilijk mijn bed uit te komen

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 20:26

hey

nou ik moet de nodige klusjes doen, wat er vind ik helemaal bij hoort! Ook een goede beproeving of ik ooit een eigen paardje aankan...

ik hoef dus niks te betalen wat ik ook redelijk vind. Ik mag zo vaak komen als ik wil ben dan ook de enige die met het paardje rijd, op zondagochtend gaat de eigenaar met de wagen weg en dan gaan we omdebeurt mee.
Hij wil dat ze op conditie blijven zodat hij ermee weg kan. Ik kom sowieso 2 keer per week rijden als ik het druk heb.
Eigenlijk vind ik dit te weinig en kom ik wel vaker, soms om alleen te poetsen maar dat telt ook mee vind ik.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 20:45

Ik hoef niets te betalen voor mijn pony die er bij staat en ook niets voor het berijden van haar pony.
Alleen moet ik 200euro per jaar betalen aan les maja daar leer je alleen van.
En ja klusjes doe je zowiezo wel denk ik

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:23

Ik hoef helemaal niks te betalen, ook geen klusjes te doen. Ik hoef in principe alleen maar te rijden. Dat neemt niet weg dat ik ook kom als ik neit ga rijden, dat ik ook klusjes doe, water bijvul, uitmest e.d. Maar dat doe ik met veel plezier Lachen

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:24

Ik heb het anders; ik heb de complete verzorging van mijn 'bijrijdpaarden' op me genomen.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:25

Ik hoefde niks te betalen, en ook niks te doen, alleen Saar poetsen/rijden enz. Knipoog Af en toe kocht ik wel wat dingen voor haar, waar zij dan ook gebruik van mochten maken.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:34

Ik ben jarenlang bijrijdster (of eigenlijk 'enige rijdster') geweest, en heb hier nooit wat voor hoeven betalen. Bij de eerste familie waar ik de paarden voor reed mocht ik eigenlijk nix doen (paarden stonden aan huis, en die man mestte 6 x per dag de box uit, er lag een halve meter schoon zaagsel in, en hij was met alles zo fanatiek, had er gewoon lol in dat ik op die paarden rondcrosste- ik was toen 13)
Daarna heb ik eigenlijk enkel paarden van een ander gereden die ik als eigen mocht beschouwen, maar dan had ik ook wel de hele verantwoordelijkheid. Lessen/concours/andere gekkigheid moest ik zelf betalen, maar de rest werd betaald.