Bijrijder vraagje: is dit teveel gevraagd???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 12:13

heel redelijk. Het hoort er gewoon bij.

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 12:14

Bij het verzorgen van een paard, horen ook de lasten...mijn verzorgster kan op dit moment nog niet rijden op mijn paard, maar ze neemt bijna elke dag haar stal uit. Scheelt der wel 100 euro in de maand, want dat is wat ze bij anderen zou moeten betalen! Niks mis mee hoor!

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 12:30

Dat is zeker redelijk. Dat hoort er gewoon bij.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 13:01

Sanet schreef:
Ik zou haar hier zeker op aanspreken, en zeggen dat het anders moet, of dat ze maar weggaat. Ik zou ook zeker vragen of de dingen die je gehoord hebt, wel waar zijn. Misschien was ze die week dat je pony kreupel was wel ziek.. Bloos

Ik heb haar al gevraagd waarom ze die week niks van zich had laten horen en ze zei dat ze haar telefoon kwijt was en mij daarom niet kon bellen, grote onzin want ik heb ook nog een emailadres en daarbij staan we met grote letters in het telefoonboek (hebben nl een rijschool).
Scheve mond

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 13:18

als My Way zomers op het land staat haal ik ook mest uit het weiland hoor! das toch redelijk normaal....

ze klinkt idd een beetje alsof alleen het rijden haar interresseert... zou je niet iemand anders kunnen vinden? veel suc-6 iig!

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 20:04

Ididit schreef:
als My Way zomers op het land staat haal ik ook mest uit het weiland hoor! das toch redelijk normaal....

ze klinkt idd een beetje alsof alleen het rijden haar interresseert... zou je niet iemand anders kunnen vinden? veel suc-6 iig!

Ik zou idd wel iemand anders kunnen vinden, maar ben niet iemand die snel iemand wegstuurt. Maar op dit moment is er al zoveel gezeur geweest over het schoonmaken van de wei. ze krijgt er rugpijn van, is er 4 uur mee bezig (terwijl ik met 1,5 tot 2 uur helemaal klaar ben), vindt het stom dat ze de mest van de gezelschapspony van mijn pony op moet ruimen (terwijl deze er bij staat omdat die van mij niet alleen kan staan, bovendien valt het niet mee om die drollen uit elkaar te houden Tong uitsteken )enz enz. Dus bij de eerstvolgende keer dat er gezeur over is heb ik besloten om er een punt achter te zetten en iemand te zoeken die meer gemotiveerd is en meer tijd heeft.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 16:04

Ik vind dat je dat zeker mag vragen inruil voor rijden. Ik rij ook een pony van iemand anders en ik mest zo'n 5 keer per week de stal uit en ben niet beroerd om andere noodzakelijke klusjes te doen.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:08

Ik zou zeker op zoek gaan naar een nieuwe verzorgster. Als je huidige verzorgster alleen de lusten van je paardje wilt en niet de lasten, dan is het niks. Er zijn genoeg mensen die de wei wel met plezier uitmesten en dan gratis mogen rijden.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:22

ik rijd ook op een pony, maar we betalen de helft van de stalling, uitmesten word betaald. ik mag doordeweeks in de les rijden en op zondag voor mijzelf. misschien dat hier wat verschil in kan zitten omdat die pony van een manege is. hij vind alles geweldig. Ik neem soms wortels mee en wat appels. als hij superbraaf is geweest na het rijden en er ligt niet in de bak krijgt hij soms nog wel een stukje bruin brood of een klein handje biks als beloning. Ik mag het erf niet af, maar wel longeren en gewoon rijden. springen onder toezicht of evt begeleiding van de eigenaar van de manege. Ik neem zo vaak als het kan privéles. Ik zorg nu ook voor een kleine A-welshpony. Daar hoef ik niets voor te betalen, de eigenaresse is familie van de eigenaresse van de stal dus hoeft ook geen stalgeld te betalen. Ik longeer die pony op zaterdag en zondag en als ik op stal ben kan ik altijd bellen of ik mag longeren of wandelen. Ik meld het op tijd als hij naar de smid moet of evt. niet helemaal goed loopt. Zelf heeft de eigenaresse weinig tijd om er zelf voor te zorgen dus vind ze alles leuk wat ik met die pony doe. Uitmesten hoeft ook niet, wordt allemaal gedaan. Het weiland schoonmaken wordt ook gedaan. Soms help ik gewoon iemand die haar 2 pony's ook bij ons op stal heeft staan met het opruimen van de wei. Zijn die pony's ook weer blij toch??

Ik vind het hardstikke redelijk dat jij een [soort van] vergiedeing vraagt voor het rijden op jouw pony's. Zoveel werk is het niet, als je het iedere dag bijhoud...

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 17:34

Het probleem is gewoon dat ik doordeweeks veel moet werken en als ik thuis kom is het donker dus heeft geen zin om de wei schoon te maken want dan zie ik geen drol (letterlijk! Haha! )
Daarom wil ik graag dat zij dat 1x per week doordeweeks doet, het gaat mij er helemaal niet om dat ik het uitmesten niet leuk vind maar ik vind dat zij best wel wat voor m'n pony's mag doen.
Bovendien doe ik vrijwilligerswerk op een kinderboerderij waar ik ook veel uit moet mesten maar dit doe ik met plezier, je merkt gewoon dat de beesten blij zijn met een schoon hok/stal en vers water ed.
Daarom baal ik ervan dat ze niet veel voor m'n pony's over heeft want ik heb dat wel, en ook altijd gehad toen ik zelf verzorgpony's had.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:36

Pfff... ze heeft dat mesten maar gewoon te doen en anders moet ze maar ophoepelen, wat een instelling zeg, ik zit hier echt met verbazing haar reactie te lezen.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:54

Ik vind het wel redelijk. Ik heb zelf op het moment 2 bijrijdpaarden en ik hoef voor beide niets te betalen en niets voor te doen (niet uitmesten enz) De ene staat op een stal waar uitgemest wordt en de ander staat bij diegene thuis en die mesten dus zelf..Maar ja, als ik die pony dan rijd die dag, dan mest ik hem ook gelijk uit, vind ik wel zo redelijk. Ik mag wel gratis op un pony rijden, wanneer ik maar wil en als ik iets aan hun vraag (bijvoorbeeld of ik een keer mij mag met mennen) dan mag dat ook gelijk enz... dus waarom zou ik dan niets terug doen voor hun... En ik vind ook dat dat d'r gewoon bij hoord, de lusten en lasten!
Ook koop ik af en toe eens iets, een dekje bijvoorbeeld... of als bij de antiklit spray op is koop ik dat... ik neem een appel mee, koop weleens snoepjes enz... het gaat mij ook niet alleen maar om het rijden.... Ik vind als je een verzorgpaard hebt, moet je ook het poetsen en de rest van de verzorging leuk vinden en niet alleen het rijden... Daarvoor heb ik ook een pony gereden (waar ik ook niets voor hoefte te betalen en ook niet hoefte uitmesten ed) die reed ik maar even en toen werd ze kreupel, nou, toen ben ik ook gewoon geweest om te poetsen en te stappen met d'r... vind dat er ook bij horen hoor... en als je paarden dan zo leuk vind, vind je dat lijkt mij ook niet erg om te doen!

Zo te horen geeft jouw bijrijdster weinig om haar verzorgpony.... ik zou toch maar opzoek gaan naar een andere verzorgster als er geen verbetering in komt en ze geen eens de wei wilt uitmesten...
Succes iedergeval!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:56

Ik verzorg ook 1 paard en 1 (gezelschaps)pony. Ik hoef niks te betalen en alleen maar te rijden, niks te doen verder, maar doe het toch. Ik mest altijd als ik er ben uit, de stal en uitloop (tegels en zandgedeelte). Het kost aardig wat tijd, maar heb het graag voor de paarden over. Ook ververs ik het water (vaak zo'n 6 emmers) en geef ze hooi oid. Waarom ook niet? Ik heb het graag voor ze over. De eigenaren vragen soms wel of ik even wil aanvegen, maarja dat doe ik toch automatisch. neem zelf snoep, appels e.d. voor de paarden mee, koop halksters en dekjes, omdat ik het leuk vind de paarden te verwennen Lachen En dat is in de eerste plaats met een schone stal Lachen

Er zijn zat meisjes ( of jongens Knipoog ) die in de rij staan om je paarden te verzorgen, en het mesten op de koop toe zouden nemen hoor Lachen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:19

Mijn mening is dat een bijrijder gewoon een aantal klusjes moet doen zoals bijvoorbeeld uitmesten, voeren, invetten van tuig, enz.

Betalen vind ik echt belachelijk.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een bijrijdpaard, maar ik vertik het om er voor te betalen. Als eigenaar heb je er zelf voor gekozen om een paard/pony aan teschaffen en als je dan geen tijd meer hebt en je wilt hem niet verkopen is het logisch dat je zelf voor de kosten op blijft draaien.

Ik heb zelf twee pony's en de verzorgsters helpen met mesten, voeren, invetten, water geven en ander klusjes.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:54

Ik vind helemaal niet dat je te veel vraagt, ik vind het hartstikke redelijk! Ik heb ook diverse paarden en pony's gereden, hoefde meestal niet te betalen, maar ik vind het niet meer dan redelijk dat ik uitmest als ik er ben, eens in de zoveel tijd het tuig poets, eens de bak hark enz. Zeker als je nix hoeft te betalen vind ik een vraag om 1x per week de wei te mesten een prima alternatief. Oke, het is geen fijn werk wrs maar je krijgt er vanzelf handigheid in volgens mij!

Ze komt mij als een beetje ondankbaar over, hoewel ik nu natuurlijk maar 1 kant van het verhaal hoor. Maar er zijn vast wel meer mensen die dit graag willen doen en graag voor je paardjes overhebben. Ik zou zeggen: Graag of heel niet hoor! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:14

ik denk dat je beter iemand anders kan zoeken. je vindt niet snel een paardje waarbij je zoveel vrijheid krijgt en waarbij je maar zo weinig hoeft te doen (althans, in mijn omgeving) nou heb ik het gelukkig heel erg getroffen met mijn bijrijdster, dus ik hoef niet te klagen, maar ik had het wel geweten als ik jou was!

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:21

Ik heb een berijdster gehad voor een paard wat ik zelf helemaal niet meer reed. Zij betaalde de helft van de hoefsmid (aangezien het paard normaal zonder ijzers staat, maar met rijden heeft ze ijzers nodig), verder zorgde ze dat de stal (van het betreffende paard) gedaan werd.

Zij reed er fanatiek sgw wedstrijden mee, maar alle wedstrijdgelden betaalde ze natuurlijk zelf.

Ik vind het normaal dat de berijder iig mee helpt/ verzorgt aangezien ik als eigenaar een hoop meer kosten maak om die persoon te kunnen laten rijden. Denk eens aan voer; in de wei staan of 6x in de week echte training (dus geen hobbelritjes)
Daar tegenover staat wel dat je paard in beweging komt en daar had ik ook veel plezier van. Haha!

Het is dus geven en nemen van beide kanten Schijnheilig