xtwisterx schreef:Op die manier overvalt ze de eigenaar en heb je de kans dat ze ruzie krijgen. Dan valt er helemaal niks meer te redden voor de TS. Als zij gek is op dat paard en graag wil blijven verzorgen/rijden, moet ze met de eigenaar om de tafel gaan zitten en een oplossing zoeken.
Geloof me, je krijgt hier echt heel veel spijt van. En dan is het te laat.
Ik zal zeker spijt krijgen, ik ben verknocht aan het paardje! Maar ik ben al zeker 3 maanden bang dat ik elk moment een mailtje kan krijgen dat ze me niet meer wil en een ander heeft (misschien is ze al op zoek namelijk?) Ik heb mijn 'angst' uitgesproken tegen haar, gewoon op een normale manier dus, en mijn 'vermoeden' bleek terecht! Zij had op het punt gestaan mij dit mailtje te sturen, maar omdat ik dit dus had aangevoeld en wilde praten over alles wat ons dwars zat, was ik er op tijd bij blijkbaar. Toen deed zij ineens poeslief en aardig tegen mij, maar ik hoorde op de manege wel hele andere dingen... En kon haar hier weer niet op aanspreken, want ik was zo bang dat ik het paardje dan kwijt ben...
Echt,ik vind het zo moeilijk, dit is pas het tweede paardje waar ik (naar mijn gevoel) een band mee heb. Ik kan alles met haar, hoor dat zij zo schrikachtig buiten zou zijn, niet te vertrouwen, waarom kan ik dan buitenrijden aan de lange teugel (1 hand zelfs), en ze doet niks? Waarom blijft ze bij mij zo braaf in de stal staan ookal staat die open, en loopt ze bij Marieke meteen het erf op? Waarom heb ik geen problemen met poetsen en hoeven krabben, en draait ze constant om Marieke heen en trapt haar bijna als ze de hoeven krabt? Waarom kan ik zo de deken opdoen, en hapt hij Marieke in het gezicht? Waarom heeft zij nooit op mijn tenen gestaan (niet omdat ik zou opletten) en bij Marieke al 2 keer (!) op haar enkel terwijl ze ernaast lag?
En dit alles is niet omdat het paard dit niet bij mij zou durven uit angst, maar omdat ik in de ogen van het paard (mijn invulling) een hogere positie heb en dan gebeurd dit niet. Marieke is blijkbaar een lagere in de rangorde, en het paard wijst Marieke even op de plaats... (ook mijn invulling..)

) , ze heeft het nu al aan iemand anders beloofd en zal het waarschijnlijk banketstaaf vinden om tegen die persoon te zeggen dat die nu niet mee kan.
Wat ik begreep is dat er niet genoeg huurpaarden zijn dan hoef jij toch niet alsnog te betalen of mis ik iets.
) maar to the point.
en geen gesodemieter met eigenaren.. alleen met bijrijders..