Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

runningkawa schreef:Ook ik weet niet anders dan dat mijn rug zeer doet.
Meestal is het goed te doen, maar er zijn tijden dat het de hele dag tandjes op elkaar bijten is. En iets simpels als schoenen strikken niet eens gaat.
Mijn ruggegraat loopt niet recht (Scoliose) en daar komt het probleem bij mij vandaan.
En toen ik een jaar of 8 geleden ook nog eens hard op mijn rug kwam na een val van het paard, is het niet beterder geworden.
En met bijv stal mesten hoor ik bij elke beweging van de grond naar de kruiwagen omhoog een kraak geluid, want ook niet prettig aanvoeld.
Ik laat me wel regelmatig eens masseren voor de spieren rondom, die soms vast gaan zitten, omdat ik dan verkrampt ga lopen.
Dat geeft al een hele verlichting.
En ik smeer me elke dag in met van dat spul dat heet word (ik gebruik shiling oil, kan geentijgerbalsem tegenop), dat geeft ook voor de speiren eromheen verlichting.
Anneke schreef:Wat 'goed'om te lezen dat er meer mensen zijn die ermee rondlopen, en ook niet graag naar de dokter gaan.
Ik heb ook altijd al rugklachten gehad, maar als je dan eens naar de dokter ging, werd er altijd nogal laconiek over gedaan: 'ga maar naar de fysio...'
Tsa nu jaren later, is het alleen maar heviger.
Ongeveer 3 maanden geleden heb ik ook nog eens een ontzettende trap van een paard gehad, tijdens het binnenzetten.
Moest over een greppeltje, alleen was hij nogal jolig, en ik was niet voorbereid.
Hij sprong, en bokte volop tegen mijn zij aan, volop op mijn heup. Werd een paar meter weg geslingerd, en gilde het uit van de pijn.
Heb sindsdien ontzettend veel pijn in mijn onderrug, wat meestal erg doorstroomd naar mijn been. Soms zo erg, dat ik er niet eens op kan staan. Heel zwaar en pijnlijk wordt ie dan, met tintelingen. Heel eng.![]()
Mijn toenmalige dokter vond foto's niet nodig...![]()
Gelukkig ben ik inmiddels verhuisd, en dus een nieuwe dokter.
Die dokter heeft me meteen doorverwezen naar het ziekenhuis, voor foto's.
Zou volgens t ziekenhuis, binnen 4 dagen uitslag hebben.
Ben nu al anderhalve week verder, en nog steeds heeft mijn huisarts geen foto's binnen, dus geen uitslag...
Ik wordt het zó zat, heb mijn baan opgezegd, kan niet rijden, want kan simpelweg niet goed zitten. Aangezien ik een heet druktemakertje heb, is dat gewoon weg niet goed.
En ik wil zo graag. Maar het kan niet.
Heb al zo veel gehuild van de pijn, en de onmacht.
Verdomde, verdomde rug...

belinnie schreef:Natas,ik wil je veel sterkte en beterschap wensen!Ik weet hoe rot te te voelt,en de pijn beiinvloed je hele leven!Kop op,en als je even wilt gillen,hier mag het
).
Natasha schreef:Tanja wat een naar verhaal met dat op hol slaande paard!
Zep, ik heb t idd gekregen door t uitmesten.
Maar ja, dat zal ik toch heel mijn leven moeten blijven doen, je kunt toch niet altijd op een ander bouwen......
Ik ben eerlijk gezegd best paniekig nu, over mijn toekomst.
Het was maar een pony'tje maar die kan ook erg hard
Op den duur wprdt het gewoon te veel.
(tenminste, ALS het spit is, maar daar klinkt het wel naar)Natasha schreef:Waar haal ik dat oil?
Ik heb de laatste 9 maanden nog nooit zo weinig pijn gehad als in de afgelopen 15 jaar 
JolandaVrind schreef:Ik heb ook last van me rug sins me 12e.
Ben nu 16 en ga nu pas naar de fisio ik wou nooit (slimm not!)
Maar die mensen waar k rij op stal zeiden als je uitmest of iets zwaars tilt dan moet je je buik inhouden zo belast je minder de rug spieren.
En zij had het gehoord van iemand die haar hielp met haar rug (zei heeft hernia) en ik moet eerlijk toe geven ik heb minder van me rug tijdens het uitmesten of hoef krabben.
) op die manier span je je diepe buik- en rugspieren rond je ruggewervels aan en maak je een beschermend spiercorset. Ik dacht ook inhouden, maar was dus juist andersom. Vooral op de momenten dat je kracht zet... Irre schreef:Hier nog zo een met rugklachten. Heb een driedubbele hernia met uitval in het rechter been. Wat bij acute pijn ook wel wil helpen is op bed gaan liggen, op je rug en dan je benen omhoog parkeren tegen de muur. Dit haalt de druk van de onderste wervels en kan erg aangenaam zijn.
Wat verder ook goed helpt: zwanger wordenIk heb de laatste 9 maanden nog nooit zo weinig pijn gehad als in de afgelopen 15 jaar
Ennuh, niet eigenwijs zijn... ontlast jezelf.
voor mij dan joyce B schreef:Mijn fysio (manueel therapeut) heeft juist gezegd dat je je buikspieren uit moet zetten (dus je onderbuik en taille zo breed en sterk mogelijk maken, beetje alsof je perst![]()
) op die manier span je je diepe buik- en rugspieren rond je ruggewervels aan en maak je een beschermend spiercorset. Ik dacht ook inhouden, maar was dus juist andersom. Vooral op de momenten dat je kracht zet...
Zep schreef:Rugklachten krijg je idd niet van het rijden, maar wel van het (zware) stalwerk. Daarom houd bijna niemand dat soort banen lange tijd achter elkaar vol.