Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Arabesk schreef:Jemig paarden smelten niet hoor! IMO totaal overbodig rijden met uitrijdeken.

, ik vond het erg koud en mijn paard staat 24 uur pd met deken op, dus van het rustige buitenritje wat we gemaakt hebben kon hij deze goed gebruiken.

wyko schreef:Ik vind het erg onpraktisch om zo'n deken te gebruiken.
Hoe wil je hem meenemen dan als je naar het bos gaat? Dan rol je hem op en doet hem op je rug
En als je weer op de terug weg gaat doe je hem weer op.
Daarom vind ik dekens al niks, krijgt er alleen maar problemen mee.
wyko schreef:Ik vind het erg onpraktisch om zo'n deken te gebruiken.
Hoe wil je hem meenemen dan als je naar het bos gaat? Dan rol je hem op en doet hem op je rug
En als je weer op de terug weg gaat doe je hem weer op.
Daarom vind ik dekens al niks, krijgt er alleen maar problemen mee.
Als een paard zijn haren overeind zet, is dit GEEN teken dat hij het koud heeft. Doordat ze de haren overeind zetten vormen ze een isolatielaag van de vacht en zorgt er dus voor dat ze het niet koud krijgen.
Arabesk schreef:Hoe denk je dat IJslanders in IJsland anders de winter overleven?
wyko schreef:Maar als je aan het rijden bent, krijgt het paard het warm, dan heb je toch geen deken nodig?
wyko schreef:Maar als je aan het rijden bent, krijgt het paard het warm, dan heb je toch geen deken nodig?