Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kitty1 schreef:Echt belachelijk om te zeggen dat hafs karrepaarden zijn! Nu beledig je mijn haf!

en dan krijgt hij het toch wel heel erg warm met zo'n lang dik pak manen. Ik ben nog maar net met hem begonnen, dus of het wat wordt, weet ik niet, ik heb nog steeds problemen om aan een passend zadel te komen.
Wilde graag de manen van mijn Lipizzaner lang laten groeien maar nu is het vlakbij het zadel zo dun geworden (stalgenootje heeft het de laatste keer getrokken, voor een wedstrijd en daar was ik niet zo blij mee want het is nu helemaal uitgedunt!)
) alleen met lange manen is het natuurlijk meer Lipizzaner................. 
Amberto schreef:Sjaaah... je moet het zelf weten natuurlijk! Ik zou het alleen NOOIT doen. Of het nu een sporthaf is of niet. Prachtig, die lange manen... In knotjes vind ik het nog best okee staan, maar om nou alleen voor wedstrijden je manen kort te hebben... De rest van de tijd staat ie toch flink voor paal! Nee, het is niet mijn smaak. Een haflinger is een haflinger, voor eens en altijd. Haflingers HOREN zwaar behang te hebben, vandaar dat het is toegestaan de manen los te dragen bij wedstrijden. Als je graag een echt sportpaard wilt, moet je geen haf nemen
(wel respect dat je zo ver komt, maar laat je haf een haf)
Amberto schreef:Als je graag een echt sportpaard wilt, moet je geen haf nemen
Ik had 'm nu eenmaal als gezelschapspony aangeschaft en een Haflinger met zomerexceem, daar vind je niet zo makkelijk een goed tehuis voor. En ik kan niet mennen, laat staan hem zelf voor de kar beleren.