De manen van een haf eraf, mooi of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 21:57

ik vind lange manen mooier maar kort is handiger dus ligt eraan wat jij wilt mooi of handig

renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 21:58

Ik vind lange manen ook veel mooier! En ik vind haflinger trouwens echt geen karrepaarden hoor! Haha!

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 21:59

Ik vind het ook wel mooi als je bij een Haflinger middellengte manen doet (dan staat het los ook nog mooi) en dan kan je ook nog knotjes doen, dan krijg je van die grotere knotten die vind ik bij zo'n mooie dikke haflinger nek wel erg mooi staan!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 23:15

Kitty1 schreef:
Echt belachelijk om te zeggen dat hafs karrepaarden zijn! Nu beledig je mijn haf!

Ik beledig niemand, ik geef mijn mening Knipoog

Ik vind Haflingers best leuk (heb er ook 1, ook wedstrijden mee gereden), maar dressuurpaarden zijn het niet. Dressuurpaarden zijn rijpaarden, geen Haflingers. Die zijn niet gefokt voor de topsport Lachen

Maar even goede vrienden: ik beledig niemand, geef alleen mijn mening. Ik ken jouw Haf niet, dus ga er zeker niet over oordelen.

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 12:27

Ik weet niet of je ooit de haflinger van Mariska Krowinkel hebt gezien?? Deze combinatie doet echt niet onder voor welke kwpn'er dan ook! Haar haflinger is tot Grand Prix niveau afgericht en voert de piaffe uit alsof het niets is! Geweldig en tevens het bewijs dat haflingers ook op dit niveau kunnen presteren.
En in Duitsland zijn er meerderen die echt uitkomen in de Grand Prix!
Ik heb zelf ook een kwpn'er (v. Balzflug) en deze kan niet op tegen mijn haf!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 22:43

kitty vroeg mij een foto te plaatsen....van haar en haar haflinger met KORTE MANEN..

Afbeelding

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 22:46

Heb je ook een foto van dat ze niet in knotjes zitten? Maar los hangen?
Ik vind persoonlijk lange manen veel mooier bij een haf... Maar dat is mijn mening.

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 22:52

Ik vind lange manen mooier.

Maar bij sommige halflingers/paarden staat kortemanen ook wel..

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 09:52

Ik vind lange manen pas mooi als ze zo lang en vol zijn zoals Lady heeft van Puums!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 09:57

ik vind lange manen veel mooier!!
dan hebben ze ook zo'n uitstraling van hier tot toyio, en anders vind ik ze zo vreselijk kaal!
maar wat kitty1 zegt, als ze lang en vol zijn Knipoog

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 11:14

ik vind dit ook wel mooi hoor ik zag ook ergens hier op bokt een tinker met fjordemanen dat ond ik ook heel leuk.je ziet ze meestal met lange manen maar daarom is het niet minder mooi

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 11:20

ik vind het er op de foto helemaal niet slecht uitzien!
Toen ik nog startte (losse manen) heb ik nooit negatief commentaar gehad van juryleden, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat de jury graag de halslijn helemaal wil kunnen zien..
Halflange manen vind ik niet mooi, dan liever kort of toch ingevlochten.

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 12:02

ik vind het gaaf lijken!echt super mooi da halsje komt heel mooi uit zo!veel suces op de wedstrijden!

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 12:28

Ziet er mooi uit op de foto. Zelf vind ik een haf met lange manen mooier, maar dit ( met de knotjes want dat is wat ik nu enkelt gezien heb ) is ook zeker niet verkeerd. Ben wel benieuwd hoe het eruit ziet zonder die knotjes Lachen. Maar op de foto is ze beeldschoon

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 12:41

Ik heb een Haf met Fjordenkapsel..... ontstaan door zomerexceem, maar het staat hem leuker dan lang en ik vind het met de boett-deken fijner voor hem, dus heb ik het maar zo gehouden (wel een voorpluk).

Ik wil ook proberen te gaan dressuren met mijn "Karrepaard" Tong uitsteken en dan krijgt hij het toch wel heel erg warm met zo'n lang dik pak manen. Ik ben nog maar net met hem begonnen, dus of het wat wordt, weet ik niet, ik heb nog steeds problemen om aan een passend zadel te komen.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 12:48

Vind het op de foto helemaal niet verkeerd staan hoor! Vaak komt de hals bij zulke manen wat meer eruit waardoor ze er nog stoerder uitzien.

Overigens zit ik met hetzelfde dilemma Haha! Wilde graag de manen van mijn Lipizzaner lang laten groeien maar nu is het vlakbij het zadel zo dun geworden (stalgenootje heeft het de laatste keer getrokken, voor een wedstrijd en daar was ik niet zo blij mee want het is nu helemaal uitgedunt!)

Dus nu zit ik met het dilemma, zal ik het gewoon kortwieken of lang laten. Ben alleen bang dat als ik het lang laat dat het er dan nog dunner uit gaat zien... Als ik het kortwiek krijgt ie wel weer een mooie hals eronder (ziet ie er altijd wat stoerder uit Haha! ) alleen met lange manen is het natuurlijk meer Lipizzaner.................

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 12:50

ik vind die knotjes echt heel mooi staan...Ik hou van lange manen bij haflingers, maar als ze dus of middel lang zijn vind ik het al veel minder. Voor de sport vind ik deze knotjes heel mooi! (je ziet ook vaak mensen die hele dikke knotjes maken, dat ziet er niet uit!)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 13:04

Zo verkeerd vindt ik het er niet uitzien hoor

En heeft Woestijn (ben vergeten van wie hij ook alweer is) Schijnheilig ook niet korte manen nu?

Herinner me dat er foto's van op bokt stonden en vondt dat er nogal gaaf uitzien Haha!

HarryPjotter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 13:13

Als je Haf mooie lange manen heeft zou ik ze er niet af halen. Wanneer ze echter niet mooi zijn en een beetje slap hangen zou ik het overwegen ze er maar af te halen. Die foto hierboven is ook erg mooi met korte manen!

HarryPjotter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 13:17

Als je Haf mooie lange manen heeft zou ik ze er niet af halen. Wanneer ze echter niet mooi zijn en een beetje slap hangen zou ik het overwegen ze er maar af te halen. Die foto hierboven is ook erg mooi met korte manen!

Amberto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 13:26

Sjaaah... je moet het zelf weten natuurlijk! Ik zou het alleen NOOIT doen. Of het nu een sporthaf is of niet. Prachtig, die lange manen... In knotjes vind ik het nog best okee staan, maar om nou alleen voor wedstrijden je manen kort te hebben... De rest van de tijd staat ie toch flink voor paal! Nee, het is niet mijn smaak. Een haflinger is een haflinger, voor eens en altijd. Haflingers HOREN zwaar behang te hebben, vandaar dat het is toegestaan de manen los te dragen bij wedstrijden. Als je graag een echt sportpaard wilt, moet je geen haf nemen Lachen

(wel respect dat je zo ver komt, maar laat je haf een haf)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 13:27

ziet er prima uit toch?

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 13:45

Ik vind kort mooier. Maakt niet uit bij welk ras, haflinger, arabier, fries, tinker... Mogen van mij allemaal kort Haha!

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 13:51

Amberto schreef:
Sjaaah... je moet het zelf weten natuurlijk! Ik zou het alleen NOOIT doen. Of het nu een sporthaf is of niet. Prachtig, die lange manen... In knotjes vind ik het nog best okee staan, maar om nou alleen voor wedstrijden je manen kort te hebben... De rest van de tijd staat ie toch flink voor paal! Nee, het is niet mijn smaak. Een haflinger is een haflinger, voor eens en altijd. Haflingers HOREN zwaar behang te hebben, vandaar dat het is toegestaan de manen los te dragen bij wedstrijden. Als je graag een echt sportpaard wilt, moet je geen haf nemen Lachen

(wel respect dat je zo ver komt, maar laat je haf een haf)

Hier ben ik het helemaal mee eens

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 13:57

Amberto schreef:
Als je graag een echt sportpaard wilt, moet je geen haf nemen Lachen

Aaaahh, wat ben jij gemeen Tong uitsteken

Nou moet mijn Haffie maar naar de slager omdat ie door de dood van mijn rijpaard door mij gepromoveerd is Verward Ik had 'm nu eenmaal als gezelschapspony aangeschaft en een Haflinger met zomerexceem, daar vind je niet zo makkelijk een goed tehuis voor. En ik kan niet mennen, laat staan hem zelf voor de kar beleren.

Maarja, zucht...... als dressuur van jou niet mag, dan is er nog maar een oplossing Huilen Knipoog