Myler bit in USA bestellen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:19

Hoi,

Oke, die myler bitten lijken me wel goed. Maar welke moet je kopen ???? Er zijn er zoveel, en het hele verhaal eromheen over trainigsstadiums etc vind ik nogal ingewikkeld.

Ik rijd nu ( recratief/dressuurmatig ) met een dubbelgebroken bustrens. Welk myler bit is daarmee te vergelijken ?
Op zich loopt mijn paard daar goed mee, alleen om hem op buitenrit terug te nemen van galop naar draf is wat moeilijk.

Groetjes,

Maris

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:28

@Maris: daar heb ik dus een Mullen Barrel bit voor.
Dat is een dubbelgebroken trens met D-ringen. Wat dus een comfortsnaffle is met onafhankelijke lagen-inwerking. Maarrrrr als mevrouw dwars is (dus sterk) en je trekt de teugels iets meer aan, dan wordt de trens een vast bit. Dus een stuk sterker.
Verder is het zo dat de comfort snaffle op een andere plek op de lagen ligt als een gewone trens en je paard dus op die plek wat gevoeliger is (in het begin iig).

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:30

Een vriendin van mij heeft ook een Mylerbit aangeschaft maar ergens in Vorselaar(België). In een winkel die AVSruitershop noemt. Bij mijn weten was het een behoorlijk prijzig bit, maar toch geen honderd euro hoor. Zij is er heel content van, ben eigenlijk wel benieuwd naar wat voor effect het bij mijn ene paardje zou hebben(vrij moeilijk in de mond)
Zou het toegestaan zijn binnen LRV hiermee te rijden.Iemand een idee?

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:45

Maris schreef:
Hoi,

Oke, die myler bitten lijken me wel goed. Maar welke moet je kopen ???? Er zijn er zoveel, en het hele verhaal eromheen over trainigsstadiums etc vind ik nogal ingewikkeld.

Ik rijd nu ( recratief/dressuurmatig ) met een dubbelgebroken bustrens. Welk myler bit is daarmee te vergelijken ?

Maris

Dat had ik ook.
Twee jaar terug kocht ik de open eggbut met comfort snaffle 04
Was duur, 80 euro maar heb sindsdien nooit meer een ander bit ingehad. Dus uiteindelijk toch nog goedkoop want ik kocht voorheen om de zoveel tijd wel weer een ander bit.
In mijn profiel staat een foto waar 'ie hem in heeft.

Heleen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:51

Hoi Dealer, ik zie dat jij het bit ook zo laag hebt. Ik gebruik hem bij mijn IJslandse merrie en had hem in het begin ook zo laag (de maat wat die vrouw had gedaan bij de clinic waar ik hem heb geprobeerd). Maar van de ene op de andere dag ging ze klooien met haar tong. Tong eruit, tong erover, bit vast pakken en weg rennen... Ik heb hem toen hoger gedaan en nu doet ze het bijna niet meer. Maar heb jij daar geen last van? Er werd net namelijk gezegd dat het bit op een andere plek op de lagen ligt dan een ander bit...

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 20:57

Ik ken juist iemand die 'm gebruikt omdat haar paard altijd de tong over het bit gooit en dit met het Myler bit niet doet Lachen Ze heeft 'm niet echt heel hoog of laag in gehangen, gewoon zoals ieder ander bit.

Heleen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:03

O, da's ook apart... Ik ben ermee gaan rijden omdat ze het bit niet wilde aannemen en dus altijd achter de teugel liep. Ze was altijd wel redelijk braaf (kon wel uitbarstingen hebben...). Sinds ik met de Myler rijd is ze wat makkelijker aan het bit te rijden, zeg maar wat zwaarder in de hand en dan kan ik haar weer met meer oprichting rijden zonder dat ze erachter kruipt. Maar goed, nu ik het bit iets hoger heb is het wel wat beter met het tongen-geklungel.

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:12

Heleen1 schreef:
Hoi Dealer, ik zie dat jij het bit ook zo laag hebt. Ik gebruik hem bij mijn IJslandse merrie en had hem in het begin ook zo laag (de maat wat die vrouw had gedaan bij de clinic waar ik hem heb geprobeerd). Maar van de ene op de andere dag ging ze klooien met haar tong. Tong eruit, tong erover, bit vast pakken en weg rennen... Ik heb hem toen hoger gedaan en nu doet ze het bijna niet meer. Maar heb jij daar geen last van? Er werd net namelijk gezegd dat het bit op een andere plek op de lagen ligt dan een ander bit...

Nee, geen last van. Hij pakt het bit vrolijk aan, slikt 2 keer en ik hoor hem verder niet meer.
Nou is het een makkelijk paard dat scheelt ook wel.
Niet zo'n druktemaker Haha!

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 01:00

Sugarmiss schreef:
Nee de oogjes mogen helemaal niet gebruikt worden, niet voor de bakstukken en niet voor de teugels.
Je krijgt dan nl een hefboomwerking en dan mag je niet meer op 2 handen rijden.

Jij schrijft , maar de Mylerbitten zijn ontworpen door de BROERS Myler, geen vrouw dus. Verder zitten ze in Amerika en komen niet naar NL om hier een bit bij een paard er in te hangen.
Bedoel je niet gewoon de verkoopster ipv de ontwerpster.
Wie bedoel je precies met deze vrouw Verward

sorry dacht dat ik dat al in mijn eerste berichtje al had geschreven,
maar idd zoals Hellen zegt:
Wij hebben aan een clinic meegedaan die werd verzorgt door een vrouw uit Amerika die heeft megewerkt aan het ontwerpen van het myler bit. Tijdens deze clinic konden wij zelf ervaren wat voor een invloed deze bitten hadden op onze pony's.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:17

Dat is nieuw voor me Haha! , maar er blijkt wel uit dat Europa een groeiende markt is voor de Mylers Haha!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:23

Sugarmiss schreef:
@Maris: daar heb ik dus een Mullen Barrel bit voor.
Dat is een dubbelgebroken trens met D-ringen. Wat dus een comfortsnaffle is met onafhankelijke lagen-inwerking. Maarrrrr als mevrouw dwars is (dus sterk) en je trekt de teugels iets meer aan, dan wordt de trens een vast bit. Dus een stuk sterker.
Verder is het zo dat de comfort snaffle op een andere plek op de lagen ligt als een gewone trens en je paard dus op die plek wat gevoeliger is (in het begin iig).
ik ga eens kijken of ik een plaatje kan vinden van die Mullen Barrel. Ik begrijp dus dat dat bit ongeveer hetzelfde is als de comfortsnaffle ? Tjeempie wat een engelse termen allemaal, ben ik niet gewend op bittengebied !

Sugarmiss, weet je dan misschien ook wat nu het verschil is tussen die Mullen barrel en een dubbelgebroken bustrens ? Heeft het met die onafhankelijke lagen inwerking te maken ?? En , domme vraag, wat is dat dan precies ?

En die Mullen barrel , is die ook wel eens op E-bay te koop ?
Alvast heel erg bedankt.

Groetjes,

Maris

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:35

Dit is mijn Mullen

De uiteinden die uit het busje komen zijn iets korter, dus het scharnierpunt bij het busje is kleiner.
Hier kun je dat verschil goed zien.

Er staan regelmatig bitten op Ebay, kwestie van regelmatig kijken Haha!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:07

Sugarmiss, OK dan! dank je wel voor de foto van de Mullen ! Scheelt mij weer heel veel zoekwerk !

Ziet er dus goed uit ! Ik heb nu een dubbelgebroken bit met een plat tussenstukje, ik wilde er graag 1 met een bol tussenstuk. De Mullen is in ieder geval rond in het midden !
Bestaat de Mullen ook met een bustrens ?

Enne de comfort snaffle ziet er precies hetzelfde uit, of ligt dat aan mij ?

En weet je de nieuwprijs nog ? oei, ik vraag wel weer heel veel.

Als jullie een Mullen tegen komen op E-bay ............. denken jullie dan aan mij ? ( ik heb dus nog nooit wat gekocht op e-bay, geen idee hoe dat alles gaat ).

En trouwens hoe gaat dat met bit maten ? Ik heb nu een 12,5 cm bit.

Groetjes,

Maris

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:03

Dan moet je een 5" hebben.

Als je deze link bewaard krijg je dagelijks wat er aan Mylers wordt aangeboden.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:28

Ik rij ook met een myler, hier ben ik mee begonnen omdat ze de tong over het bit gooide, ze reageert er erg goed op!