Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maris schreef:Hoi,
Oke, die myler bitten lijken me wel goed. Maar welke moet je kopen ???? Er zijn er zoveel, en het hele verhaal eromheen over trainigsstadiums etc vind ik nogal ingewikkeld.
Ik rijd nu ( recratief/dressuurmatig ) met een dubbelgebroken bustrens. Welk myler bit is daarmee te vergelijken ?
Maris
Heleen1 schreef:Hoi Dealer, ik zie dat jij het bit ook zo laag hebt. Ik gebruik hem bij mijn IJslandse merrie en had hem in het begin ook zo laag (de maat wat die vrouw had gedaan bij de clinic waar ik hem heb geprobeerd). Maar van de ene op de andere dag ging ze klooien met haar tong. Tong eruit, tong erover, bit vast pakken en weg rennen... Ik heb hem toen hoger gedaan en nu doet ze het bijna niet meer. Maar heb jij daar geen last van? Er werd net namelijk gezegd dat het bit op een andere plek op de lagen ligt dan een ander bit...
Sugarmiss schreef:Nee de oogjes mogen helemaal niet gebruikt worden, niet voor de bakstukken en niet voor de teugels.
Je krijgt dan nl een hefboomwerking en dan mag je niet meer op 2 handen rijden.
Jij schrijft , maar de Mylerbitten zijn ontworpen door de BROERS Myler, geen vrouw dus. Verder zitten ze in Amerika en komen niet naar NL om hier een bit bij een paard er in te hangen.
Bedoel je niet gewoon de verkoopster ipv de ontwerpster.
Wie bedoel je precies met deze vrouw
Sugarmiss schreef:ik ga eens kijken of ik een plaatje kan vinden van die Mullen Barrel. Ik begrijp dus dat dat bit ongeveer hetzelfde is als de comfortsnaffle ? Tjeempie wat een engelse termen allemaal, ben ik niet gewend op bittengebied !@Maris: daar heb ik dus een Mullen Barrel bit voor.
Dat is een dubbelgebroken trens met D-ringen. Wat dus een comfortsnaffle is met onafhankelijke lagen-inwerking. Maarrrrr als mevrouw dwars is (dus sterk) en je trekt de teugels iets meer aan, dan wordt de trens een vast bit. Dus een stuk sterker.
Verder is het zo dat de comfort snaffle op een andere plek op de lagen ligt als een gewone trens en je paard dus op die plek wat gevoeliger is (in het begin iig).