Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Pendrag schreef:Officieel volgens wie? Sorry, maar ik ben het echt niet met je eens. Ik heb mijn paarden op rubbermatten staan. Verder niets. Kijk eens op www.paardnatuurlijk.nl voor meer creatieve ideeen. Die gebaseert zijn op hoe paarden zelf leven en niet op wat wij denken dat goed is voor onze paarden. Ik vind zo'n dun laagje prima hoor.
!
) Als ik zie dat het stro wat "karig" wordt in haar box, gaat er standaard een hele baal bij. (ze staat overigens nog steeds overdag buiten... dus dat scheelt ook weer in gebruik...
)
joycje schreef:Fijn dat jij je paard op zo'n dun laagje wil hebben.. Ik wil het niet hebben. Vind het te koud.. Verder zou je ook best anders kunnen reageren..
Pendrag schreef:Officieel volgens wie? Sorry, maar ik ben het echt niet met je eens. Ik heb mijn paarden op rubbermatten staan. Verder niets. Kijk eens op www.paardnatuurlijk.nl voor meer creatieve ideeen. Die gebaseert zijn op hoe paarden zelf leven en niet op wat wij denken dat goed is voor onze paarden. Ik vind zo'n dun laagje prima hoor.
Wat snijmais betreft: mais is een bekende dikmaker voor paarden. Op zich kan mais geen kwaad maar als ik het zo hoor en die boer geeft dit als hoofdvoer dan is er iets anders in de hand. Je paard komt dan eiwitten, vitaminen en mineralen tekort. Dit moet je dus zelf aanvullen, met bv een goede granenmengeling zoals je al geeft.
Succes met op je nieuwe stal!
PattyOosten schreef:Volgens mij heb ik onlangs gelezen dat paarden die op een fijn dik strobed staan, eerder geneigd zijn om liggend te gaan slapen. Ze komen dan in een soort REM slaap waarbij ook zij de opgedane indrukken kunnen verwerken. Paarden die alleen staand slapen komen niet (of niet zo snel) in die rem slaap.
De eerste keer dat ik dat hoorde dacht ik dat ze ziek was