Ben ik dan zo´n tut?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Celvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 18:15

Ik vin je ook absoluut geen tut hoor !
Wij hebben Celvin als wij denken dat het TE koud wor ook in de stalbandages staan !
Hahaha hij heeft hele leuke fel groene met bloempies Haha! z'n bedsokken, ghehehe..

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 18:19

Ikzelf vind het niet relevant of het nou een sportpaard is of niet, net als het ras.
Het ligt er aan wat je er mee doet en mee wilt.

Rijdt je intensief of niet, heb je hem geschoren of niet, wil je hem dun in de vacht houden of niet, dat lijkt mij relevanter dan het ras (of de wedstrijden).

Jij hebt hem geschoren, dus moet je zorgen dat je paard ipv zijn natuurlijke vacht, een andere vacht krijgt, oftewel, een deken.
Daarnaast wil je natuurlijk dat je paard niet weer dik in de vacht komt te staan, dus moet je zorgen voor een goede dikke deken zodat je paard het warm genoeg heeft en niet weer een dikke vacht kweekt.

Stalbandages lijken me niet nodig voor de warmte, misschien wel voor de stijvigheid, maar daar is beweging ook een goede remedie voor.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 18:50

Taaclover schreef:
Mijn pony loopt een uur in de molen en staat 2 uur in de paddock.
Daarbij train ik hem zelf zeker een uur.
Dat is echt wel beweging genoeg.
Even los van het scheren.. Dit houdt dus in dat hij 20 uur per dag stil op stal staat. Dus beweging genoeg zou ik het niet noemen...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 18:54

Mariska_28 schreef:
Even los van het scheren.. Dit houdt dus in dat hij 20 uur per dag stil op stal staat. Dus beweging genoeg zou ik het niet noemen...

Niet iedereen heeft de mogelijkheid om het paard meerdere uren per dag los te gooien. Die van mij komt er ook maar 3 uur per dag uit, en ik ben dan nog vaak op stal, en die van mij vind het heerlijk op stal hoor!!! Als ik hem in de wei zet wil hij maar al te graag naar zijn stal, lekker knabbelen op het stro.
Ik vind stalbandages onnodig, vooral als hij ook nog lekker in t stro staat. Ik heb het niet zo op bandages, en al helemaal om ze zo lang om te hebben.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 18:55

Mariska_28 schreef:

WRONG!!
Ik moet nog poetsen, instappen uitstappen e.d.
Ik durf te wedden dat er genoeg paarden meer op stal staan.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 18:56

Ik vind je geen tut, ik ben zelf ook zo. Bloos
Mijn paard mag het absoluut niet koud hebben.
Ik zou wel geen bandages gebruiken maar zo van die *hoe noem je dat ook al weer*
Zo met klittenband *gaat foto zoeken*

Edit:
Ik vind geen plaatje maar ze lijken hard op transport beschermers.
Laatst bijgewerkt door RanouK op 11-11-04 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 18:57

Taaclover schreef:
WRONG!!

En ik durf te wedden dat er genoeg paarden minder op stal staan. En genoeg beweging: wat is genoeg beweging?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 18:59

Taaclover schreef:
WRONG!!
Maar die hebben misschien geen last van stalbenen.. En het ging mij om de opmerking "beweging genoeg"...

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 19:02

Mariska_28 schreef:
Maar die hebben misschien geen last van stalbenen.. En het ging mij om de opmerking "beweging genoeg"...

Hij heeft ook beweging genoeg.
Hij krijgt die stalbenen van de kou.
Zodra het gaat vriezen lopen ze op.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 19:04

Cassidy schreef:
En ik durf te wedden dat er genoeg paarden minder op stal staan. En genoeg beweging: wat is genoeg beweging?

Als ik Taco op stal zet begint hij lekker te slapen!
Hij doet nooit een poging om zijn stal uit te lopen, sterker nog als hij de kans krijgt loopt hij er zelf in.
Reden genoeg voor mij om aan te nemen dat hij niet meer beweging nodig heeft.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 19:05

Cassidy schreef:

Sommige mensen hebben gewoon de gelegenheid niet, om hun paard veel buiten te zetten. Schijnheilig
En als haar paard daar toch geen problemen bij heeft.
Ik vind hetb noujuist goed dat je zo goed let op je paard, dat hij het niet te koud krijgt.
En stalbandages zijn toch niet voor niets uitgevonden Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 19:08

Taaclover schreef:
Als ik Taco op stal zet begint hij lekker te slapen!
Hij doet nooit een poging om zijn stal uit te lopen, sterker nog als hij de kans krijgt loopt hij er zelf in.
Reden genoeg voor mij om aan te nemen dat hij niet meer beweging nodig heeft.

Als ik mijn paard op stal zet doet ze dat ook.
Al zou ze een dag of twee haar box niet uitkomen staat ze nog te maffen.
Is de boxdeur open loopt ze er ook niet uit. Moet ze haar box in loopt ze daar vanzelf in.
Kwestie van opvoeding, daaruit concluderen dat hij liever op stal staat dan beweging te krijgen is een drogredenatie.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 19:09

Cassidy schreef:
Als ik mijn paard op stal zet doet ze dat ook.
Al zou ze een dag of twee haar box niet uitkomen staat ze nog te maffen.
Is de boxdeur open loopt ze er ook niet uit. Moet ze haar box in loopt ze daar vanzelf in.
Kwestie van opvoeding, daaruit concluderen dat hij liever op stal staat dan beweging te krijgen is een drogredenatie.

Dat was ook niet het enige wat ik schreef.
Als mijn paard meer beweging nodig zou hebben zou ik dat echt wel aan hem merken
Maar gelukkig kennen andere mensen hem beter dan ikzelf Schijnheilig

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 19:17

Ik mis nog steeds het antwoord op mijn vraag: wat is genoeg beweging?
Als antwoord heb ik van jou gekregen dat hij niet meer beweging nodig heeft. Maar is dat een antwoord?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 19:19

Dan ben ik een lompe boer denk ik.

Als Dennis geschoren was ging hij gewoon met deken op de hele dag naar buiten(voor half 8 naar buiten en om een uur of 9 's avonds weer naar binnen). Alleen als het zo verschrikkelijk hard regende dat z'n deken het niet hield ging hij iets eerder naar binnen, maar vaak wisselde ik dan gewoon deken als ik thuis kwam en bleef hij maar mooi buiten. Hij heeft het niet koud gehad hoor!

Nu staat hij met een geschoren borst op het land zonder deken. Hij word echt fanatiek gereden en met vacht is dat niet te doen. Op deze manier is het super te doen. Vorig jaar moest het ook nog mooi voor de keuring, dit jaar alleen maar functioneel.
Vorige jaren was hij ook in 100% sportpaard conditie voor de hengstenkeuring(waar hij 2x dagkampioen geworden is, dus dat zegt ook wel wat over zijn conditie!).

Of je een tut ben? Nee, ik vind van niet. Jij doet waar jij denkt dat je pony zich lekker bij voelt. Prima toch? Al vind ik het zelf veel fijner om het anders te doen Lachen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 19:19

Ik vind dat je gelijk hebt, hoor! Mijn Haf staat ook op stal met een 400 grams deken op (en nee, hij is niet eens geschoren).

De hele wereld mag opmerkingen maken of het er niet mee eens zijn, is lekker hún probleem Knipoog Mijn paard. Ik ben het ook oneens met sommige mensen.

En w.b.: 'in de natuur krijgen ze ook geen deken om' vind ik het domste allertijde. In de natuur rijdt er ook niemand op ze, worden ze niet bekapt. Dus als je zo 'in de natuur' gelooft, moet je m vrijlaten.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 19:20

Cassidy schreef:
Ik mis nog steeds het antwoord op mijn vraag: wat is genoeg beweging?
Als antwoord heb ik van jou gekregen dat hij niet meer beweging nodig heeft. Maar is dat een antwoord?

Dat je nu offtopic gaat en dit dus niet in het topic thuishoort.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 19:25

Als die pony zich echt fijner voelt is dat misschien beter. Maar een pony moet ook echt "pony" blijven en ze kunnen best wat hebben...
Of je het nou wel of niet doet...ik zou je hierom geen "tut" vinden... Knipoog

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 19:31

sjeee kel wat een getrut zeg!
arme taac! Lekker koud laten hebben, worden ze hard van Haha! Cool

Schijnheilig Knipoog

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 20:01

Nee ik vind het geen getrut Haha!

Als je paardje zich er lekker bij voelt gewoon doen

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 22:40

Marieke_ schreef:
Wat wil je er dan op leggen als het echt koud wordt?

Hoi ik hoor net van een stalgenootje dat zij ook 400 grams dekens om deed en daar idd nog een fleece onder deed. dus sorry voor t commentaar... t klonk voor mij alsof t heel veel was... maar valt blijkbaar wel mee Schijnheilig Bloos

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 19:07

jantina schreef:
Maakt het iets uit of mensen jouw een tut vinden? Jij bent toch lekker met je pony bezig en als je merkt dat ie er beter van wordt, who cares!

Vind ik ook !
Doe lekker wat het beste is, je moet doen wat je zelf wilt. Tja, ik ben geen voorstander van stalbandages, maar ik ben blij dat mensen het gebruiken, dat houdt de economie draaiende Knipoog.
En niet zo druk maken om wat anderen ervan vinden, ben ik absoluut niet van je gewend Lachen.

JoyceNan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:14

haha die astrid, tja als die economie maar draait hihi LOL

tja je moet doen wat je zelf het beste vind lijkt mij.

Zoals je weet vind ik voor deze tijd een 400 grms veel te veel een 200/300 is echt het max. vind ik. maar goed gelukkig vind niet iedereen dat anders zouden al die andere dikkere dekens niet verkocht worden.......Knipoog

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:28

Mariska_28 schreef:

pfff overdrijven is een kunst he Knipoog

denk dat veel paarden daar van mogen dromen,s'morgens uurtje in de molen,erna lekker twee uur met neus in de wind gek doen in het paddock en dan lekker uurtje trainen.
vind dit echt wel netjes geregeld hoor voor een paard.

en verder taaclover,ik vind je geen tut hoor!
en kan je ermee begrijpen.
ik twijfel ook om stalbandages om te gaan doen,gewoon lekker warm voor de warmte voor haar beentjes.

mijn paard heeft spierprobleem,en die kan dus echt wel stijf worden van de kou.
lijkt me toch logische,zoals wij mensen hebben dat ook.

mijn paard heeft vanaf vanacht nog een fleecedeken met hals erbij gekregen,ze heeft die dus nou op,maar daarover een zomerdeken en daarover een 350 grams deken geloof ik.
had vandaag die fleece eronder gedaan omdat ze niet goed was geworden en ze de haren ook overeind had.
voor als het straks echt koud word heb ik nog twee dikkere dekens en een wolle Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:37

Vind die stalbandages altijd onzin en het is nog slecht voor de benen van je paard ook. Maar scheren en eend eken...niks op tegen.