is dit oplichting, update

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 12:06

Dat kun je toch niet ongestraft laten gaan, chipieke?!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 12:10

Quote schreef:
Dat kun je toch niet ongestraft laten gaan, chipieke?!

Wat bedoel je juist met ongestraft? Ik zou er gewoon niet mee doorgaan... Louche zaak!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 12:38

chipieke schreef:
Wat bedoel je juist met ongestraft? Ik zou er gewoon niet mee doorgaan... Louche zaak!

Nouja. Ik zou er tenminste íets aan doen.
Als je zeker weet dat het oplichting is, naar de politie gaan en samen met de politie de oplichter er in laten stinken.

Als hij Geral nu niet te pakken krijgt en die laat de oplichter gewoon doorgaan, dan heeft een ander er later nog een probleem van.

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 14:45

ECHT MEE OPPASSEN zo hebben ze geprobeert de auto van mijn vriend te kopen. Boos! Boos!
Dit soort oplichtings praktijken zijn ook bij RADAR geweest een programma waar oplichters ontmanteld worden DUS TRAP ER NIET IN

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 00:35

geral schreef:
Karnaval is de pony die ik te koop aanbiedt Haha!

Ok! Blond Haha!

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 01:30

Maar hoe wordt je dan opgelicht?? In de zin van dat je pony straaks weg is en jij geen geld hebt?? Trouwens een beetje vreemd dat het zelfs nog gebrekkig engels is ook!!

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 12:31

Iemand uit het buitenland wil mijn auto kopen met een cheque. Wat moet ik doen?

Graag willen wij u informeren over vermeende oplichters die actief zijn binnen de online branche. Er zijn momenteel een aantal gevallen bekend waarbij een zogenaamde koper contact heeft opgenomen met adverteerders die via het internet hun caravan, boot of auto te koop aanbieden. Uiteraard willen wij voorkomen dat ook u slachtoffer wordt van deze vermeende oplichtpraktijken. Wij willen u hiervoor dan ook waarschuwen en attent maken op de werkwijze:

U ontvangt een (Engelstalige) e-mail waarin een potentiële koper interesse toont en vraagt of de auto nog te koop is. Vervolgens wordt er om meer gedetailleerde informatie gevraagd. Ook wordt aangegeven dat de persoon waarmee u mailt, de auto niet voor zichzelf maar in opdracht van iemand anders (uit het buitenland) koopt. De auto moet dus getransporteerd worden. Uw contactpersoon geeft vervolgens aan dat zijn klant de auto wil kopen tegen het aangegeven bedrag. Hij/zij zal u een cheque sturen voor een hoger bedrag dan de afgesproken verkoopprijs van uw occasion. Dit bedrag is bestemd voor zowel de kosten van de auto als de kosten die de transporteur moet maken om de auto bij u op te halen, deze te importeren en te verschepen. U zult een cheque ontvangen met daarop een bedrag dat dus substantieel hoger ligt dan de verkoopprijs van uw auto. Hij/zij vraagt u het resterende bedrag (na aftrek van de verkoopprijs die ten gunste van u komt) na het verzilveren van de cheque over te maken naar het transportbedrijf. Zodra dit transportbedrijf het door u overgemaakte bedrag heeft ontvangen, zal het transportbedrijf contact met u opnemen om de auto op te komen halen.

Let op: zodra u de ontvangen cheque verzilvert, wordt het bedrag ook daadwerkelijk op uw rekening bijgeschreven. Echter enige tijd nadat u het afgesproken resterende bedrag heeft overgemaakt naar het transportbedrijf, wordt de cheque teruggetrokken en/of blijkt deze niet gedekt te zijn. De bank haalt het gestorte bedrag dus weer van uw rekening af. Het bedrag dat u inmiddels heeft overgemaakt naar de transporteur, ziet u nooit meer terug.

bron: www.autoscout24.nl

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 14:36

Geven ze ook aan uit welk land ze komen???

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 15:28

ze willen je met sjeks uit betalen en als je pony of wat je dan ook wil verkopen weg is blijkt bij de bank de sjeks FALS te zijn dus pas daar echt mee op niet aan zo'n engels man die je via internet benadert verkopen.

Je kunt het beste met deze info naar de politie gaan die hebben daar echt wat aan om die mensen te pakken.
Neem de e-mailtje die je van ze hebt ontvangen maar mee.

sucses der mee