Citaat:
Op 2001-12-07 13:24, schreef Mieke:
Aan een lange teugel rondhobbelen is niet vriendelijk voor je paard: hij slijt daar alleen maar van doordat hij zijn gewicht + dat van de ruiter op zijn voorhand gooit. Maakt niet zoveel uit als je af en toe eens een ritje op deze manier maakt, maar als je regelmatig buitenrijdt wordt je paard hier bepaald niet beter van.
Ik rij buiten dus net zo serieus als in de bak, behalve als we stappen, dan lopen ze aan een lange teugel, zodat ze wat rond kunnen kijken. In draf en in galop altijd "aan de teugel".
Nou Mieke, ik heb hem nog eens drie keer gelezen, en ik ben het niet eens met jouw reactie op de mijne. Daarbij moet je de boel niet groetr maken dan het is want dat 'in de krul trekken' zijn jouw woorden: ik heb het niet gezegd en ook niet gesuggereerd. Ik kan je tekst nog tien keer lezen maar nee, ik vind de antwoorden niet op je vragen want ik ben het gewoon niet met je eens. En ik snap je echt niet. Ik snap er geen hol van als jij zegt dat een paard slijt door rust, en dat is wat ik lees uit jouw verhaal. Mijn paard wordt vijf dagen in de week goed bereden en heeft twee dagen rust. Dat is alleen weiland, of losgooien of longeren, en een bosrit met lange teugel. En ja daar wordt hij heel blij van....dus dat dat neit vriendelijk is voor mijn paard dat SNAP IK NIET! En zolang het tegendeel duidelijk is bewezen geloof ik het ook niet.