mag je een veulen los gooien en beetje jagen??????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 17:25

tuurlijk kan dit geen kwaad hoor. ik doe het ook regelmatig hoor. en ze vind het echt leuk om te rennen door de bak heen.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 17:31

Ik denk aan de ene kant dat ze het wel heel leuk vinden, vooral als ze geen leeftijdsgenootjes hebben om mee te spelen, maar dat ze wel moeilijker bij je willen komen..

hilde66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 17:57

punkies schreef:
veel wandelen aan t touw maar NIET DE WEG OPGAAN!! Veulens zijn snelle,hete en lenige paardjes, paardje schrikt en weet niet wat hem overkomt trekt jouw de weg over veulen raakt los en word aangereden door een Auto, ik noem maar wat Knipoog

Hoe ben jij van plan een paard verkeersmak te maken?

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 18:28

zou ik ook wel willen weten...als ze ouder zijjn zijn ze nog sterker..toch?...

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 18:56

Wat ik me af vraag, staat t veulen op stal, of in de wei/paddock?

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 20:42

haay, mijn veulen is al helemaal verkeersmak. hij is echt nergens bang voor, loop regelmatig met hem over de weg. hoe jonger je dingen lert hoe beter, het is een hengst en als ik later met een hengst van 2 verkeers mak moet maken loop ik veel meer risico's op ongelukken toch? mijn veulen staat nu op stal. xx pris

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 20:42

skipibal prima idee thnx

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:51

Romeo_haffie schreef:
mijn veulen staat nu op stal. xx pris

Sorry maar ik vraag me echt af waar je mee bezig bent.. een veulen hoort niet op stal!! Als een veulen in de opfok staat hoef je er toch niet meer elke dag heen? Dan is ie niet afhankelijk van je, want dan staat ie toch elke dag buiten. Zoek eens rond naar opfok hier in de buurt!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:55

Als het een grote stal is geeft het niet veel. Maar dan bedoel ik 4*5.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:58

Dan nog heeft een veulen genoeg daglicht nodig om goed te groeien.

hilde66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:07

Aramat schreef:
Sorry maar ik vraag me echt af waar je mee bezig bent.. een veulen hoort niet op stal!! Als een veulen in de opfok staat hoef je er toch niet meer elke dag heen? Dan is ie niet afhankelijk van je, want dan staat ie toch elke dag buiten. Zoek eens rond naar opfok hier in de buurt!

helemaal mee eens! ik denk dat sommige mensen wat beter moeten nadenken voor ze een beest aanschaffen (ik heb nog nooit een eigen paard gehad ook nooit een verzorgveulen ofzo maar ik weet bij logisch nadenken wel wat in dit geval het beste voor een veulen is).

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:13

MissSisa schreef:
Als het een grote stal is geeft het niet veel. Maar dan bedoel ik 4*5.

Hoezo geeft het dan niet? Omdat een veulen dan wel frisse lucht heeft en lekker kan spelen en rennen in een stal van 4 bij 5?

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 21:34

hallo mijn veulen staat s'nachts gewoon in stal. ik wil dat dus doe ik dat . de rest staan hij heus wel buiten hoor sjonge somige mensen maken me dempri sorry niet kwaad bedoelt

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 22:13

Ik vroeg of ie op de wei of in de paddock staat, of op stal. Toen zei je op stal.. Vandaar dat ik zo reageerde. Als ie overdag wel buiten staat en gezelschap heeft dat valt t nog mee.
Alleen vind ik t niet nodig om m op te jagen/ te laten rennen, als ie wil rennen doet ie dat zelf wel. Als je je merrie wilt laten rennen kan dat toch apart van t veulen?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 22:19

Cheveyo schreef:
Dan nog heeft een veulen genoeg daglicht nodig om goed te groeien.

Net als een tomaat Clown Knipoog ??

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 22:52

ik geloof(en hoop) dat ik dit niet helemaal goed begrijp Verward

je hebt een veulen gekocht samen met iemand anders
het veulen heeft geen leeftijdgenootjes/speelmaatjes en staat op stal
af en toen zet je hem 5 min in de bak met een volwassen merrie en jaagt hem op

waar ben je mee bezig? een veulen moet heel de dag en als het ff kan ook 's nachts naar buiten! zonder beweging groeien zn botten niet goed, en denk eens aan zn pezen en spieren etc, een veulen hoort niet op stal

opjagen ben ik ook niet echt een voorstander van, zet hem dan samen met die merrie in de wei/paddock of de bak en laat ze lekker zelf uitzoeken wat ze doen...

je hebt een veulen niet gekocht om hem ergens ver weg neer te zetten zeg je, lekker egoistisch, beestje staat dus op stal omdat jij dat wil...waarom heb je dan geen ouder paardje gekocht? hier heeft het veulen helemaal niets aan, je zal best depri worden van alle 'zeurende' reacties hier, maar beter dat jij depri bent als dat je veulen niet fatsoenlijk kan ontwikkelen omdat jij hem persee op stal wil hebben....

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 23:02

je mag hem best aventoe opjagen vinden als ie dat leukt vindt

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 23:06

Renske20 schreef:

Dat begreep ik eerst ook, maar ze zei net dat ie 's nachts op stal staat en overdag buiten. Idd wel zonder leeftijdgenoten begrijp ik..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 23:11

Renske20 schreef:

waar ben je mee bezig? een veulen moet heel de dag en als het ff kan ook 's nachts naar buiten! zonder beweging groeien zn botten niet goed, en denk eens aan zn pezen en spieren etc, een veulen hoort niet op stal

opjagen ben ik ook niet echt een voorstander van, zet hem dan samen met die merrie in de wei/paddock of de bak en laat ze lekker zelf uitzoeken wat ze doen...

je hebt een veulen niet gekocht om hem ergens ver weg neer te zetten zeg je, lekker egoistisch, beestje staat dus op stal omdat jij dat wil...waarom heb je dan geen ouder paardje gekocht? hier heeft het veulen helemaal niets aan, je zal best depri worden van alle 'zeurende' reacties hier, maar beter dat jij depri bent als dat je veulen niet fatsoenlijk kan ontwikkelen omdat jij hem persee op stal wil hebben....

OK dan!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 09:57

Wat een gezeur elke keer als het over veulens gaat *zucht*
De een weet het nog beter als de ander.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 09:59

Het enige wat ik niet snap is dat ze de hele dag los staan en jij ze in de bak zet om 5 minuutjes te laten lopen Verward

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 10:03

Renske20 schreef:

helemaal mee eens ,meisje weet nog niet goed
waar ze mee bezig is denk ik .

tamaletty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 22:52

meisje weet heel goed waar ze mee bezig is, maar hij staat de hele dag buiten met mijn merrie van 4, dus die is opzich nog wel redelijk speels af en toe.
Maar ze wil hem af en toe beetje beweging geven en zorgen dat ie naar haar gaat luisteren, door hem ff in de bak te laten, is helemaal niet kwaad bedoeld, en als jullie het allemaal zo goed weten schrijf dan een boek over hoe het wel moet.
doeiii

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 23:30

tamaletty schreef:
meisje weet heel goed waar ze mee bezig is, maar hij staat de hele dag buiten met mijn merrie van 4, dus die is opzich nog wel redelijk speels af en toe.
Maar ze wil hem af en toe beetje beweging geven en zorgen dat ie naar haar gaat luisteren, door hem ff in de bak te laten, is helemaal niet kwaad bedoeld, en als jullie het allemaal zo goed weten schrijf dan een boek over hoe het wel moet.
doeiii

Hoeven wij niet, zijn al boeken genoeg Knipoog Misschien dat TS eens boeken moet gaan lezen

En nee, ik ben er nog steeds niet positief over. Een veulen samen met een 4-jarige merrie als speelkamaraadje gaat IMO niet...

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 23:33

hilde66 schreef:
Hoe ben jij van plan een paard verkeersmak te maken?

later later nog niet nu...je hebt kans dat ze het veulen aanrijden. iki denk dat je daar geen zin in hebt