Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
punkies schreef:veel wandelen aan t touw maar NIET DE WEG OPGAAN!! Veulens zijn snelle,hete en lenige paardjes, paardje schrikt en weet niet wat hem overkomt trekt jouw de weg over veulen raakt los en word aangereden door een Auto, ik noem maar wat

Romeo_haffie schreef:mijn veulen staat nu op stal. xx pris
Aramat schreef:Sorry maar ik vraag me echt af waar je mee bezig bent.. een veulen hoort niet op stal!! Als een veulen in de opfok staat hoef je er toch niet meer elke dag heen? Dan is ie niet afhankelijk van je, want dan staat ie toch elke dag buiten. Zoek eens rond naar opfok hier in de buurt!

Renske20 schreef:ik geloof(en hoop) dat ik dit niet helemaal goed begrijp
je hebt een veulen gekocht samen met iemand anders
het veulen heeft geen leeftijdgenootjes/speelmaatjes en staat op stal
af en toen zet je hem 5 min in de bak met een volwassen merrie en jaagt hem op
waar ben je mee bezig? een veulen moet heel de dag en als het ff kan ook 's nachts naar buiten! zonder beweging groeien zn botten niet goed, en denk eens aan zn pezen en spieren etc, een veulen hoort niet op stal
opjagen ben ik ook niet echt een voorstander van, zet hem dan samen met die merrie in de wei/paddock of de bak en laat ze lekker zelf uitzoeken wat ze doen...
je hebt een veulen niet gekocht om hem ergens ver weg neer te zetten zeg je, lekker egoistisch, beestje staat dus op stal omdat jij dat wil...waarom heb je dan geen ouder paardje gekocht? hier heeft het veulen helemaal niets aan, je zal best depri worden van alle 'zeurende' reacties hier, maar beter dat jij depri bent als dat je veulen niet fatsoenlijk kan ontwikkelen omdat jij hem persee op stal wil hebben....
waar ben je mee bezig? een veulen moet heel de dag en als het ff kan ook 's nachts naar buiten! zonder beweging groeien zn botten niet goed, en denk eens aan zn pezen en spieren etc, een veulen hoort niet op stal
opjagen ben ik ook niet echt een voorstander van, zet hem dan samen met die merrie in de wei/paddock of de bak en laat ze lekker zelf uitzoeken wat ze doen...
je hebt een veulen niet gekocht om hem ergens ver weg neer te zetten zeg je, lekker egoistisch, beestje staat dus op stal omdat jij dat wil...waarom heb je dan geen ouder paardje gekocht? hier heeft het veulen helemaal niets aan, je zal best depri worden van alle 'zeurende' reacties hier, maar beter dat jij depri bent als dat je veulen niet fatsoenlijk kan ontwikkelen omdat jij hem persee op stal wil hebben....
,meisje weet nog niet goed
. tamaletty schreef:meisje weet heel goed waar ze mee bezig is, maar hij staat de hele dag buiten met mijn merrie van 4, dus die is opzich nog wel redelijk speels af en toe.
Maar ze wil hem af en toe beetje beweging geven en zorgen dat ie naar haar gaat luisteren, door hem ff in de bak te laten, is helemaal niet kwaad bedoeld, en als jullie het allemaal zo goed weten schrijf dan een boek over hoe het wel moet.
doeiii
Misschien dat TS eens boeken moet gaan lezen