Hebben jullie ook altijd zo'n standaard ritueel?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 12:04

Ik maar twijfelen of het aan mij lag. Bloos
Als ik aan kom zet ik Smook buiten, pak de kruiwagen, ga mesten op strooien, voer klaar zetten, vegen, kruiwagen legen, water pakken, Smook pakken, poetsen en dan rijden of longeren wandelen, waar ik dan ook maar zin in heb. En als ik tussendoor met iemand ga staan praten gegarandeerd dat ik dan iets verkeerd, dan ben ik volledig de draad kwijt hahaha. Moet ik dus echt later nadenken of ik wel alles heb gedaan. Knipoog

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 12:23

Haha, jij bent idd echt zo'n beppie Ilse! Knipoog
Haha!

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 12:39

Ik maak wel elke dag een soort planning en daar komen vaak dezelfde dingen in voor, maar geen dag is hetzelfde! Wat ik precies ga doen hangt soms ook af van het humeur van de paarden...
Ik werk met Amber (jonge pony) wel met rituelen, ik merk dat zij er heel veel steun aan heeft dat ze weet wat er gaat gebeuren.

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 12:44

Bijna elke dag het zelfde: Kom op stal, zeg Sil en Luna even gedag, pak mn spullen, Sil / Luna uit stal, opzadelen, rijden, Sil / Luna weer in stal, kruidenmix geven en weer naar huis Lachen Voor de rest word alles voor me gedaan (voeren, uitmesten, binnen/buiten zetten enzo) OK dan!

FiekeKendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 12:44

Ik heb mijn paarden bij huis staan en afhankelijk van waar ik en de paarden zin in hebben, pas ik mijn werkzaamheden aan. Wel moeten natuurlijk elke dag dezelfde dingen gebeuren, maar ik heb geen vaste volgorde. Alleen de voertijden liggen wel vast, daar zijn ze helemaal aan gewend!

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 14:09

ja hier eigenlijk ook altijd het zelfde. 8 uur voeren 10 uur naar buiten 1 uur weer voeren rond 4 uur paarden naar binnen en rijden enzo. krijgen ze eten en kunnen ze opdrogen. hangt er vanaf hoe laat het dan is. Of ik ga eten of ik zet ze weer buiten met hooi. en ga dan mesten. en dan 's avonds een uur of 10 weer voeren soms is het ook wel eens later zodat ze dan de hele nacht wat te doen hebben.

lara75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 23:07

Ja, ja , ook ik heb zo mijn ritueel.
Er staan er 5 bij ons op stal, eerst Joop (mijn paard) dikke knuf geven,
dan d'r nichtje, dan d'r moeder, dan d'r half zusje, en dan loop ik naar buiten om d'r neefje nog een dikke knuf te geven (die is nog hengst dus
kan helaas niet bij de dames staan!)
Dan loop ik naar binnen om mijn vriendin gedag te zeggen, even kletsen en vragen of ze mee gaat rijden.
Dan zet ik mijn paard'"Joop" in de traffelier met een plak hooi, en ga d'r
stal uitmesten, daarna zet ik ze een voor een in Joop d'r stal zodat ik alle stallen "rustig" kan uitmesten.
Dan zet ik Joop weer terug op stal en ga d'r lekker uigebreid poetsen.
Opzadelen, jas aan, hond vast (moet eerst een stukje over de weg, daarna kan ze lekker loslopen).
Handje biks in mijn zak (voor de nood gevallen).
Lekker rijden...