Laatst bijgewerkt door janna op 14-04-22 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Ireen_
Geplaatst: 06-12-01 21:24
een zwarte gecombineerde van kieffer.. met zwart onderlegd.
en een bonfire neusriem met wit onderlegd dus.
enn nog eentje, gewoon van divoza merk ofzo maar die gebruik ik niet meer.
Anoniem
Geplaatst: 06-12-01 23:58
Wij gebruiken voor onze pony's twee koetsneusriemen. Die hebben geen eigen bakstukken maar haal je door de bakstukken van het bit. Ze zitte altijd op het loste gaatje zodat de beesten bij ruwe teugelhulpen uit protest hun mond kunnen openen dus in dat opzicht kunnen ze er ook af. Het bit ligt echter net iets stabierel aangezien de bakstukken rustig worden gehouden door de neusriem en kan niet door de mond getrokken/gezaagd worden. (As if.. )
Dit werkt echt perfect. Waar hebben jullie zo'n speciale aansnoerneusriem voor nodig? Die dingen zitten in het algemeen zo strak dat je er met de beste wil geen vinger meer tussen kunt krijgen (duhh... daarom heet het Aansnoerneusriem ) dus waar blijven die 2 vingers ruimte die geeist worden?
Fitzroy
Geplaatst: 07-12-01 08:29
Ik heb 2 aansnoerneusriemen, voor mijn gewone trenshoofdstel een gecombineerde neusriem en voor mijn S&T hoofdstel een Engelse.
En aansnoerneusriemen kunnen ook gewoon met 2 vingers ruimte zitten .......
Mieke
Geplaatst: 07-12-01 10:37
Voor Toon heb ik een gewone gecombineerde neusriem, voor Kaminka heb ik een hele brede zwarte gecombineerde aansnoerneusriem.
Niet om aan te snoeren, maar omdat ik nergens anders zo'n mooie brede neusriem geheel in het zwart kon krijgen. Ik heb hem op paard....'99?? gekocht en merkte thuis trouwens pas dat het zo'n aansnoerding was. Kaminka heeft een vrij groot en wat grof hoofd met een bult op haar neusbeen. Daarom vind ik een brede neusriem bij haar heel mooi staan. Bij Toon staat het hele smalle juist weer mooier.
UrbanL
Geplaatst: 07-12-01 10:53
Ik rij zowel met springen als met dressuur met een mexicaanse neusriem.
Waarom hij is nogal voorwaarts in zijn lichaam en met mijn zit is hij ook best lastig terug te rijden. Met springen hetzelfde verhaal HIJ WIL TE GRAAG.
Ik ben toen met de mexicaanse gaan rijden om daarom rustiger in mijn hand te worden. En het werkt goed alleen hij kan de verschillende neurriemen niet echt aan en komt dan in verzet. Hij zit redelijk strak in ieder geval zoals het hoord.
Nog een mooie foto die een keer door Heike gemaakt is .
Amulet
Geplaatst: 07-12-01 12:01
Ik heb dus ook zo'n "aansnoerneusriem" hij zit gewoon net als een andere met twee vingers tussenruimte. Hij is zwart ondergelegd en merkloos.
Dorien
Geplaatst: 08-12-01 12:21
Ik heb 3 gecombineerde neusriemen: een zwart met bruin onderlegd, middelmatige breedte, een zwarte met zwart onderlegd iets breder dan de andere en een splinternieuwe aansnoerneusriem, extra breed en ook zwart met zwart onderlegd.
Missy
Geplaatst: 08-12-01 15:57
nelson had een gecombineerde maar dan was het spareriempje eraf.hij was zwart met wit onderlegd Tilla had eerder een lage neusriem,met een genaaid patroontje,maar ik had een gecombineerde gekocht met ingelegde diamantje(die heeft ze nog steeds,heb ik daar gelaten)
Nimber
Geplaatst: 08-12-01 16:28
[img]../upload/20/ex1.jpg[/img] mijn ene hoofdstel
[img]../upload/20/ark1.jpg[/img] het andere zelfde soort neusriempjes
Pava
Geplaatst: 10-12-01 08:36
Ik rijd met een africhtingsneusriem of een (smalle) engelse neusriem (dus niet gecombineerd, want daar loopt hij niet lekker op)