Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
femskie schreef:Dat laatste wil ik ook wel graag weten!! En die equilux snelreiniger zal wel in de meeste ruitersportzaken te koop zijn neem ik aan? (Is dat zo'n zelfde soort spuitfles als de equishine alleen dan in het groen??)
trutje schreef:zilvershampoo doet wonderen, maar niet in laten trekken want dan is je pony paars
hoi ik zit dus met het zelfde probleem. heb ook bonte pony's en die zijn in de winter echt vies en niet wit te krijgen dus. ik zoek naar een middel wat echt goed werkt en waarbij je ze niet moet wassen. want dat is niet te doen in de winter. maar ik wil wel graag af en toe een schone pony hebben. in de zomer zijn ze altijd lekker schoon.
PriscaZ schreef:Dat is niet waar hoor, je pony blijft daar echt niet paars van. Dan zouden alle mensen die de gebruiksaanwijzing lezen paars haar moeten hebben... Ik laat hem zoals op de fles staat altijd even intrekken, maar absoluut geen paars paard...
femskie schreef:Oh!! margarita, vertel eens wat meer over wat het vooral NIET doet?? zou het morgen gaan kopen maar als jij zegt dat het echt niet werkt dan doe ik dat dus niet...

Cheveyo schreef:snap wel dat je het veulen graag schoon ziet maar ik zou er mee wachten als ik jou was. Het veulen heeft de vetlaag nodig om zich buiten warm te houden en is er nu zeker niet bij gebaat als jij zijn vacht eens lekker gaat wassen. Daarnaast is elke dag poetsen ook niet echt handig omdat je dan ook een deel van de vetlaag weg gaat halen, ongemerkt. Laat het veulen lekker deze winter nog met de vlekken lopen (je hebt toch nog geen wedstrijden) en probeer hem in de zomer eens te wassen met eerst eens een gewone paardenshampoo, mocht dat niet lukken dan kan je altijd nog andere middeltjes gaan zoeken. En verder tja welkom in de wereld van paarden en pony's met (gedeeltelijk) witte vacht.