Wel / geen musli i.v.m. haver

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 15:23

Komt dus bijna neer op wat ik zei...

Lijkt me verstandig !! maar rustig omzetten want de spijsvertering van je paard moet zich hier wel aan aanpassen..
Die van mij werd vroeger al mal van een half schepje granen.
Nu staat hij op 1.5 graan en 1.5 biks en na het rijden krijgt hij nog musli..
Maar dat is afhankelijk van de werkzaamheden die we verichten.

Schaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 15:26

Ja klopt.
Ik kreeg ook net precies antwoord van PAVO zij adviseerden dit ook.
Kijken of hij nu ook wat veller wordt.

Dank je wel.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 10:04

Die van mij wordt 5 dagen gereden, 1 dag gelongeerd en 1 dag gestapt aan de hand. Om hem wat veller te krijgen krijgt hij nu 2 kilo brok, 1 kilo haver en af en toe een handje muesli. Daarbij krijgt hij 2x per dag kuil. Het duurder even voordat het resultaat er was, maar mijn paardje is nu veller en wil graag werken. Bij ons op stal, staan met z'n zessen geven muesli alleen als beloning. En natuurlijk kan een wortel/appel geen kwaad.

Schaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 12:05

Dus uiteindelijk is er wel resultaat van een iets veller paard???
Ik ben met de haver nu een paar weken bezig, ik zit sinds afgelopen maandag op 2 schep erbij (ochtend 1x en avond 1x erbij)
Maar hij blijft sloom / traag/ /lui. Er zit geen pit meer in.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 17:14

Geef hem eens een paar dagen rust dus even geen lessen lekker naar buiten of wandelen en rommelen. Dan even kijken hoe die opknapt een paard kan dat namelijk ook moe zijn van het werk. En dan kan je er nog zoveel voer ingooien als je wil maar zal alleenmaar dikker worden.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 12:12

Schaap schreef:
Dus uiteindelijk is er wel resultaat van een iets veller paard???
Ik ben met de haver nu een paar weken bezig, ik zit sinds afgelopen maandag op 2 schep erbij (ochtend 1x en avond 1x erbij)
Maar hij blijft sloom / traag/ /lui. Er zit geen pit meer in.

Wat krijgt je paard nu? In het vorige stukje las ik dat je paard 1.5 brok ochtend met 0.5 haver 1.5 brok avond met 0.5 muslie kreeg. Dat is dus al 4 kg. En als je dan sinds afgelopen maandag nog 2 schep erbij geeft??Ik vind het persoonlijk erg veel. Die van mij kreeg dat ook in het begin. Maar als je paard er dikker van wordt dan kun je nog net zoveel haver geven maar fitter en sneller zal je paard dan niet worden. Het is moeillijk. Ik ben ook zo aan het experimenteren geweest. Maar vanaf september geef ik die van mij 2 kilo brok en 1 kilo haver en ik zeg nu: ja hij reageert erop. Ik ben dus wel 2 maanden verder. Succes ermee!!!