De HBO opleiding die op diergeneeskunde aansluit heb ik net al gezegt dat is namelijk: Dier en veehouderij in Delft
Utopiaatje
Geplaatst: 07-11-04 22:44
Haha ok sorry Sanet, dat had ik even niet helemaal goed begrepen .
@ Trudy: heb er overheengelezen... Maar ik ben blij dat ik weet dat het zo ook kan, want ik zag het al niet echt zitten om nog een keer vwo te gaan doen na 6 jaar havo...
Sanet
Geplaatst: 07-11-04 22:54
Ik ben van 5 gymnasium naar 5 havo gegaan en heb toen mijn diploma gehaald.. vwo ging echt niet. Werd helemaal gek van alle onzinnige dingen Vandaar dat ik ook HBO ben gaan doen om hierna uni te gaan doen..
Lhundol
Geplaatst: 08-11-04 00:24
ik doe dit jaar 6 vwo en sta gemiddeld een 6,8 ongeveer, haha en dan begint morgen een toetsweek! maar ik ben nog erg aan het twijfelent tussen diergeneeskunde ne geneeskunde. tip ga je orienteren!!!
Sanet
Geplaatst: 08-11-04 00:42
Wat je nu staat kan allemaal nog veranderen.. omdat het gemiddelde van je toetsweken maar de helft is van de eindcijfer op je diiiiploma.. Dus even goede cijfers halen op je examens.. (GOED LEREN! oftewel.. veeeeeel oefenen) Beide studies zijn lotingen voor.. maar geneeskunde kom je eerder in, omdat er meer universiteiten zijn die dat geven..
Bella
Geplaatst: 08-11-04 13:51
Ik doe momenteel HBO opleiding Dier en Veehouderij waarna je in het derde jaar kunt kiezen voor Diergezondheid (wat ook aardig toegespitst is op Diergeneeskunde, en nu (1e jaar) hebben we ook al een module gehad in die richting). Maar na deze opleiding is geloof ik ook een mogelijkheid tot doorstroming naar Diergeneeskunde....(en dan heb je al een basisopleiding op zak).
marina
Geplaatst: 08-11-04 13:57
Vriendin van mij heeftr ook eerst mavo, daarna havo en daarna vwo gedaan. Zij is nu 2dejaars diergeneeskunde. Ikzelf ben helaas 2 keer uitgeloot (gemiddelde van een 6.8 OID) Via het hbo is het ook niet makkelijk meer om toegelaten te worden tot diergeneeskunde, ivm met verplichte vakken die je op VWO nivo MOET hebben Ook voor de belgische opleiding moet je je VWO diploma halen (en het is echt een hele moeilijke studie in Belgie!)