Kan ik vandaag sokjes wassen?Of ik dat te koud?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:32

Ik spuit gewoon de voeten van mijn paard af elke dag na het rijden, omdat ze herstellende in van een peesblessure.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:44

Benen afspuiten na het rijden is zowiezo al beter voor zijn spieren als een uur uitstappen

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 19:44

ik spuit de voetjes van mijn haffie nog bijna iedere dag... ze staan overdag in de wei naast de griend... daar is eb en vloed dus als het vloed is staat ze tot dr knietjes in de zwarte drek Scheve mond dus dan maar ff afspuiten

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 20:08

XoNo schreef:
Ze spuiten de benen af, maar afdrogen vind ik een beetje overdreven. Paarden zijn niet van suiker jongens Lachen

dat heeft NIETS te maken met al dan niet van suiker zijn natte benen-sokken geeft meer kans op bv. mok, natte hoeven geeft meer kans op rotstraal etc.
( als je jezelf bv. niet goed tussen de tenen afdroogt heb je ook zo last van teenschimmel Tong uitsteken en da's toch ook geen pretje) dus gewoon lekker met een handdoek nadrogen ter voorkoming van!...

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 21:15

Volgens mij kan je met dit weer nog makkelijk sokjes wassen. Als een paard buiten staat in de wei op in het paddock zou die ook wel eens natte voeten krijgen. Als je alleen zijn voeten natmaakt kan dat vast geen kwaad...

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 21:40

Ooooohhhh wat ben ik een dierenbeul!!!!! Ik heb Nappie gisteren helemaal gewassen.................. Knipoog met warm water en daarna na het droog trekken gelijk in de wollen deken en halsdeken. Lekker op stal gezet en 30 minuten later was ie alweer helemaal droog

Nee zonder dollen, wij hebben beschikking over warm water en sollaruim (gebruik ik overigens zelden, zet hem liever weg onder een goede wollen deken met losse hals deken) Dus mijn paard (schimmel) word ook regelmatig s'winters gewassen Niets zielig aan hoor, hij vind het nog lekker ook, staat er echt van te genieten, eigenlijk weet ie niet beter, en hij weet dat er na afloop altijd wat lekkers voor hem klaarstaat Haha!

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 21:42

mijn paard helemaal wassen doe ik nu niet meer (alleen met warm/lauw,maar is nu toch niet nodig,heb een vosje)

wel de staart en benen die was ik gerust de hele winter door Lachen
zelfs nog met koud water,gemeen he Tong uitsteken
maar erna gaat me paardje wel onder het solarium.
zoals vandaag had ik de beentjes afgespoten en erna de sokjes gewassen,toen lekker warm onder het solarium Lachen