Wat heeft paardrijden voor invloed op je lichaam ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 10:35

CielitoLindo schreef:
Aanschouw hier een lichaam wat al heel wat jaren paardrijd op vakantie op Kreta..
De buikspieren zijn wel te zien Schijnheilig

Extreme duivel Ik zie dat jij pas 20 bent, wacht maar totdat de 30 voorbij is gekomen heheh...
Wat betreft het bekken: ik heb dat ook vaker gehoord ja, ik ken een meisje (vrouw) die om die reden een hele moeilijke bevalling heeft gehad...
Je bekken wordt heel sterk.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 10:56

Ik heb eigenlijk nog nooit veranderingen gemerkt, en ik rij nou toch al zo'n 21 jaar.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 11:03

..oef..nou ik merkte het verschil wel!!..heb het geluk gehad dat ik met een lijf rondloopt waar geen vetje teveel aan zit Bloos ..maar ik ben een paar jaar gestopt met paardrijden en in die tijd merk je gewoon dat je slapper wordt Huilen ..bleef nog hetzelfde wegen..maar alles ging wat meer hangen..nu weer lekker aan het rijden..en alles staat gewoon weer heerlijk strak..buikje, kontje, benen, de binnenbenen ..armen..schouders, Haha! nee wij doen een goed sportje! OK dan!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:06

Nicolletje schreef:
}:) Ik zie dat jij pas 20 bent, wacht maar totdat de 30 voorbij is gekomen heheh...
Wat betreft het bekken: ik heb dat ook vaker gehoord ja, ik ken een meisje (vrouw) die om die reden een hele moeilijke bevalling heeft gehad...
Je bekken wordt heel sterk.

Hahahaha.. Mijn moeder is de 40 voorbij en die past mijn kleding nog.. Ik maak me (nog) geen zorgen over hoe ik eruit zal komen te zien Knipoog

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:47

CielitoLindo schreef:
Hahahaha.. Mijn moeder is de 40 voorbij en die past mijn kleding nog.. Ik maak me (nog) geen zorgen over hoe ik eruit zal komen te zien Knipoog

Dat zei ik ook altijd Knipoog Mijn moeder had een pracht gewicht en figuur ..... maar helaas ging ik meer op mijn pa lijken na mijn 30ste!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:26

Hmmm.. Haal me even lekker uit mn droom Scheve mond
Schijnheilig

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:49

CielitoLindo schreef:
Hmmm.. Haal me even lekker uit mn droom Scheve mond
Schijnheilig

Sorry dat was niet de bedoeling Schijnheilig

Nynke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 23:59

Paardrijden schijnt idd goed te zijn voor je spieren en ook erg goed voor je rug, maar daar tegenover is het wel erg slecht voor je knieën.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 01:06

over bekken bodem spieren ...

ik rij vanaf mijn 4e en heb gemiddeld genomen zeker meer dan 1 uurtje per week gereden (had al vroeg een verzorg pony waarop ik toen al 4 a 5 x per week reed )en poepte op 28 jarige leeftijd er een kind uit in schrik niet

3 minuten ...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 01:26

Het ligt er ook erg aan welke tak van de paardensport je beoefent.
Toen ik nog de hele dag op een springzadel zat had ik echt flink gespierde bovenbenen.
Nu ik alleen maar dressuurrijd zijn al die spieren verdwenen.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 01:41

niemand die last van zijn onderrug heeft?
misschien had mijn instructeur dan toch gelijk en ben ik inderdaad een breakdancende banaan te paard Bloos!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 08:55

...krijg juist het gevoel dat mn rug veel sterker is Verward

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 09:41

Ja, ik denk dat paardrijden goed is voor je lichaam. Ik heb het idee dat je inderdaad spieren kweekt. Voor mezelf merk ik dat ik geen last meer heb van mijn rug. Nou had ik daar niet veel last van maar niets is beter Tong uitsteken
Ook ben ik geopereerd aan mijn beide knieeen.(binnen meniscus eruit) Mijn ene knieband is te wijd en die wilden ze 20 jaar geleden al inkorten. Maar ik ben een scheiterd en zag dat niet zitten. Naarmate ik meer paard reed werd dat veel beter. Ik heb er eigenlijk nagenoeg geen last meer van. Ik denk dus dat spieren een gedeelte van de functie van de band hebben overgenomen of in ieder geval ondersteunen. Rijd ik minder paard dan merk ik het meteen.
Overigens is het tegestrijdig met wat ik eens hoorde. Iemand mocht eigenlijk niet meer rijden na een meniscus operatie Verward

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 10:26

Ik ben een paar jaar geleden (met het aantrekken van rijlaarzen in de auto...) door mijn rug gegaan. Véél pijn. Ik ben een jaar gestopt met rijden (wegens andere redenen, ik had nog wel gewoon mijn paard)
Ben weer begonnen en de rugpijn (laag in mijn kont, was al naar het ziekenhuis geweest voor foto's) die is vrijwel weg! Nu rij ik al iets van 2 weekjes niet (o.a. in afwachting op een nieuw zadel en een nieuwe stal met rijbak met licht) en de rugpijn begint weer!

A8H: ik heb ook wleens iemand gehoord van iemand met iets met haar knie, die ei-gen-lijk ook beter kon stoppen met rijden.
Ik weet wél dat paarden + paardrijden onmisbaar zijn voor mijn geestelijke welzijn!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 10:39

je krijgt er sterke buik- en rugspieren van, op school (fysio Knipoog ) was duidelijk te zien dat een ander meisje uit mijn klas dat paardrijdt en ik sterkere buik- en rugspieren hadden!

ik heb zelfs wel eens spierpijn in mijn buik na een intensieve les *LOL*

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 11:12

Jade schreef:
niemand die last van zijn onderrug heeft?
misschien had mijn instructeur dan toch gelijk en ben ik inderdaad een breakdancende banaan te paard Bloos!

Yep, ik heb ook last van mijn onderrug.. hele lage rugpijn. Ligt volgens mij niet (alleen) aan paardrijden maar ook aan het feit dat ik een holle rug heb en op een verkeerde manier dingen til e.d.

.....Of zou ik ook een breakdancende banaan zijn??...... Clown

Verder heb ik als ik eens goed doorgezeten heb tijdens de draf of zonder zadel heb gereden ook last van mijn buikspieren. Ik zit over het algemeen gesproken redelijk strak in mijn vel op mijn 23-ste. Maar als ik met een schuin oog naar mamslief kijk dan kan het best zijn dat ik over 10 jaar een blobje ben geworden Haha! (hoop dus dat ik naar mijn vader aard..)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 11:50

heb een hernia en peesreuma
krijg veel pijn in mijn rug ga paardrijden en al mijn spieren zijn weer relaxt en de pijn velen malen minder .. rijd nu alleen nog recreatief

vroeger veel gesprongen en daarna een paar jaar gedressuurd heb nog steeds stevige benen
ligt denk ik ook aan je bouw en aanleg

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:46

Chade schreef:
Waar heb ik dan anders die boven benen van ? Verward Ik denk dan toch echt wel van het paardrijden want andere sporten beoefen ik niet. Tijdens rijden ( en dan bedoel ik echt een uur lang intensief dressuuroefeningen doen, niet maar wat rondrijden ) dan heb ik dus echt die spanning in mijn boven benen... En ze groeien niet zomaar in breedte Knipoog haha

Van het aanklemmen ws, maar dat ZOU je niet moeten doen imo Lachen
Ik rij ook echt intensief dressuur en ik merk ook wel dat mijn bovenbeenspieren harder zijn maar ze zijn toch zeker niet groter geworden. En mijn onderbenen zijn al helemaal dun (helaas vind ik Boos! )

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:52

dikke kont en dikke boven benen krijg je er van en misschien nog wat dikkere heupe.
buik spieren krijg je zeker.
starbreeze: moet je de helft van mijne¿? mijne zijn dik genoeg

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:30

als dat zou kunnen Haha!

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 12:12

Hm ik ben altijd spriet geweest, mijn instructrice zei altijd dat ik nog keer van paard zou waaien. Groeide nogal hard (vreemd hé met 1,81 op 14e). Heb door blessure jaar moeten stoppen met rijden. Rijd nu net weer half jaar en mijn benen zijn twee keer zo breed (en sterk) geworden! Maaruh geloof niet dat ik nog van het paard waai...

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 12:27

Alikesflame schreef:
en buikspieren krijg je er ook van.

hmmm, dan moet ik eens heel hard gaan zoeken naar die van mij Knipoog
Ah! Onder me vetlaagje gevonden Haha!

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 12:45

Hihh ik heb tot mn ongenoegen erg gespierde kuiten gekregen, ik pas geen enkele normale vrijetijdslaars...

wendytj4h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 13:17

IK merk wel dat ik hele sterke rugspieren had toen ik nog heel veel zonder zadel reed nu doe ik dat niet want dan is de kans groter dat mijn rug gebroken is dan dat hij gespierder word (aangezien mijn paard nogal last heeft van de wintermaanden en dan knettergek word Knipoog ).
Maar ik merk ook wel dat ik een hele gespierde buik heb en vooral mijn boven benen zijn heel erg gespierd. Aan mijn kuiten vrijwel niets want dat zit in mijn genen door paps en mams Haha! .

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 13:21

Ik merk het wel als ik een poosje niet rijd. Dan word ik dikker. Maar verder merk ik weinig hoor. Ik wil juist dat mijn kuiten wat dikker worden, maar het lukt maar niet.

Maar ik heb altijd al veel aan sport gedaan, dus misschien merk ik er daarom weinig van.