Scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:04

ik vind het niet zo lelijk hoor geeek
en WenK bij jou is het ook netjes!
ik denk dat ik voor een model ala geeek ga! maar dan zonder hartje Haha!:D

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:31

nou Huilen kvond het hartje nou net het mooiste!!! Haha!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 09:46

geeek schreef:
nou Huilen kvond het hartje nou net het mooiste!!! Haha!

hihi sorry Haha!

het staat ook wel schattig, maar buddy is een heeeele stoere vent Knipoog

Haha!

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 10:57

Hoi,
Ik heb mijn IJslander zo laten scheren.
Het is wel makkelijk als de eerste keer een ervaren iemand het doet omdat je toch niet echt weet hoe ze reageren en zo iemand kan het gewoon sneller doen.

Afbeelding

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 11:03

Mijn fjord is nog redelijk te doen, hij draagt als sinds half sept een deken. Alleen de hals en liezen zijn nat, half uurtje zweetdeken en hij is droog.

Zal ik hem dan scheren?

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 11:05

als hij binnen een haf uurtje droog is zou ik er niet aan beginnen...

raya is ook netjes gedaan bij jou!
ik heb er ook iemand bij die wel vaker een paard geschoren heeft Knipoog

waarom laten jullie de benen zitten?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 11:16

Ik heb de benen laten zitten omdat ikk het zonde vind om haar sokjes af te scheren. Daarbij verwacht ik niet dat die zo snel weer aangroeien dat ze voor de keuring weer mooi zijn.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 11:17

ok maar dus niet voor de kou?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 11:22

Nee, met de kou had het (bij mij) niets te maken. Den k ook eerlijk gezegd dat dat niet veel uit maakt. Het belangrijkst is het lichaam, daar moet je wel een goede deken om gooien...

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 11:31

ja idd, dat denk ik ook,
maar hoorde van sommige mensen iets anders Knipoog

ik weet nog niet hoe ik de benen ga scheren.. z'n sokjes zijn wel mega schattig natuurlijk Haha!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 11:53

ahh zie nu foto's op itp van een pony die de helft van de benen heeft geschoren... dan is de overgang wat minder heftig...
hmm das ook een idee dus Haha!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 13:33

Dat kan idd ook, maar ik heb gehoord (niet zelf uit geprobeerd) dat de trilling van het scheerapparaat op de benen heftiger is dan op het lichaam en dat sommige paarden de benen dus niet accepteren.

Je kunt ook netjes met de overgang mee scheren, dan zie je het ook niet zo....

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 14:21

Ik zou hem helemaal scheren behalve de benen en dan een lekker dikke deken met hals eventueel opleggen.

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:51

Ik heb de benen laten zitten als bescherming. Voor bijv. springen en in het bos. En omdat ik toch geen wedstrijden in de winter rij vond ik het niet nodig.

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 21:39

ha ha ik rij nog wel wedstrijden maar klaat het haar aan de benen er mooi aan!! Tong uitsteken ik vind het ook een goede bescherming!! en zo lelijk is het toch niet???? Verward

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:10

geeek schreef:
ha ha ik rij nog wel wedstrijden maar klaat het haar aan de benen er mooi aan!! Tong uitsteken ik vind het ook een goede bescherming!! en zo lelijk is het toch niet???? Verward

Nee ik vind het helemaal niet lelijk maar op wedstrijden moet je niet gek op kijken als je er commentaar op krijgt.
Zoals niet wedstrijdklaar ed.
Maar ja als ik er aan het eind van de winter weer ga scheren (als dat nodig is) scheer ik er wel helemaal omdat we dan toch richting zomervacht gaan en de wedstrijden weer beginnen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 10:44

Het is aangetoond dat dekens het immuunsysteem van het paard verzwakken. Paarden met dekens krijgen vaker ziekten dan paarden zonder dekens.

Sorry, maar ik blijf erbij dat een paard dat na het rijden zeiknat van het zweet is meer kans heeft om ziek te worden dan een geschoren paard dat met een een dekentje wordt uitgestapt en daarna warm ingepakt op stal gaat.

Mijn pony is 5 jaar lang elke winter geschoren en niet 1x verkouden of wat dan ook geweest.

Wel vindt ik het een risico dat sommige mensen hun paard of pony scheren omdat het een stuk makkelijker is en dan vervolgens 1 dek opleggen .

Ook zie ik mensen om me heen hun geschoren paard zijn deken afdoen en rustig gaan opzadalen, kletsen etc. Daar kan ik dus echt niet tegen.

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 11:27

Het hangt denk ik ook eeb beetje van het paard zelf af en hoe kort je hem scheert.
Ik zadel ook rustig zonder deken op maar ik ben wel in 5 min. klaar en ik zadel altijd binnen op.
En ik ken zoveel geschoren paarden met 1 deken op en echt helemaal niemand ziek hoor.....

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 11:50

idd wat ik me heb laten vertellen is dat geschoren knollen ook geen mietjes zijn Haha!
enne 1 deken, hangt er maar net van af hoed ik die is Haha!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 16:45

Ik zadel mijn geschoren pony ook buiten op en poets hem buiten...
Wel zorg ik dat voor ik zijn deken eraf haal, ik alle spullen bij de hand heb en niet de helft nog in mijn kastje staat.

Als het zadel erop ligt, leg ik vast zijn fleecedeken over zijn kont heen, dan hoofdstel om en naar de bak...in stappen met dekentje om...na 10 minuten deken af en gaan draven...

Overigens heeft hij op dit moment maar 1 deken op een dikke winterdeken, hij staat binnen heel beschut zonder tocht. Als het straks echt gaat vriezen en zo dan komt er nog een onderdeken onder.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 12:13

buddy mag zijn sokken houden maar verder gaat denk ik alles eraf Nagelbijten / Gniffelen
(op een zadelplek na)