hoeveel vraag is er naar een bijrijpaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 18:05

ik koop geen paard als ik het niet zou kunnen opbrengen...en aangezien ik al eerder bijna een paard heb gehad weet ik dat ik het kan opbrengen (ik ben goed op de hoogte over de kosten)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 18:15

verzorgers.,. dwz gratis.. vele

bijrijders.. dwz vergoeding.. errug weinig..

Is het zelf miss geen idee om bijrijder te worden. Ik heb een eigen paard maar ben er inmiddels wel achter dat dat voor mij makkerlijker zou zijn geweest. Aangezien k MIJN paard niet kan delen.. Knipoog Haha!

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 18:36

Nadeel van bijrijder zijn is dat je ook zomaar weer weggestuurd kan worden... dan investeer je veel tijd (en dan evt. geld en evt. lessen) in een paard van een ander en dan mag je opeens ophoepelen omdat een neefje/nichtje/oom/tante/vriend/vriendin gaat bijrijden, of omdat de eigenaar nu zelf wel tijd heeft, of ...

Ik vind 6,25 per keer dan nog behoorlijk prijzig. Op de manege was ik 8,20 kwijt en dan 'hoef je niet uit te mesten' (alsof dat zo erg is) en krijg je les...

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 19:56

jah het kost wel wat dat geef ik toe. en de prijs zou in de loop der tijd natuurlijk minder kunnen maken als ik iemand heb waarmee het super klikt *LOL* maar ik houd er ook rekening mee dat dit in de randstad is..

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:10

Ik denk best dat je een geschikte bijrijder kan vinden zonder te betalen. Er zijn zat volwassenen die geen geld hebben voor een bijrijdpaard, maar wel goed kunnen rijden en verantwoordelijk zijn.
Daarbij vind ik 6.25 veel te duur, hier betaal je (in de randstad) 8 euro voor een uur op de manege. Dan hoef je niet te mesten én je krijgt les!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 20:16

kijk ik zou dit bedrag meer doen om geen penny's te krijgen. en zoals ik hiervoor al zij het bedrag zou kunnen zakken. (50 was een indicatie) ik had namelijk lopen kijken op verschillende advertentiesites en het gemiddelde kwam dan op 50 euro. dus vandaar dat ik ook aan dit bedrag dacht.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:17

Er zijn zat volwassenen die geen 50 euro kunnen opbrengen en meisjes van een jaar of 15/16/17 kunnen dat vaak ook niet missen, maar willen en kunnen misschien wel graag, en is ook gezellig voor jou Knipoog

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 20:22

(de discussie zet voort over msn Knipoog )
h'e tamaartje Tong uitsteken

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:34

bij ons betaal je 50 euro in de maand en dan heb je je eigen paard waarmee je mag doen wat je wil elke dag..

bij mij in de buurt is er heel veel vraag naar een bijrijdpaard..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:58

Ik vind WEL dat je een bijdrage mag vragen. Diegene mag wel mooi 2X per week op je paard rijden en hem beschouwen als z'n eigen. Daarnaast is stalling in het Westen peperduur! Ik ga echt geen kosten betalen zodat een ander m'n paard mag rijden en verzorgen. Dat zou pas te gek voor woorden zijn. En dat "uit de problemen helpen, dus geen geld vragen"vind ik onzin. Ja, er zijn zulke mensen met zulke problemen, maar daarom hoedt niet IEDEREEN dat zo te ervaren? Op een manege moet je ook betalen. Dus ja, een bijdrage in de kosten vind ik heel normaal, en wat de een doet, hoeft voor de ander nog niet te gelden. En als mensen het niet kunnen opbrengen,tjah, dan maar niet, anderen kunnen het wel en die kunnen dan aan een leuk bijrijdpaard komen toch?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:12

Ik vind 50,- niet echt veel voor 8 keer per maand rijden...
Ligt er ook aan wat de stallingkosten zijn.
Maar idd koop een paard voor je alleen en laat de aankoop niet afhangen van wel of niet een bijrijder vinden.

Ik vind het oneerlijk als je 230,- stallinggeld betaald en de bijrijder heeft alle lusten en jij draagt alleen de lasten!

Sissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 22:50

Ik betaal € 70,- in de maand, en 1x in de 3 maanden € 50,- voor IJzers (hoeft niet perse, maar wil zelf IJzers Tong uitsteken ) maar mag dan ook rijden wanneer, waar en hoelang ik wil!
Ik persoonlijk vind € 50,- teveel voor 2x in de week te rijden, het ligt er eigenlijk aan wat je allemaal met het paard mag doen. Kijk als je alleen maar rondjes mag rijden in de bak (niet naar buiten, springen, wedstrijden e.d) dan is € 50,- te duur, maar als je nou alles met een paard mag doen (dressuur, springen, wedstrijden, buitenritten e.d) dan is € 50,- weer wel een redelijk bedrag. En ik vind dat het er ook aan ligt waar hij staat, en of hij ijzers heeft. Knipoog