Wat voor auto heb jij voor je 2-paards trailer ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 02:00

Een Mercedes G-klase (4x4), die mag 300 kg trekken. Dat moet toch genoeg zijn?

Mijn pa verkoopt die dingen tweedehands.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 02:04

Een VW Sharan TDI (diesel, 115 pk), mag 2000 kg trekken.

Ben er dik tevreden mee Lachen . (Trekt ook de trailer met 2 paarden erin een berg met sneeuw op !)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 09:27

joycje schreef:
IS dat de auto waar Marlies van Baalen reclame voor maakt???

Supergaaf vind ik die.. Lachen

ja, dat is hem Haha!

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 09:28

wigchert schreef:
Waauw dat zijn mooie auto's maar zeker ook erg duur in wegenbelasting enzo?? Tong uitsteken

Nope, omdat het ie een camperkenteken heeft betalen we maar 3 maanden per jaar. (En mogen wel gewoon het hele jaar rijden).

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 09:52

Ford Transit, 125 pk dubbele cabine. Maar let erop dat de deur of klep wel open kan als de trailer er achter zit! En je loopt hopeloos vast in de blub, niks aan te doen.
Als je dat echt niet wilt dan moet je een discovery of Range Rover kopen, we hebben praktijk onderzoek gedaan op de Friese Kampioenschappen en dat waren de enige die op eigen kracht naar de weg konden komen!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 09:59

Land Rover Discovery. Je voelt werkelijk niet dat er iets achterhangt. En hij scheurt overal doorheen. Is echt mijn lievelingetje.

Mocht ie ooooooooooooooooooooit op zijn wat ik niet hoop dan wil ik een LandRover Defender. Al met al ben ik wel een groot fan van de LR geworden. Behalve van de nieuwe modellen. Die vind ik persoonlijk niets LandRoverigs hebben. Niet mooi ook.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 10:01

Fasel schreef:
Land Rover Discovery. Je voelt werkelijk niet dat er iets achterhangt. En hij scheurt overal doorheen. Is echt mijn lievelingetje.

Mocht ie ooooooooooooooooooooit op zijn wat ik niet hoop dan wil ik een LandRover Defender. Al met al ben ik wel een groot fan van de LR geworden. Behalve van de nieuwe modellen. Die vind ik persoonlijk niets LandRoverigs hebben. Niet mooi ook.

Maar dan moet je daar wel een afgetrapte Ifor Williams achterhangen, voor het plaatje Haha!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 10:16

Eeeeh Bloos! er hangt een nieuwe Henra achter Haha!. Kan mijn paarden toch niet in een wrak verplaatsen Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 10:20

Fasel schreef:
Eeeeh Bloos! er hangt een nieuwe Henra achter Haha!. Kan mijn paarden toch niet in een wrak verplaatsen Haha!

Helemaal fout!!! Achter een Defender hoort een ifor! Het is net zoiets als Bassie bij Adriaan hoort. En Saskia bij Serge en rolls bij royce.
Je kunt geen mooie glimmende trailer achter een defender hangen, moet een stvig, robuuste vierkante doos zijn.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 10:23

Ha ha, maar ik heb ook nog geen defender Haha!. Bovendien, ik heb ook glimmende defenders gezien hoor Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 10:25

Fasel schreef:
Ha ha, maar ik heb ook nog geen defender Haha!. Bovendien, ik heb ook glimmende defenders gezien hoor Haha!

Dat heet een PC hoofttractor, daar wil je niet in gezien worden.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 10:33

Mercedes Sprinter 316CDI, is (nog) op grijs kenteken. Hele grote lange bus met dubbele cabine, automaat met sprint-shift, standkachel, airco erin, helemaal jammie. Mag 2800 kg trekken. Achterin de marathonwagen (met elektrische lier), in de trailer paard (worden er 2) en veel ruimte voor kleding en tuig (zo'n Brenderup met grote kasten voorin). Juist die trailer trouwens omdat je die officieel ook mag afkoppelen met paard erin. Handig als je eerst de kar uit de bus wilt lieren.

Enne, als de kar erin staat kunnen er ook nog 5 fietsen bij.

Voor als we zonder kar weggaan hebben we nog een Jeep Cherokee 3.7 Ltd (PC Hoofttractor *LOL* ) die 3360 kg mag trekken. Maar heel eerlijk? Die gebruiken we maar zelden voor trekwerk, is onze gewone auto voor de boodschappen en privégebruik.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 07-11-04 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 10:35

amondi schreef:
Dat heet een PC hoofttractor, daar wil je niet in gezien worden.

Ik zou het liefst nog zo'n oude legerdefender hebben. Dof van kleur maar stoer van uiterlijk Haha!

Maar ja, we hebben de Disco pas sinds april dit jaar dus die gaat pas weg als ie zijn laatste adem heeft uitgeblazen Lachen

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 10:41

oude type Nissan Patrol met 2 paards trailer, eerst was het een henra chevalier nu ben ik op zoek naar een Benderup of Mustang Lachen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 11:54

amondi schreef:
Helemaal fout!!! Achter een Defender hoort een ifor! Het is net zoiets als Bassie bij Adriaan hoort. En Saskia bij Serge en rolls bij royce.
Je kunt geen mooie glimmende trailer achter een defender hangen, moet een stvig, robuuste vierkante doos zijn.

OK dan! OK dan!
Inderdaad een Defender dus, alleen heb ik een oude Westfalia om erachter te knopen, zodra er weer een APK op zit. Daarnaast kan ik opteren voor een Range Rover, voor diezelfde Westfalia, maar mijn grootste voorkeur heeft nog altijd de Mercedes vrachtwagen, die 608 vind ik nog steeds de beste wagen die ik ooit gekocht heb voor paardenvervoer.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 12:29

een bmw en een opel astra. waarschijnlijk komt er nog wel een andere voor een jeep ofzo.

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 14:04

eveline_B schreef:
Een Mercedes G-klase (4x4), die mag 300 kg trekken. Dat moet toch genoeg zijn?

Mijn pa verkoopt die dingen tweedehands.

Is toch 3000 dan neem ik aan??? OK dan!

Groetjes joyce

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:41

Wij hebben een Landrover Freelander voor onze 2-paardstrailer

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 17:06

Alikesflame schreef:
een opel astra

Met 2-paardstrailer er achter?! Die is niet goed wijs...

Ik trek de trailer met een Mitsubishi L200, een pick-up, 4x4. Heb geen 2-paardstrailer, maar die kan er wel met gemak achter. Het is alleen niet echt handig met je spullen, die kunnen ook niet in de bak, die ligt namelijk meestal vol met ander spul waar je je paardenspullen echt niet bij wilt hebben... Ziek En je kunt er ook maar met 2 personen in.

Voor hoe het zit met rijbewijzen: check de link in mijn onderschrift.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 17:11

amondi schreef:

Klopt
Wij hadden ook altijd een Ifor Williams achter de defender Haha!
Nu staat de defender er nog wel maar voor de pony's hebben we een dafje...

Met de defender reed je echt heel fijn met een 2 paards ifor williams met 2 grote rijpaarden het land door.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 17:16

op het moment hebben wij voor een 1,5 paards trailer een Deawoo.
we zijn bezig met een Hyundai Tucson voor een 2 paards trailer

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 17:27

Wij hebben een Opel Frontera met een Mustang er achter!!! trekt het echt goed!!!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 20:30

volkswagen transporter *LOL* Pling met een 2paards Böckmann trailer Haha!

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 21:13

Hyundai Santa Fe. perfect. en een ouwe toyota hilux pickup, gaat ook prima.

Annebell_001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 21:38

OK dan! Waauw geweldig zeg al jullie reacties!! *LOL*

Ik zit steeds weer te kijken of ik een mooie auto zie op marktplaats na jullie reactie's Schijnheilig
Cool