blubber...blubber..bak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 17:52

Als ze vorst opgeven doen we hem trouwens helemaal aanharken (klein blake van 15x15 Knipoog ) Als dan overdag de zon er een paar uurtjes op heeft gestaan is het bovenlaagje weer beetje ontdooit en kunnen we weer longeren.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 17:57

wij hebben een simpel dompelpompje op stal. Grote plassen kun je hier prima mee afvoeren
Volgend jaar komen er op de meest natte plekken drainage buizen te liggen en komt er een nieuwe bodem in de bak. Maar voorlopig zweer ik echt bij het pompje en het egaal houden van de bodem.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 20:09

Wij hebben gewoon een binnenbak op stal Haha! 's Winters vind ik het geen doen met alleen een buitenbak...Goed drainage houdt de boel droog, maar koud dat het is! Ik ben verwend Haha!

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 18:38

Ja, bij ons loopt er wel een sloot langs de bak, maar toch loopt het daar niet zo snel in hr.. we hebben zeg maar wel eens een klein strookje gegraven waar het water in kan worden vervoerd naar de sloot, maar als het dan droog is trappen de paarden daar een kuil in.
En ja...de paarden lopen er de hele dag.
Ik heb ook weleens gehoord van een eb en vloed bak, schijnt heel effectief te zijn...

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 13:32

Als er de hele dag paarden in de bak lopen wordt de bodem er zoieso niet beter op. Er wordt niet voor niks gezegd dat een bak is om te rijden en niet om paarden in te houden.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 13:34

bij ons maakt het niks uit voor de bodem of ze er wel of niet inlopen

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 13:36

Dan heb je waarschijnlijk een goed liggende bak, want mijn buren kunnen duidelijk merken of de paarden erin gelopen hebben of niet.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 13:39

bak ligt op het hoogste punt (heeft hier en daar wel zwakke plekken hoor). Maar in het verleden op andere stallen ook wel meegemaakt dat paarden in de bak funest is Haha!.
We hebben nu iig de twee grootste etterbakken gescheiden van elkaar. Die van mij en van mijn vriend. Dat draaien, rennen spurten is minder goed voor de bodem *LOL*.
Daarnaast wordt de mest uit de bak regelmatig verwijderd. Teveel aan water pompen we er nu sinds een week uit met een dompelpompje.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 17:10

Bij me verzorgpony die ik rij is de bak nog redelijk droog...