Klaus ferdinand Hempfling: persoonlijkheden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 14:22

Leuk boek.
Hele mooie foto's. Maar wellastig om te lezen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 15:17

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 15:23

Eh, ik rijdt ook "met niks" met mijn paarden door de natuur. Het is maar waar je woont en hoe vaak je het pad hebt afgelgd, want dat zie je natuurlijk niet op de video... De gewone weg van de wei naar de stal kan wel kilometers lang zijn, maar daar heb je echt geen tuig voor nodig. Trouwens de kudde liep toch ook gewoon naar stal, daaraan kon je wel zien dat het dus een bekende route was en zo zijn er wel meer dingen die een video makkelijk kunnen verdoezelen. en nog maals de probleempaarden zie je helemaal niet meer terug. Deze man doet helemaal niks byzonders, behalve mensen inpalmen en daar moet je een zeker talent en charisma voor hebben. Dat heeft hij, gezien het aantal vrouwen wat zwanger terug komt van cursus...
De overtuiging van hoe goed die man is, kan ik helmaal niet inkomen, hoe onwetend ben je dan zelf, denk ik dan. Maar goed, een beetje off-topic. ik reageer alleen op dat "met niks" in de natuur rijden. Je laat je gewoon vervoeren, hoe moeilijk is dat? Kun je op een koe ook, of een schaap, als je licht genoeg bent, etc, etc. Gewone logica, niks mystieks...
Trouwens ik spring ook met niks over een enkel hindernisje waar het paard ook makkelijk om heen kan. als ik hem dat na zien doe, raak ik misschien wat meer overtuigd van zijn "talent". Voorlopig zie ik bij hem alleen talent om mensen zand in de ogen te strooien. Iedereen zegt immers ook dat hij het niet over kan brengen, zijn boeken zijn niet te lezen... en dan wel een beetje de goeroe uithangen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 15:36

De website van KFH is al in geen tijden toegankelijk. Mensen die cursussen bij hem volgen krijgen regelmatig een veeg uit de pan dat ze er niets van kunnen en de paarden alleen maar verpesten. Hoe zit het met het geduld dat een leraar mee moet brengen om zijn leerlingen iets te kunnen leren? Als je als leerling iets leert, doe je het dan meteen goed? En als je het niet goed doet, heb je er dan meteen je paard mee verpest?
Paarden zijn gelukkig in staat om heel veel te vergeven. En er bestaan nog andere manieren van omgang met paarden, die je wel kunnen leren "met helemaal niets" te paard te kruipen, en wat voor iedereen haalbaar is! En als je echt geld wilt uitgeven, doe dat dan aan iets wat haalbaar voor je is. Zoals dit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 15:39

Yep, done it all en voordat er ook maar een goeroe in nederland bekend was.. Gewoon common sense en paardengedrag bekijken.. En wat opbouwen met je paard, niet met je leraar... Nog even dit. een paard is een kuddedier, dus gewend te volgen, en bevelen op te volgen,daar kun je heel makkelijk gebruik van maken, als je het tenmisnte op z´n pard duidelijk kan maken. Van die parelli weet ik niet zoveel, maar die lijkt me veel beter bezig. hij doet tenminste niet aan zelfverheerlijking.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 15:48

Lusitana schreef:
Eh, ik rijdt ook "met niks" met mijn paarden door de natuur. Het is maar waar je woont en hoe vaak je het pad hebt afgelgd, want dat zie je natuurlijk niet op de video... De gewone weg van de wei naar de stal kan wel kilometers lang zijn, maar daar heb je echt geen tuig voor nodig. Trouwens de kudde liep toch ook gewoon naar stal, daaraan kon je wel zien dat het dus een bekende route was en zo zijn er wel meer dingen die een video makkelijk kunnen verdoezelen. en nog maals de probleempaarden zie je helemaal niet meer terug.

Wil het niet voor KFH opnemen, maar je hebt blijkbaar het boek niet gelezen en je niet verdiept in hem. De dingen die jij beschrijft over je paard doe ik ook met mijn paard maar dat maakt mij op lange na nog geen KFH. Het verhaal wordt anders als je met "gevaarlijke" paarden gaat werken. In zijn laatste boek schrijft hij ook, dat het hem lukt om een hengst van stal te halen (dat dier stond dus al maanden op stal omdat niemand het dier er nog uit durfde te halen). KFH schrijft ook dat het op de foto heel wat lijkt, maar dat hij absoluut nog geen wandelingetje langs de weg zou durven maken met dit dier.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 15:57

ik heb drie keer duidelijk gemaakt dat ik alleen zijn video ken en daar ben ik sceptisch over. en ook over wat iemand schrijft, want ik schrijf zelf al jaren stripverhaaltjes en dan is ook alles mogelijk,hè? Als iemand een paard gevaarlijk bestempelt, hoeft hij het nog niet te zijn. als je open en met genoeg durf een paard benadert, gebeurt er niet zoveel. Ik twijfel niet aan zijn dominantie, maar daar hoef je geen Klaus voor te heten. echt, die man doet niets byzonders, hij maakt het aleen commercieel en doet alsof het heel byzonder is. Wordt toch eens wakker! Nog maals, oude volken deden al hetzelfde , zonder maffe goeroes. en die gevaarlijke hengst...kan iedereen hem nu benaderen? Wat was het probleem? Vertel eens hoe het af is gelopen? ik heb in mijn leven twee hengsten meegemaakt die me aanvlogen. eentje is naar de slager gegaan -nadat er een jongetje dat over het hek het paardje wilde voeren , in het ziekenhuis was beland-en daar hoort zo´n paard dan ook. Of ga je er lekker slim mee fokken, kan hij valse nazaten op de wereld helpen...(deed Monty met een valse hengst) Wat er met die andere gebeurd is, weet ik niet, ben ik uit het ook verloren.

ik heb ook wel eens een driftige hengst van een merrie afgesleurd toen hij bij haar in de stal was geglipt. Ben ik nu een goeroe? Moet ik handtekeningen uit gaan delen, boeken gaan schrijven (o, doe ik al) en video´s in elkaar prutsen?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 19:26

Cassidy bedankt, ik kreeg trouwens van een meisje van stal wat te horen over parelli zelf...

Lusitana: maar om nog even duidelijk te zijn, het gaat hier NIET om de manier waarop KFH met paarden omgaat hoe zijn video verder is en ik vraag ook zeker niets over hoe hij alles doet...

ik vraag iets over een boek over de persoonlijkheden van paarden iets wat daar (lijkt mij) heel erg los van staat...

en joh! welk paard volge het andere paard nu niet als ze de weg naar de wei of stal kennen, ze lopen er toch wel heen, ik zit ook op mijn pony om haar het weiland uit te halen terwijl de rest ook gewoon door loopt of erachter sloft, dit kan ook zonder ook maar iets om me aan vast te houden..
ik vraag ook niet hoe zijn theorie gaat en dat ik hem op wil gaan volgen, er wordt ook niets gezegd over dat hij een 1 of andere goeroe is.. zou emiel voest dat zijn, linda tellington jones dan soms? meneer Parelli?
nee dat zijn ook geen goeroes, ik krijg vanaf volgende week freestyle, is dat vrouwtje die mij helpt een goeroe NEE!!

sorry dat ik het zeg: maar je schrijft het zo alsof je jezelf de hele goeroe vind, met alles wat je er om heen schrijft (want wat hij kan kan jij ook, eitje dit eitje dat blabla)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 21:22

Nee hoor, ik probeer juist duidelijk te maken dat wat hij kan nog miljoenen met hem kunnen die hem helemaal niet nodig hebben. We raakten een beetje off-topic, omdat ik vind dat je sceptisch moet zijn over dat soort beweringen, want hoeveel paarden heeft die man onderzocht om met zo´n stelling te komen? Het zal allemaal wel, hoor, tenslotte willen we mensen ook allemaal onderbrengen in twaalf horoscoop tekens... sorry dat ik me even mee liet voeren in de discussie over KFH, die, in mijn ogen nog steeds niks byzonders doet en heel goed op de hoogte is van hoe je mensen moet brainwashen, daar kunnen de mensen van de zelfhulpgroep vast over mee praten. Verder vindt ik dat je helemaal geen mensen aan moet hangen, maar zelf moet onderzoeken en ervaren. elk mens weet niet meer dan hij geleerd heeft, dus ook een leraar niet. Van verschillende leraren leer je verschillende dingen en voila, meer kennis. Je kunt boeken best als leidraad gebruiken, maar besef altijd dat het maar een mening van iemand is en dat de waarheid niet absoluut is. nog maals, het spijt me dat ik off-topic raakte, maar dat waren er meer met mij...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 21:45

ik ben het met je eens dat je niet iemand moet op gaan volgen, ik heb dingen uit zijn boek gehaald maar op mijn manier bewerkt (wat erg goed hielp), een vrouw die ik ken heeft een clinic bij emiel voest gedaan, ik heb daar weer wat dingen van mee gepikt maar bewerkt op mijn eigen manier...
verder krijg ik vanaf dinsdag freestyl, dit om even persoonlijke redenen en als je ze wilt weten mag je PB'en...

in ieder geval doe ik dit ook, om zo verder te kunnen gaan op een manier dat ik van iemand heb geleerd en het beste past bij mij en mijn pony...

tuurlijk zijn er mensen die het kunnen op gevoel... maar er zijn ook mensen die voor een raadsel staan (waarvan ik er 1 van ben)...
en veel dingen meepik van anderen om elke keer weer te proberen bij mijn pony Lachen

verder heb ik daarstraks zijn videoband nog eens bekeken, er zijn inderdaad punten in die niet helemaal kloppen daar ben ik het mee eens...

Knipoog even goed

Edit:
sorry als het overkwam alleen voor jou.. dat was niet de bedoeling, ik was er zelf ook een schuldige van Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 22:18

Nou, gelukkig zijn we het allemaal wel met elkaar eens uiteindelijk.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 23:56

KFH heeft een opleiding communcatiewetenschappen gedaan, dus weet idd donders goed hoe hij iemand moet benaderen teneinde gehoord te worden. Voor iemand die communicatiewetenschappen heeft gestudeerd brengt hij het er echter bijzonder slecht van af. Of zien jullie de ontploffingen die hij regelmatig laat zien als noodzakelijk? Is dat het air van iemand bij wie het succes teveel naar het hoofd is gestegen?
De media hebben hem in het begin op handen gedragen. Wat is er gebeurd dat de media hem tegenwoordig de rug toekeert? Als iemand communicatiewetenschappen gestudeerd heeft, zou hij dan niet het belang van de media moeten zien? Zou zo iemand niet moeten weten hoe belangrijk het is om de pers achter zich te krijgen?