Waterdichte winterdekens: Bucas of Rambo ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welke waterdichte winterdekens zijn het beste ?

Rambo / Rhino
33 (53%)
Bucas
21 (33%)
Ander merk, namelijk ...
8 (12%)

Totaal aantal stemmen: 62

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 14:07

Ik heb 2 Bucas dekens, een Smartex Rain en een Smartex All-in-one.
Ik ben met beide erg tevreden, blijven super liggen en zijn ècht waterdicht.
Ook heb ik een Rhino Original, dit is echt een staldeken. Deze past heel goed en blijft ook prima liggen, maar is niet waterdicht (wat ik ook niet van een staldeken verwachtte).

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 14:09

Prince schreef:
Ik heb ook een harry's horse, maar ik vind hem vrij ruim vallen bij een slanke pony (mn bij de hals dus).

ik gebruikte die deken ook gewoon bijmijn arabier dat is toch ook een slank paardje Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 14:10

gabyfedde schreef:
Ik heb 2 Bucas dekens, een Smartex Rain en een Smartex All-in-one.
Ik ben met beide erg tevreden, blijven super liggen en zijn ècht waterdicht.
Ook heb ik een Rhino Original, dit is echt een staldeken. Deze past heel goed en blijft ook prima liggen, maar is niet waterdicht (wat ik ook niet van een staldeken verwachtte).

past de rambo bij jou wel op een fries Verward die van mij is niet eens heel breed en krijgt er echt schuurplekken van

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 14:20

Mijn dikke tinker draagt een rambo, gaat nu het derde jaar in en ik ben zeer tevree!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 14:21

LiSSy schreef:
past de rambo bij jou wel op een fries Verward die van mij is niet eens heel breed en krijgt er echt schuurplekken van

Het is een Rhino Knipoog , maar hij past echt goed op Fedde. Het is het Original model, wat vaak blauw geruit is (de mijne is donkerblauw).

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 15:48

ik denk eerlijk gezegt dat er niet heel veel verschil in de dekens zit. het zijn beide goede merken, maar als ik moest kiezen zou ik voor buccas gaan omdat ik er meer ervaring mee heb.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:16

ik heb een bucas,
en ligt op mijn vrij ronde haflinger heel goed,
schuift niet !

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 18:16

ik ga voor Bucas! mijn eerste deken ligt al 9 jaar op mijn paard en nog steeds waterdicht en zonder scheuren! Grooet voordeel van een Bucas t.o.v. de Rambo vind ik, dat ze beter ademen waardoor mijn paard ook licht bezweet of nog een beetje warm na het rijden met haar Bucas gewoon weer de wei op kan! Heb overigens ook een Rhino, deze is in het tweede jaar gescheurd...

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 23:48

je hebt voor bredere paarden toch die rambo XL?

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:06

Ik heb voor Tieme (Fries) een bucas smartex rain, rambo rino ongevoerde regendeken en een rambo original winterdeken. bij de bucas en de rhino regendeken heb er een borstverbreder tussen geklikt. dit omdat Tieme aan de voorkant best breed is en het net te krap aan is op z'n borst. voor de rest ben ik er super tevreden over. ze blijven verder goed liggen zijn echt super sterk en waterdicht.

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 00:02

Ik heb 2 Rambo dekens besteld voor mijn haf, hopen dat ze goed liggen. Nu heb ik er een Bucas opliggen, maar ik zie toch lichte schuurplekken verschijnen en die haat ik...!

Universe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 11:50

Ik heb een Bucas Smartex Rain en een Bucas Smartex all in one! Ze liggen super op mijn KWPN er! Ook heb ik een Rhino staldeken deze heb ik al een aantal jaar en ook die bevalt mij super! Alledrie de dekens liggen perfect op mijn meisje!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:41

heb nu voor het eerst een rambo deken. via www.ruitersportoutlet.nl en dan was het nog een rib uit mijn lijf.
Ik heb en rambo original rug 200 grams vulling. waterdicht.
Ik moet zeggen hij past perfect. toen ik hem kocht had ik nog twijfels omdat hij geen bilkoorden heeft. Maar deze heft hij gewoon niet nodig door de goede pasvorm.
Ik heb hem nu op liggen met een onderdeken van 150 gram. en ik ben heel tevreden tot nu toe.

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 22:02

geen ervaring met dekenmerken sorry Haha!